Gå til innhold

Å drømme at noen dør

Anbefalte innlegg

Drømmer har ingenting direkte med virkeligheten å gjøre...

Jo, i løpet av dagen har du en rekke forskjellige følelsesmessige opplevelser (frykt, glede, skyld osv.) Hensikten med drømmene er å rydde litt opp i de følelsesmessige opplevelsene du har vært gjennom i våken tilstand. Har det vært for mye eller for lite av en eller annen følelse, så utjevnes dette når du drømmer.

Med andre ord, drømmer har ingenting direkte med virkeligheten å gjøre.

Hvordan kan du være så sikker på det? Hadde selv samme synspunkt for en tid siden, men så begynte jeg å lese på My Big TOE (e-bok), hvor det snakkes om NPMR (Nonphysical-Matter Reality). Det som er ekstra interessant er at forfatteren har jobbet i en lab som har forsket på dette, The Monroe Institute's. I et eksperiment de utførte hadde de to personer i forskjellig lydtette rom hvor begge gikk inn i NPMR (via en form for meditering) og møttes der for å ha felles opplevelser. De hadde begge mikrofoner og rapporterte hele tiden om hva de opplevde, og i følge disse rapportene hadde de vært sammen i NPMR. Et lignende eksperiment hvor samme personene skulle forklare bilder til den andre mens de var i forskjellig rom ble utført på Duke University og de lyktes også denne gangen.

Forfatteren sier selv at han skjønner at folk ikke vil tro at det er sant om de ikke selv opplever det. Nå har jeg ikke lest mer enn en femtedel av boka, men har vært interessant lesning så langt. Har selv ikke hatt noen opplevelser med NPMR jeg vet om bare så det er sagt, men jeg er åpen for at det kan være en mulighet da det ikke føler det er motbevist.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drømmer har ingenting direkte med virkeligheten å gjøre...

Jo, i løpet av dagen har du en rekke forskjellige følelsesmessige opplevelser (frykt, glede, skyld osv.) Hensikten med drømmene er å rydde litt opp i de følelsesmessige opplevelsene du har vært gjennom i våken tilstand. Har det vært for mye eller for lite av en eller annen følelse, så utjevnes dette når du drømmer.

Med andre ord, drømmer har ingenting direkte med virkeligheten å gjøre.

Hvordan kan du være så sikker på det?

For å slippe å ta del i en lang diskusjon, la meg presisere hva jeg mente:

Drømmer har ingenting direkte med den fysiske virkeligheten å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...