Gå til innhold

Hva synes dere om FRP?

Anbefalte innlegg

Ser folk prøver hele tiden å gå imot FRP, men det eneste jeg hører er dritt som kommer ut av kjeften deres, til overs for å høre noe fornuftig.

Enig her. Er veldig mange som slenger dritt mot FrP, uten å spesifisere hva som gjør partiet dårlig. Dette er bare gratis reklame for partiet (akkurat som denne tråden som helhet), og gjør bare at de får enda flere sympatistemmer.

Hvis man går inn på sidene deres, så ser man ikke noe feil ved partiet. Leser man nyheter der hvor FrPs politikk kommer litt skakt ut, så blir det en annen sak... Det høres rosenrødt ut, men så viser det seg gang på gang, at denne politikken deres får uønskede konsekvenser. Blant annet mennesker på anbud og så videre.

Ja, ja. Ingen av oss to liker FrP. Av både forskjellige og like grunner. Men det betyr ikke at de får "rettferdig" behandling i media, osv. Det venstrevridde media vi har i Norge er, ironisk nok, eksperter i å falle for FrP sine mediastunt. Jeg er overbevist om at "duste"-stemplet FrP har pådratt seg, er mer til deres fordel enn ulempe. At FrP er så "hatet" gir dem bare mer oppmerksomhet. Og det var jo tross alt oppmerksomheten som gjorde at de i mange år var Norges nest største parti.

Ja. Der er vi nok enige! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234897

FRP går faktisk mot sin egen ideologi. Klassisk liberalisme går ut på at staten skal styre og eie minst mulig. det FRP vill er å bruke mere statlige penger som fører da til at det blir mer statlig innblanding. en annen ting er at de klassisk liberale var ikke så mono- kulturelle om mot innvandring. klassiske liberaliser skal mene at innvandring skaper et bedre samfunn.

hvis jeg skulle plassere FrP i et politisk spektrum ville de vert mye lenger til venstre på grunn av statsbudsjettet, og heller nasjonalkonservative pga innvandringspolitikken. jeg er klassisk liberal men uenig i nesten alle FRP sakene.

Lenke til kommentar

Ja, nå popper det opp lokale FrP-ledere som viser hva de virkelig står for. Lederen for Buskerud FrP mener de Utøya-drepte var "de første ofrene for norsk innvandringspolitikk". Ifølge denne logikken: Ingen jøder, ingen Holocaust?

Ingen Trond Røed, ingen idiotiske utspill som svekker FRP fra Trond Røed. Regner med FRP sitt sentralstyre vil følge denne logikken når de forhåpentligvis ekskluderer han.

Det er dog ikke godt å si hva som er på linje med partiets innvandringspolitikk og ikke når det kommer til tankeløse rasistiske utspill.

Lenke til kommentar

Hvis du (peker ikke på noen spesifikt her) kan tollere en etnisk norsk snylter, men ikke en ikke-hvit person som er snylter, er du da en rasist? Mange vil mene at du er det.

Angående de ulike partiene er det mye i programmene deres jeg er enig i og uenig i, men mye av dette er flisespikkeri i forhold til det store bildet.

Det jeg er mest opptatt av er:

•  
  • å leve i et samfunn der jeg kan gå ut og føle meg trygg og ikke være redd for å bli ranet med engang jeg trer min fot utfor dørstokken.
  • Å ha et samfunn hvor det er lite skille mellom befolkningen, og hvor folk av ulike samfunnklasser kan menge sammen, er gull verdt for en åpen samfunn.
  • Å kunne vokse opp å bli hvem/hva som helst man drømmer om, uansett bakgrunn og familiens status.

Disse tre grunnene nevnt ovenfor er kjernepoengene på hvorfor jeg stemmer de aktuelle partiene.

•  
  • Som bilentusiast så hater jeg avgiftsystemet hvor mesteparten av pengene som melkes fra bilistene blir brukt på noe annet enn veiene.
  • Som arbeidstaker så hater jeg faktum at man blir straffet for å legge ekstra innsats. Jeg jobber mer, da må jeg betale skatt med større andel av lønna min? galskap. Burde heller vært at jeg tjente mer så må jeg betale mer skatt. Stor forskjell.
  • En som er ute hver helg på en fuktig tur, vil også klage på at avgiftene på alkohol er skremmende høy.

Men disse tingene nevnt ovenfor er bare småplukk.

Det jeg føler er at FRP er et ironisk parti, med det mener jeg at de vil det beste for landet, det beste for folk flest. Men programmet og politikken deres vil skape en motsatt ønsket effekt.

Å privatisere offentlige tjenester vil skape en skille for folk med mye penger og folk med mindre penger. De beste ressursene vil rømme til de plassene der det ligger mest penger. Og de med mest penger er de private hvor de rike kan gå til. Dette gjelder helsetjenester og utdanning.

Å skatte mindre på de som tjener mye, og gi mindre til de svake vil skape mer splid mellom fattig og rik.

Se på Amerika eller andre U-landene, det er nitrist med ghettoer. Ekstra synd for de rike i de landene der forskjellen er enda større: er at de må mure seg selv inne for beskyttelse mot de mindre heldige. De er nok redd for å bli ranet med engang de går ut uten eskorte. De lever desverre i sitt eget gyldne bur.

Å betale et par tusen mer her og der i skatt og avgifter. Hva betyr det? Ingenting (for meg iallefall) Penger er penger, det er et tall som sier hva du har gjort/bidratt og hva du har rett til gjøre, og pengene er der for å bli brukt. Har du penger på konto og de står der kun for å vokse til større beløp, har du ingen glede av dem helt til du begynner å bruke dem. Å ha en finere bil er mindre viktig for meg.

•  
  • Det å kunne gå ut, uten å frykte å bli skadet.
  • Det å kunne gå ut og se ungene fra alle samfunnslag leke sammen og danner bånd mellom dem.
  • Det å kunne gå ut å snakke med en person, uten å bli sett ned som et mindre verdt menneske.

Det betyr alt for meg.

Alt har en kostnad og ingenting kommer gratis.

Om jeg må betale 150k (noe jeg ikke gjør pr dags dato) ekstra i form for skatter og avgifter i et samfunn som Norge, gjør jeg gledelig det. Jeg vil ikke bo i et land der jeg må bruke disse pengene på ekstra sikkerhet for beskyttelse for min familie og eiendom.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...