Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ble utsatt for blind vold i april 2010, fortsatt ikke fått erstattning

jimzor92

Anbefalte innlegg

I april 2010 ble jeg utsatt for blind vold av mange personer, og flere brukte knokejern. Av dette fikk jeg selvfølgelig masse kutt, som har blitt arr. Det ble ikke noen rettsak før i Februar-Mars, som i seg selv er dårlig, og der krevde jeg 40 000 for varige men. Etter ikke lenge, kanskje en måned, fikk jeg beskjed om at jeg skulle få 30 000, som jeg fortsatt ikke har sett noe til. Jeg fikk et brev hvor jeg skulle fylle ut kontonr osv hvor pengene skulle inn, men thats it. Det jeg lurer på er forsåvidt hvor lang tid dette pleier å ta. Å hvordan det fungerer. Får jeg pengene når de som gjorde det får penger? Eller får jeg penger, så må de skylde staten eller hva det er som står for at dette skal funke? Får nå har det gått nesten halvannet år, å jeg har fortsatt ikke sett noe til erstattninten min, som er temmelig dårlig. Å om jeg skal få penger når de får råd blir det enda lenger, for de var 18 år alle 3 som ble tatt, og de måtte betale nærmere 100k til en annen de tok samme kvelden som mistet en tann.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble du ved dom tilkjent erstatning fra gjerningsmennene?

Er dommen rettskraftig?

Hvem fikk du det brevet fra? Hvor returnerte du det? Og hva stod i det?

Det virker ikke som om du har helt oversikten over rettssaken og etterspillene av den.

Kanskje var det en dårlig idé å ikke ha advokat. (Det er stort sett det.)

Men ok. Hvis de ble dømt til å betale deg erstatning, og dommen er rettskraftig, har de plikt til å overføre pengene. Hvis de ikke gjør dette, må de betale forsinkelsesrenter.

Hvis de bare gir pokker i kravet, ville jeg tatt kontakt med en advokat.

Lenke til kommentar

Er akkurat oppi det samme selv, ble utsatt for det samme desember 2010.

Nå var fyren ettersøkt for mye rart, så første rettsak starta allerede i februar og første anken var i juli.

UTROLIG dårlig informasjon fra det offentlige på alle områder. Jeg fikk tildelt en bistands advokat, jeg regner med at du fikk det samme siden du var i retten?

Har ringt for å høre hva som er status og når erstatning kommer osv, men ingenting kan avgjøres før han "godtar dommen/ikke kan anke mer".

Det som er dritt i mitt tilfelle, er at anken ikke gjaldt min sak, men de x antall andre sakene han er innblanda i, men likevel må min sak "vente".

Utrolig kjipt at man ikke blir tilkjent "tort og svie" gjennom rettsapparatet, men kun "dekket" direkte kostnader pga volden. "Tort og svie" kan man SØKE om via voldsoffererstatningen, og der er behandlingstiden ekstrem :/

Er det forsent å kontakte en annen advokat i mitt tilfelle hvis han idioten skulle anke enda engang?

Grunnen til at jeg ikke fant en egen advokat helt på starten var at alt skjedde meget fort, og jeg rakk ikke å tenke. Var mildt sagt fortsatt i en form for sjokk. Politiet kom på døra med innkallelsen til rettsaken som skulle avholdes dagen etter.

Og når man leser den "innkallelsen" til retten, så kan man tolke det som om man selv er skyldig i noe. Den ordlegger seg utrolig dårlig, og bryr seg ikke om at den som mottar brevet faktisk er et offer i saken.

Ble litt mye rart dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...