Donkaments Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Enkelt og greit. Jeg kjørte for fort, kjørte forbi en laserkontroll, men ble ikke stoppet? Noen mulighet for at de kan ha registrert skiltene, og sender meg en bot i ettertid, eller må de stoppe meg for at jeg skal få bot? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Du må bli stoppet, fordi det i Norge er bilføreren, ikke eieren, som får bot. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 De må stoppe deg. Eller så må han ha holdt en fotoboks :-) Når du blit tatt i kontroll så har du muligheten til å gota et forenklet forelegg eller motsi deg boten og møte i retten. Du må da skrive under papirer på stedet. Du kjørte nok ikke fort nok til å få bot, eller så ble det feil på målingen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Du får ikke bot om de ike stoppet deg, de må ha beviser på at det var du som kjørte, at det er din bil holder ikke... Hvor fort kjørte du og hvilken fartsgrense var det? Lenke til kommentar
Donkaments Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Fort nok til at førerkortet nok hadde ryki i 90-sone, ble litt redd og usikker, men da tar vi denne på flaksekontoen. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hvis politiet ikke hadde en "ledig" plass til deg, kan de ikke stoppe deg. Altså de kan ikke stoppe deg og la deg vente i kø til det blir din tur for å få bot. Eller er dette noe jeg har diktet opp i hodet?!? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg tror ikke de bryr seg om han hadde måttet ventet hvis han kjørte for fort, spesielt ikke hvis han lå så mye over som han tror. Husk du kan ha 10-15 km/t feilvisning i 110-120 km/t på spedometeret på enkelte biler samt at politiet har en sikkerhetsmargin på +-5% eller noe i den dur. Så teoretisk kan du nok ha holdt deg innenfor lovlig hastighet selv om du hadde 120 km/t på spedometeret ditt. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Er mye som kan ha skjedd. Kanskje han rett og slett ikke målte deg? Under en laserkontroll skal det gjennomføres hyppig sjekk av laseren for å sikre at den måler riktig, så det kan være han var midt i en slik sjekk. Ellers kan det være han klønet med målingen. Det er faktisk vanskeligere å få en måling enn man skulle tro, fordi man må treffe en flate på bilen som reflekterer strålen tilbake til måleren. Som regel sikter man på skiltet, men det er ikke alltid det er like lett da max. avstand målingen kan være tatt på er 400m (mener jeg å huske). Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Sikker på at det var laser du så og ikke kikkerten eller skiltkamera? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå