Gå til innhold

Kjøp av USB nettverkskort, anbefalinger og tips&råd?

Anbefalte innlegg

Har en stasjonær datamaskin uten trådløst nettverkskort. Tenkte derfor å kjøpe meg et USB nettverkskort.

Er det noe jeg bør tenke på når jeg skal kjøpe et slik?

Er det noen som har erfaring med å bruke et usb nettverkskort hjemme?

Er rekkevidden stort sett alltid grei?

Er det noen som har noen å anbefale?

Bor i en ikke alt for stor leilighet på ca 100kvm. Så rekkevidden trenger ikke være så stor...

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så sant du har wireless N, samme merke som ruteren (For å ungå problemer).

Greit å ha en trådløs nettverkkort som har kabel, eller at du plasser ruteren/Wlan adaptere i rett linje for best mulig dekning.

Angående drivere (windows?) så ville jeg sjekket om du har støtte for operativsystemet.

Dlink har jeg gode erfaringer med, stort sett bortsett fra rutere har vært små vanskelig å sette opp.

Lenke til kommentar

Så sant du har wireless N, samme merke som ruteren (For å ungå problemer).

Greit å ha en trådløs nettverkkort som har kabel, eller at du plasser ruteren/Wlan adaptere i rett linje for best mulig dekning.

Angående drivere (windows?) så ville jeg sjekket om du har støtte for operativsystemet.

Dlink har jeg gode erfaringer med, stort sett bortsett fra rutere har vært små vanskelig å sette opp.

Så du anbefaler ikke nettverkskort på USB?

Finnes det trådløse nettverkskort som har kabel?

Lenke til kommentar

Det finnes noe slik som:

Linksys-WMP300N.jpg

Har ikke prøvd denne, men vet om den. Selv om jeg tviler på det er nødvendig.

Nå vet jeg ikke hva hastighet du trenger, USB2 klarer vel en 30 MB/S maks.

Det blir jo nesten slik som TV med ekstern antenne. På den måten kan man få bedre signal utendørs eller mellom mange tykke vegger hvis det tilfelle.

Jeg vil anbefale deg å tegne opp hvordan du vil sette opp nettverket, hvor maskinen skal stå.

Slik det blir lettere å gi råd.

Men normaltsett klarer du deg fint med USB nettverkort til windows, bare at PCI-E kan i noen tilfeller gi høyere hastighet og støtte flere drivere eller ExpressCard for laptop kan være en bedre løsning med tanke på mobilitet.

Har selv USB enhet på min gamle laptop merker når jeg har den på et bord eller tar med meg maskinen på flere steder faller adapteret ut og jeg må koble meg på nytt.

Hvis du alikevell velger USB basert gå for 1 meter kabel der du kan bevege enheten litt slik du kan tilpasse etter best signal.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd denne, men vet om den. Selv om jeg tviler på det er nødvendig.

Nå vet jeg ikke hva hastighet du trenger, USB2 klarer vel en 30 MB/S maks.

Men hvis USB2 har maks hastighet på 30 mb/s hvorfor står det på denne at overføringshastigheten er 300?

EDIT:

Burde jeg kjøpe USB 3.0 istedet, eller vil ikke det utgjøre noe forskjell?

Ser det er ikke mye av USB 3.0 nettverkskort på markedet...

Endret av CEM
Lenke til kommentar

her er et usb nettverkskort jeg har erfaring med, dette er et stabilt og godt kort som har god forbannelse med de fleste nettverk og ikke dropper tilkoblingen bare det blir litt "støy" i huset ie. tlf ringer, mikro div trådløse enheter.

http://www.amazon.co.uk/802-11g-Wireless-Long-Rang-Network-Strongest/dp/B003YLF0N4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1313585208&sr=8-1

litt dyr på amazon men eneste stede jeg fant med god informasjon og bilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...