dalai Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 hvordan gjør jeg dette? jeg har ikke mappet en snarvei til filen på den andre maskinen... Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 hvordan gjør jeg dette? jeg har ikke mappet en snarvei til filen på den andre maskinen... Skal du ha fila til å kjøre på den andre maskina, eller ligger bare exe-fila på en annen maskin? Mener ShellExecute( ) takler '<server><share>sti'-type filnavn... -Vegar Lenke til kommentar
dalai Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 .exe fila ligger bare på en annen maskin. jeg prøvde med shellexecute og starte opp .exe med noen parametre, men da fikk jeg masse feilmeldinger om noe sql-kall o.l... Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 .exe fila ligger bare på en annen maskin.jeg prøvde med shellexecute og starte opp .exe med noen parametre, men da fikk jeg masse feilmeldinger om noe sql-kall o.l... Spør du meg tyder det på at ShellExecute gjør jobben, men at programmet du starter ikke takler å bli kjørt på maskinen din. Kan det være at det er noe konfigurasjon som har blitt gjort på den andre pc'en under installasjon mangler på din pc? -Vegar Lenke til kommentar
dalai Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 nei, poenget er at jeg har en snarvei til dette programmet på skrivebordet mitt, og når jeg trykker på denne starter den opp helt perfekt. men det gjør den ikke med shellexecute kommandoen lurer på om dette er noe av det samme problemet med et word-dokument jeg prøvde på. 1)åpne word-dokumentet gikk helt knirkefritt ved dobbelklikk 2)åpne word-dokumentet via shellexecute gikk ikke. det stod at jeg manglet noen .dll filer.... og denne lå lokalt på maskinen. det må vel da være et eller annet mystisk med denne shellexecute kommandoen? Lenke til kommentar
dalai Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 JA! Jeg fant ut hva som var feil! Poenget er at i denne snarveien som jeg har på skrivebordet mitt til denne .exe filen på andre maskinen, så ligger det noe som heter 'Start i:' på egenskaper menyen. Denne skifter currentdirectory miljøvariabelen. Dersom jeg fjernet denne linja fra snarveien, fikk jeg akkurat de samme feilmeldingene som jeg fikk da jeg prøvde å starte det med programmet mitt. Så løsningen var altså å sette currentdirectory først med winAPI funksjonen SetCurrentDirectory Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Så løsningen var altså å sette currentdirectory først med winAPI funksjonen SetCurrentDirectory HINSTANCE ShellExecute( HWND hwnd, LPCTSTR lpOperation, LPCTSTR lpFile, LPCTSTR lpParameters, LPCTSTR lpDirectory, INT nShowCmd ); Ville det ikke fungere likedan ved å sette lpDirectory-parameteren? -Vegar Lenke til kommentar
dalai Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 jo, det ville det sikkert. (har ikke prøvd det ennå) jeg hadde bare ikke full kontroll over parametrene i funksjonskallet takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå