buestad Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg har en Shuttle XPC SN26P som begynner å dra på årene. Om jeg ikke husker feil så er den ca 6 år gammel! Det jeg lurer på er om det går an å bytte ut hovedkortet i denne slik at jeg kan få inn en litt mer moderne prosessor og mer ram. Regner med hovedkortet er noe propritære greier, men kanskje det går an å sette inn noe annet eller et til en nyere shuttle boks? Tips mottas med takk Lenke til kommentar
Plexim Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 jeg regner med at det abre er et helt vanlig mini-itx hovedkort, jeg kjøpte hvertfall et brukt mini-itx hovedkort fra en shuttle maskin en gang, strømforsyningen i shuttle maskinene bruker vel ikke å være standard atx tror jeg, så problemet kommer nok heller på denne fronten hvis det skulle bli noe problem Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Denne shuttlemaskinen er desverre ikke lett og oppgradere. Ifølge denne siden, så har den "Shuttle custom form factor ATX" til hovedkortets feste. så det er ikke bare bare og montere ett hovedkort i denne. Du kan jo fjerne de avstandsskruene som er er der, og sette opp noen nye selv til f.eks et miniitx kort, men det krever litt jobb. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hvor mye vil du bruke på oppgradering? Har du en liste over komponentene i PC'en? Lenke til kommentar
buestad Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg endte opp med å kjøpe helt ny PC etter ett år med undring. Nytt mini-ITX kabinett kosta 1600 med 600W power så det var ikke mange hundrelappene å spare på oppgradering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå