ahpadt Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Modeller som er for salg: Core i5, 4GB RAM, 128GB SSD - ca. 16000,- Core i7, 4GB RAM, 256GB SSD - ca. 21000,- Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD, PMD - ca. 26000,- PMD med DVD-brenner - ca. 3200,- PMD med BR-brenner - ca. 4100,- Bæreveske, for Z21 (på bildet over) - ca. 800,- Mulighet for spesialkonfigurasjon blir tilgjengelig med norsk tastatur ca september/oktober-måned www.sony.no Tester: http://thisismynext.com/2011/07/13/sony-vaio-series-review/ http://www.engadget.com/2011/07/29/sony-vaio-z-review-2011/ http://www.pcpro.co.uk/reviews/laptops/368422/sony-vaio-z-series-2011 http://www.trustedreviews.com/sony-vaio-z_Laptop_review Video: --------------------------------------- Har selv tenkt til å anskaffe meg en slik en og har fått inntrykket av at det dukker opp andre som har interesse for denne maskinen. I et forsøk om å gi alle bedre oversikt kan vi ta all praten her inne. Endret 25. august 2011 av ahpadt 1 Lenke til kommentar
Agildur Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Driver selv og sikkler på en slik. bestillte i utgangspunktet den billigste fra amentio for under 16k, men har avbestillt, og vurderer sterkt å gå for den midterste varianten hos dustin. med sheetbatteriet kommer den under 22k. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Inkludert PMD er det bare 2k opp fra miderste til toppmodellen. Har tenkt litt i dag på om jeg kanskje skal spørre om et tilbud på den til 27k. Må jo være bedre marginer på den om netshop kan selge den for 24k og sony centre tar 27k... Lenke til kommentar
Agildur Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 ah, den midterste modellen er foruten PMD. da tror jeg det blir den rimeligste fra amentio allikevel. de har klart å sette opp prisen med nesten tusen kroner siden jeg bestillte. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/13----13-3-/Sony/Sony-VAIO-Z-VPCZ21V9E-Intel-i7-2620M-13,1TFT-8GB-256SSD--BT-W7PRO-48953.aspx frister... Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Jeg vurderer også å kjøpe den hos Netshop siden jeg helst vil ha 8GB minne og PMD'en. Har dere sett noe info om hvilken utgave av PMD'en som følger med? Det hadde vært fint å fått en med blu-ray utgave. Jeg ser tek.no skriver DVD PMD her, men jeg har ikke sett det spesifisert hos sony.no eller andre steder. Har noen av dere andre sett noe mer 'offisiell' infomasjon? Endret 12. august 2011 av Spectre Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 (endret) I følge nyhetsartikkelen på hw.no så er det DVD. Om du tenker ut i fra hva oppgraderingene koster gjennom selvkonfigurasjon på sony.no blir det rimelig og anta at det er DVD PMD som er standard. Jeg begynner å bli rimelig utålmodig så er mulig jeg kjøper en rett fra Sony Center, selv om det er bittelitt dyrere. Endret 13. august 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Bestilt. Da er det bare å vente. Ringer på mandag og hører om de vet noe mer ang. levering. Har også bestilt VGP-CKZ3 fra Sony. Sykt stilig veske, om noe dyr. Men pytt. Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Mulighet for spesialkonfigurasjon blir tilgjengelig med norsk tastatur ca september/oktober-måned Står dette på sony.no noe sted? Ideelt sett så skulle jeg spefisert en egen maskin med blu-ray PMD, men synes det er greit å få norsk tastatur og skulle gjerne hatt den senest tidlig september.. Er litt utålmodig så jeg har lagt inn bestilling på i7/8GB/PMD utgaven hos netshop jeg også.. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Har ikke sjans til å ha råd til en sånn maskin, men ser på det som en reell konkurrent til Apple. Muligens noe som kan vippe dem av tronen. Ville bare si at jeg er positiv til denne tråden +1 fra meg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Mulighet for spesialkonfigurasjon blir tilgjengelig med norsk tastatur ca september/oktober-måned Står dette på sony.no noe sted? Ideelt sett så skulle jeg spefisert en egen maskin med blu-ray PMD, men synes det er greit å få norsk tastatur og skulle gjerne hatt den senest tidlig september.. Er litt utålmodig så jeg har lagt inn bestilling på i7/8GB/PMD utgaven hos netshop jeg også.. Jeg ringte Sony (23 16 24 46) og spurte selv. Var selvfølgelig litt skuffa at jeg ikke ville kunne kjøre min egen spesialkonfigurasjon, men jaja. Får håpe at jeg får svar fra Netshop ang. levering av maskina i morgen. Svarer de ikke på e-post så ringer jeg. Rapporterer inn her etterpå. Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Flere av de andre nettbutikkene som har lagt ut denne sier forventet dato 26.08.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Flere av de andre nettbutikkene som har lagt ut denne sier forventet dato 26.08.. Ja, så det jeg også. I og med at man får tak i de på sony.no nå, bør de vel sakte men sikkert begynne og bli tilgjengelig hos andre nettbutikker også. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 29/8 (usikker/ubekreftet) står det i min ordre nå... :/ Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Samme hos meg, men produktsiden hos netshop viser fortsatt dagens dato... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Når bestilte du din? Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg la inn bestilling lørdag kveld (13.08). Ser ut som folk rundt omkring i andre land får sine nå om dagen (inkl den samme pre konfigurerte som vi har bestilt). Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Ser ut som ytelsen på de prekonfigurerte (med 2 gen SSD) er en del dårligere en CTO maskinene hvor en kan få 3 gen SSD: http://forum.notebookreview.com/sony/603555-vaio-z2-ssd-performance-post-your-results-2.html Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Ja, har sett det jeg også, men så lenge man ikke sammenligner maskinene ved siden av hverandre (en med G2 og en med G3) tviler jeg på at man vil legge merke til det. Meget god ytelse får man uansett. Endret 18. august 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 (endret) "Leverandørlager 10 " Står dog fortsatt ubekreftet 29/8 på selve bestillingen min. De har tatt inn i5'en også nå... Fikk forøvrig veska levert fra Sony i dag. Litt stusselig å ha veske uten laptop men men. Endret 19. august 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå