DarthSviske Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hei! En tidligere klassekamerat har konsultért meg innenfor valg av datamaskin, og det stoppet opp da jeg skulle vurdére prosessorkraft. Det står at datamaskinen har en prosessorkraft på 2,30 GHz og har 4 kjerneprosessorer. Vil det si at samlet frekvens er 9,2 GHz eller 2,30 GHz? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 dvs at prosessor opererer på 2,3 GHz og kan gjennomføre 4 individuelle oppgaver på den frekvensen. Ellers så er det ikke frekvens men prosessorarkitektur som avgjør. Det fornuftige er derfor å lese tester av prosessoren og se hvordan den passer til ditt formål. En firekjerne kan sammenlignes med en firefelts motorvei hvor alle kjører i f.eks 90 ingen vil reise i 360 km/t, men i stede for at en og en når målet i en enkelt fil kan fire nå målet samtidig om du har fire felt. Rådet mitt er kort og godt å lese tester av de aktuelle maskinene og se om de tilfredsstiller behovet. Evt kan du poste hva behovet er, prisklasse og de ulike alternativene. Kanskje noen har tips til bedre maskiner. 1 Lenke til kommentar
DarthSviske Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Mange takk! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå