PROuser Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jobber mye med bæring av stein, noe som sliter mye på hanskene. Men finnes jo mange typer og prisklasser. Hva er det som er greiest med tanke på slitestyrke og eventuelt pris. De fleste går det hull i fingrene etter 1-3 dager.. Hva anbefales? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Har samme problemet, varer ikke mange dagene her heller. Så henger meg på her Lenke til kommentar
jur_gus Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Biltema billig hansker. De med blå gummi i håndflaten, har jeg hørt er bra til stein. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) På jobb bruker vi NBR-Lite. Disse tåler en del steinarbeid. Endret 16. august 2011 av chrisege Lenke til kommentar
Waco Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jobber selv i anleggsbransjen og vi bruker Wurth sine PRESTIGE hansker. Varer lenge og er svært slitesterke til all slags bruk! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Disse er forholdsvis bra, etter min erfaring, eller den tilsvarende helforede. Disse kan kanskje også være noe, men dem tror jeg ikke jeg har prøvd. Spørs hvor tykke de er... Disse, og lignende i tilsvarende stripet stoff fra andre forhandlere (kommer vel sikkert fra samme produsent...), bør man holde seg unna. Alt for tynt, både stoff og skinn, og reklamen("Til lettere arbeid med moderate krav til levetid og slitestyrke") lyver i dette tilfellet faktisk ikke... Generelt sett, så kan man vel si at okselær er tykkere og bedre enn svinelær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå