Gå til innhold

Oppfriskning av et forslag

Anbefalte innlegg

;)Månedens Bilde (med premier)

Når det gjelder denne konkurransen så er min mening at hver fotograf skal kunne levere kun ett bilde pr. måned. Her kan vi gjerne ha tema.

Det bør være en innsendingsperiode f.eks. fra 1.-15. i hver måned.

I denne perioden skal de innsendte bildene ikke være synlige, men man bør kunne få opp en liten statistikk over hvor mange bilder som er sendt inn og at det kun er ett bilde pr. fotograf.

Vi skal heller ikke kunne se hvem som har sendt inn bilder.

Bilder med © og navn til fotografen inne på bildet må ikke være lov da dette vil bryte med anonymiteten.

Så kommer avstemningsperioden - f.eks. fra 16.-25. i hver måned

Nå skal vi jo selvfølgelig kunne hente opp alle bildene for å gi de vi liker en stemme, men de må fremdeles være anonyme.

Vi skal kunne stemme på et bilde kun en gang.

Det må selvfølgelig ikke være mulig å stemme på sitt eget bilde.

Om vi bruker dette så blir det ikke noe «kameratslig stemmegivning».

Først fra den 26. og ut hver måned skal vi kunne hente opp resultatene - gjerne da som en liste med bilder med navn og poengsum.

Jeg synes at de 3 beste i hver måned bør få en premie (dette er noe jeg ikke har tenkt så mye på ennå, men dette tror jeg dere på teknisk har mere peiling på).

De tre beste bør også få sin faste plass på forsiden av Digit - og stå der fra måned til måned - bilder med navn, poeng, premien .

Så neste måned........

Hvem og hvordan temaer skal bestemmes får vi komme tilbake til.

Her er jeg meget spent på å høre andres meninger om dette forslaget - slik at Teknisk avd. har noe å gå etter.

RAK-foto :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ganske likt ut som noe vi på Akam allerede har - med unntak av premiene ...

Vi har noe som heter Månedens utfordring; i tillegg til at vi ikke har premier, så har vi normalt 3 oppgaver (temaer som dere ville kalt det), og man kan besvare så mange av dem som man vil.

Jeg synes det er et par andre ting som utviklerene bør konsentrere seg om først; før vi begynner med en slik konkurranse. Dels fordi noen av disse tingene vil gjøre gjennomføringen av en slik konkurranse enklere, dels fordi det er ting som mangler i dag, som jeg føler er vesentlige.

Og det er:

•  
  • Støtte for flere versjoner av bilder (ala det de har på foto.no).
  • Endre til at bilder som ligges inn på temadager ikke går av dagens kvote.
  • Introduksjon av evauleringskoder.
  • Muligheten for å velge om man vil ha karakterer eller ikke.

I tillegg bør man finne ut om ener-karakterene som flyter rundt er et resultat av noen barsnlige moroklumper eller det har en annen logisk forklaring.

Lenke til kommentar

Dette høres ganske likt ut som noe vi på Akam allerede har - med unntak av premiene ...

Vi har noe som heter Månedens utfordring; i tillegg til at vi ikke har premier, så har vi normalt 3 oppgaver (temaer som dere ville kalt det), og man kan besvare så mange av dem som man vil.

Jeg synes det er et par andre ting som utviklerene bør konsentrere seg om først; før vi begynner med en slik konkurranse. Dels fordi noen av disse tingene vil gjøre gjennomføringen av en slik konkurranse enklere, dels fordi det er ting som mangler i dag, som jeg føler er vesentlige.

Og det er:

•  
  • Støtte for flere versjoner av bilder (ala det de har på foto.no).
  • Endre til at bilder som ligges inn på temadager ikke går av dagens kvote.
  • Introduksjon av evauleringskoder.
  • Muligheten for å velge om man vil ha karakterer eller ikke.

I tillegg bør man finne ut om ener-karakterene som flyter rundt er et resultat av noen barsnlige moroklumper eller det har en annen logisk forklaring.

Hei igjen

Min mening med å starte denne tråden var å høre hva dere synes om det forslaget mitt slik det er nå.

Jeg vil ikke ha flere temaer

Er heller ikke så veldig interessert i (her i denne tråden) om hva du/vi ønsker å få på plass FØR Månedens bilde.

De tre første punktene dine hadde vært ok å ta opp i en egen tråd, mens punkt 4 - der synes jeg det er ok slik det er - slik at vi holder oss på ett bilde pr. dato.

Når det gjelder stemmegivning av bildene i MB så er jeg sterk tilhenger av å bruke bare «stemme på bildet» og ikke noe mer - og kun en gang pr. bilde. Alt blir så mye enklere å regne sammen også.

RAK-foto

Lenke til kommentar

Min mening med å starte denne tråden var å høre hva dere synes om det forslaget mitt slik det er nå.

Min mening var indikere at jeg synes det var for tidlig å komme med forslaget nå. Men jeg skal fortsette diskusjonen ut ifra ditt forslag.

At det er kun et månedens bilde er OK for min del. Men det bør kanskje være en overliggende årskonkurranse?

De tre første punktene dine hadde vært ok å ta opp i en egen tråd, mens punkt 4 - der synes jeg det er ok slik det er - slik at vi holder oss på ett bilde pr. dato.

Der er jeg uenig - jeg mener at konkurranser og temadager bør gå utenom kvoten.

Når det gjelder stemmegivning av bildene i MB så er jeg sterk tilhenger av å bruke bare «stemme på bildet» og ikke noe mer - og kun en gang pr. bilde. Alt blir så mye enklere å regne sammen også.

Dette er jeg helt enig i.

Når det gjelder månedens bilde, så synes jeg at det fornuftig å ha et tema de fleste gangene. Men det kan være lurt å ha en eller to "fritt tema" i året.

Lenke til kommentar

Min mening var indikere at jeg synes det var for tidlig å komme med forslaget nå. Men jeg skal fortsette diskusjonen ut ifra ditt forslag.

At det er kun et månedens bilde er OK for min del. Men det bør kanskje være en overliggende årskonkurranse?

Der er jeg uenig - jeg mener at konkurranser og temadager bør gå utenom kvoten.

Dette er jeg helt enig i.

Når det gjelder månedens bilde, så synes jeg at det fornuftig å ha et tema de fleste gangene. Men det kan være lurt å ha en eller to "fritt tema" i året.

Hei igjen

Angående MB og når man skal starte - så har jeg hørt det nesten alle gangene jeg har tatt det opp - at det er for tidlig, men det er ikke for tidlig å ta opp alle andre temaer. Der tror jeg vi ikke helt er enige.

Når det gjelder det med ett tema - der er jeg også enig i ditt forslag om kanskje å samle sammen til «Årets fotograf»??

Det var bra at vi er enig om stemmegivningen på MB. Og når det gjelder temaene - helt enig i to eller tre «fritt tema» i året.

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...