finnarn Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hei, jeg tenkte å bestille meg en ferdigbygd PC på komplett, setter sammen PCen med Komplett PC Byggeren på Komplett Gamer Crysis 2 Her er det jeg har kommet fremm til så langt: Fractal Design Define R3 Black Pearl Noctua NF-P12 120mm Vifte Corsair HX 750W PSU ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Intel® Core™ i7-2600K Processor Antec Kuhler H2O 620 CPU Kjøler Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA Samsung SpinPoint F3 1TB Pcen kommer til å bli brukt for Spilling(BF3), Filmredigering, photoshop OL. Lurer på om: *er en 750W PSU Overkill siden jeg ikke har 2 skjermkort. *Er det nødvendig med Vannkjøling, Hvis ikke, må jeg bytte kabinett for å få flere vifter? Nå følger kunn en Noctua vifte med, er det nåkk? Noen tips/råd hadde vært supert!=) 1 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Synes det ser greit ut jeg. På tross av PS og noe redigering så er likevel 16GB å ta vel hardt i, men sikkert greit å være på den sikre siden. RAM er jo heller ikke spesielt kostbart. Ang. PSU så er prisdifferansen ned til f.eks Corsair HX650W så liten at du like greit kan beholde HX750 da dette også vil muliggjøre SLI. Hvis du er sikker på at dette aldri vil bli aktuelt kan du like gjerne gå for HX650 eller Silver Power SP-SS620M. Nå har jeg ikke prøvd noen av disse Antec-kjølerene, men de skal visst være gode. Fordelen med en slik kontra en ordinær luftkjøler er at CPU-tempen ikke blir påvirket av den varme luften skjermkort uten exhaust-kjøler spyr ut i kabinettet. Dette vil dog ikke bli tema før man begynner å bevege seg mot yttergrensene hva CPU-temp angår f.eks under overklokking. Kabinettet kommer også såvidt jeg husker med tre vifter så med en ekstra vil du ha mer enn nok. Du behøver heller ikke SSD-bracket da en av HDD-bayene i kabinettet har mulighet for 2.5". Lenke til kommentar
finnarn Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Takk for svar, selv på denne tiden av døgnet=) Du behøver heller ikke SSD-bracket da en av HDD-bayene i kabinettet har mulighet for 2.5". På komplett står det (der man velger SSD) "SSD-harddiskramme – Påkrevet ved valg av SSD-harddisk", så antar det trengs, hvis ikke er det bare 49kr som er bortkastet. Men ang. vifter, på R3 Kabinettet står det at det følger med bare 1 vifte, En Ekstra Vifte, men er alvårlig lite informasjon på komplett om Kabinettet, Derfor lurte jeg på om jeg kanskje skulle bytte til et med annet. Lenke til kommentar
finnarn Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Okei :S Nå er jeg forvirret "Info" linken på Komplett PC Byggeren går -> Hit mens om du søker på komplett finner du denne også Denne Antar det er den samme bare annen pris for å gjøre det litt dyrere om man ikke gjør det selv, eller er det bare 1 vifte med den ene og 3 med den andre? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Takk for svar, selv på denne tiden av døgnet=) Du behøver heller ikke SSD-bracket da en av HDD-bayene i kabinettet har mulighet for 2.5". På komplett står det (der man velger SSD) "SSD-harddiskramme – Påkrevet ved valg av SSD-harddisk", så antar det trengs, hvis ikke er det bare 49kr som er bortkastet. Men ang. vifter, på R3 Kabinettet står det at det følger med bare 1 vifte, En Ekstra Vifte, men er alvårlig lite informasjon på komplett om Kabinettet, Derfor lurte jeg på om jeg kanskje skulle bytte til et med annet. Da er det 49 totalt bortkastede kroner gitt, ihvertfall ved valg av FD R3. Endret 11. august 2011 av Komakino Lenke til kommentar
phlake Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 R3 har to vifter, en foran og en bak. Kjøp gjerne en ekstra og sett i toppen :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå