gspr Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Skal ha meg ny maskin nå snart (specs - overse skjermkortet i det oppsettet), og jeg lurer på hva jeg skal gjøre på skjermkortsiden. Mange har rådet meg til å gå for low-end nå, og heller skaffe nytt kort når HL2 og Doom 3 har komt ut og satt standarden for grafikkmarkedet. Hva mener dere om det? I så fall, hvilket low-end-kort ville dere tatt? Vil HELST ha Nvidia pga. overlegne linuxdrivere (noen som har erfaringer med ATI sine linuxdrivere? Hvis de er blitt gode nå også, så er ikke Nvidia noe must for meg lengre. Har ikke noe spesielt forhold til noen av selskapene, men jeg vet bare at Nvidias linuxdrivere virkelig er herlige.). Føler det forøvrig som litt gale å punge ut med 3000 for et kort når maskinens CPU koster 900 :smile:. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Skal ha meg ny maskin nå snart (specs - overse skjermkortet i det oppsettet), og jeg lurer på hva jeg skal gjøre på skjermkortsiden. Mange har rådet meg til å gå for low-end nå, og heller skaffe nytt kort når HL2 og Doom 3 har komt ut og satt standarden for grafikkmarkedet. Hva mener dere om det? I så fall, hvilket low-end-kort ville dere tatt? Vil HELST ha Nvidia pga. overlegne linuxdrivere (noen som har erfaringer med ATI sine linuxdrivere? Hvis de er blitt gode nå også, så er ikke Nvidia noe must for meg lengre. Har ikke noe spesielt forhold til noen av selskapene, men jeg vet bare at Nvidias linuxdrivere virkelig er herlige.). Føler det forøvrig som litt gale å punge ut med 3000 for et kort når maskinens CPU koster 900 :smile:. Kan bare si at jeg har kjørt RADEON 8500 en lengre periode på debian uten problemer. Men, det er en god stund siden (noe over 1 år siden) og nå er sikkert støtten enda bedre. Ellers kan du vel gjøre det så enkelt at du kjøper en annet hovedkort med integrert skjermkort? Det er vel en del nForce2 hovedkort som kommer med nvidia skjermkort integrert. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Skal ha meg ny maskin nå snart (specs - overse skjermkortet i det oppsettet), og jeg lurer på hva jeg skal gjøre på skjermkortsiden. Mange har rådet meg til å gå for low-end nå, og heller skaffe nytt kort når HL2 og Doom 3 har komt ut og satt standarden for grafikkmarkedet. Hva mener dere om det? I så fall, hvilket low-end-kort ville dere tatt? Vil HELST ha Nvidia pga. overlegne linuxdrivere (noen som har erfaringer med ATI sine linuxdrivere? Hvis de er blitt gode nå også, så er ikke Nvidia noe must for meg lengre. Har ikke noe spesielt forhold til noen av selskapene, men jeg vet bare at Nvidias linuxdrivere virkelig er herlige.). Føler det forøvrig som litt gale å punge ut med 3000 for et kort når maskinens CPU koster 900 :smile:. Kan bare si at jeg har kjørt RADEON 8500 en lengre periode på debian uten problemer. Men, det er en god stund siden (noe over 1 år siden) og nå er sikkert støtten enda bedre. Ellers kan du vel gjøre det så enkelt at du kjøper en annet hovedkort med integrert skjermkort? Det er vel en del nForce2 hovedkort som kommer med nvidia skjermkort integrert. hvordan i helvete la du inn driverene til det kortet? har lett meg i hel etter å finne det ut. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 hvordan i helvete la du inn driverene til det kortet?har lett meg i hel etter å finne det ut. Det er vel standard i X nå (kom i 4.2.0), men det er lenge siden jeg brukte 8500-kortet. Brukte standard "ATI"-driver. Se her for mer info: http://www.xfree86.org/4.2.0/Status6.html#6 "4.2.0: Accelerated support is provided for Mach64, Rage, Rage 128 and Radeon chips by the "ati" driver, as is unaccelerated support for all of the others except the Mach8 and some early Mach32 chips." Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ser vel ikkje poenget i å gå for et low end kort no, og kjøpe nytt når HL2/doom3 kommer. HL2 kommer jo om ca 2 mnd., og f eks et Radeon 9800 PRO vil kjøre det über-smooth (Vist du har sett E3 videoen blei den kjørt på et Ti4400 og XP1700+) Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 (Vist du har sett E3 videoen blei den kjørt på et Ti4400 og XP1700+) Ble den vel ikke! Gabe Newell sa jo at den ble vist med Ati Radeon 9800 Pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå