Endeby Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Vel, dette er litt flaut, men hovedkortet mitt tok fyr før jeg i det hele tatt fikk satt i gang maskinen min og etter å ha sendt det inn for snart 1 mnd siden, fikk jeg i går beskjed om at jeg ikke får erstatning for det. Heisann, Produktet som du leverte inn til oss er nå ferdig behandlet av returavdelingen. Den ble dessverre ikke godkjent for retur. Årsak: Bøyde CPU-pinner på hovedkortet. Den vil bli levert tilbake på kollinummer XXXXXXXXXXXXX Ha en flott dag! Med vennlig hilsen Dustin Kundeservice Derfor trenger jeg et nytt hovedkort. Det “gamle” kortet mitt var ASUS p8p67-pro, og jeg har fått inntrykk av at det allerede har kommet ut kort som er litt bedre enn det, men koster omtrent det samme. Uten at jeg husker hva disse hovedkortene heter. Øvrige komponenter av betydning er: CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 CPU-kjøler: NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3 PSU: CORSAIR AX 750W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU Harddisk: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB SSD: CORSAIR FORCE 2.5" 60GB SSD MLC Kabinett: NZXT FULLTOWER PHANTOM ATX WHITE Av disse er det bare grafikk-kortet jeg kan tenke meg å gjøre en oppgradering på, i nærmere fremtid. Så, noen ideer om hvor høyt burde jeg sikte når det gjelder hovedkortet? Eneste kravene jeg stiller for meg selv er at det i hvert fall ikke skal være noe dårligere enn mitt brente p67-pro, og det må være lagd for s-1155. Hvis ikke blir det fort en ny brann, og mer til. Kan nevne at jeg blir å bruke datamaskinen mye til spill. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Sikker på at alle andre delene i dataen din er uskadd ? cpu ? for eksempel isåfall er det bedre og gå for en oppgraderingspakke fra for eks komplett . Endret 11. august 2011 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Endeby Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Sikker på at alle andre delene i dataen din er uskadd ? cpu ? for eksempel isåfall er det bedre og gå for en oppgraderingspakke fra for eks komplett . Det begynte å brenne i en helt annen del av HK enn plassen CPUen var plassert, så tar sjangsen på at den er like hel. RAMen var nærmest brannen, men de så også ut til å være like hel. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 SYNLIG brann og skjeve pinner? Hva er det du har holdt på med forresten? Må si jeg er overrasket over dette her, hovedkort er ikke kjent for å bare ta fyr uten å ha en seriøs produksjonsfeil. Lenke til kommentar
Endeby Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 SYNLIG brann og skjeve pinner? Hva er det du har holdt på med forresten? Må si jeg er overrasket over dette her, hovedkort er ikke kjent for å bare ta fyr uten å ha en seriøs produksjonsfeil. Mistenker at skjeve pinner er noe som har skjedd etter brannen. Det hadde jeg nemlig oppdaget om det hadde oppstått mens jeg jobbet på kortet. Etter litt googling fant jeg ut at jeg ikke var den eneste som hadde fått fyr på nevnte HK. Så er nok produksjonsfeil som er ute og går. Uansett, nok om det. Burde jeg kjøpe inn et nytt HK av samme modell, eller er den gammel og overpriset nå? Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Du burde klage inn det at du ikke fikk nytt HK. Skjeve pinner skal ikke forårsake at HK tar fyr. Butikken burde vært mer ydmyk og ikke bare gi deg nytt HK, men også noe ekstra for å bøte på at en feil i deres produkt startet enn brann i huset ditt (som du heldigvis fikk under kontroll raskt). Lenke til kommentar
Flin Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Du burde klage inn det at du ikke fikk nytt HK. Skjeve pinner skal ikke forårsake at HK tar fyr. Butikken burde vært mer ydmyk og ikke bare gi deg nytt HK, men også noe ekstra for å bøte på at en feil i deres produkt startet enn brann i huset ditt (som du heldigvis fikk under kontroll raskt). Helt enig. Hvis du i tillegg har funnet ut at flere har hatt problem med samme kort så har du en god sak. Det er ikke slik at bøyde pinner fører til brann, mulig det har skjedd i noen ekstreme tilfeller, men jeg er villig til å vedde ganske mye på at brannen startet et annet sted. Hadde det forresten vært mulig å se et bilde av kortet? Det som burde skje er at du får pengene tilbake, du vil ikke ha et nytt kort av samme typen fordi det tydeligvis tar fyr. Da kan du jo bruke de pengen til å kjøpe et nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå