Gå til innhold

Hva synes dere om FRP?

Anbefalte innlegg

Også har vi jo ingeniørprinsippet KISS:

KISS is an acronym for the design principle "Keep it simple, Stupid!".

The principle most likely finds its origins in similar concepts, such as Occam's razor, and Albert Einstein's maxim that "everything should be made as simple as possible, but no simpler".[6] Leonardo Da Vinci's "Simplicity is the ultimate sophistication", or Antoine de Saint Exupéry's "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away".

Og det er i det jeg uthevet hele forskjellen ligger..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor provoserer det deg ikke at NAV tar seg til rette, og spør om ting de ikke har lov til å få utlevert?

Hvorfor provoserer det deg ikke at vi har et sosialdemokratisk system som gir leger en rolle som politi ovenfor pasienten, og ikke kun en rådgiver? Faen heller, jeg vil stole på legen min, jeg.

For det første: Hvem sier at det ikke provoserer meg?

For det andre: Dette skal ikke være en diskusjon om helsepersonells taushetsplikt og hva som er unntatt fra denne, det får du eventuelt ta i en egen tråd, jeg ser ikke helt koblingen til FrP og tror ikke FrP's foreslåtte løsninger i helsesektoren vil gjøre potensialet for maktmisbruk mindre.

Lenke til kommentar

Det jeg syntes er litt rart da.

Jeg sitter i styre for mitt parti. Alle partiene går det ann og snakke poletikk med.

Høyre,Ap, sp; venstre, osv.

Mens FRP er sånn parti det ikke går ann og diskutere med, Heller ikke velgerne deres.

De er så kverulante tullinger, som det ikke en gang går ann og møtte på midten for og bli enig om en ting.

Eneste grunnen til at de har så mange tilhørere som de har er fordi, de er et medgangs parti.

Er det en sak som er i Media er FRP inne med en gang og sier at de er for/imot det.

Det er ikke så mange år siden FRP ville ha de gamle hjemme, at barna skulle ta seg av de.

Men så blei eldreomsorgen pupulært tema og da snudde de helt om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at FrP har så stor andel velgere som er uvitne er fordi de uttaler seg kort og enkelt om alt, og de sier ja til alt.

Eneste grunnen til at de har så mange tilhørere som de har er fordi' date=' de er et medgangs parti.

Er det en sak som er i Media er FRP inne med en gang og sier at de er for/imot det.

Det er ikke så mange år siden FRP ville ha de gamle hjemme, at barna skulle ta seg av de.

Men så blei eldreomsorgen pupulært tema og da snudde de helt om.[/quote']

Det er det jeg har snakket om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
De er så kverulante tullinger

Med en slik holdning skjønner jeg godt at man ikke vil diskutere med deg

Edit: forøvrig ser jeg endring av meninger innen politikk er negativt når det gjelder FRP. Er ikke endring positivt? Hvis man finner ut at sitt standpunkt var feil, så må det da være flott at politikere ikke bare holder på en mening bare for å ikke miste ansikt liksom. DET har det vært for mye av i politikken.

Heldigvis har regjering endret småting som at man måtte søke om oppussing når de så hele greia slo totalt feil ut - det er BRA at man endrer mening hvis man har funnet argumenter/årsaker til at sitt ståsted/mening var feil i utgangspunktet. Det er bra for FRP OG alle andre partier.

Endret av kandasa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aker Brygge = FrP. Lavere skatt - høyere lønninger. Akkurat som om ikke Aker Brygge-folk har nok penger. :tease:

FrP ødelegger kultur. De ødelegger vår såkalte "integrering" hvor de faen meg vil privatisere alt mulig rart. Ja, de må være rasister.

Private fengsler, private skoler, private barnehager. Hvordan skal dette ende?

Ja huff så fælt det private er...

- Harvard University is a private Ivy League university located in Cambridge

- Princeton University is a private research university located in Princeton

- The Massachusetts Institute of Technology (MIT) is a private research university located in Cambridge

- Google er et privat selskap.

- Microsoft og apple er private selskap

- osv.

Finnes det noe som helst som er offentlig som kan konkurere i toppen i værdensklasse?

Det er ikke så mange som betviler at det private marked kan tilby gode tjenester og varer, men mange lurer på hvor rettferdig det blir fordelt. Jeg har diskutert rettferdigheten rundt det frie marked både i tråden "Noen som er for liberalisme her?" og "Min mening om at jeg må betale skatt". Du må huske at utdanningen på disse skolene er forbeholdt noen svært få. I Norge derimot, der er de to beste skolene offentlige: NHH og NTNU.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Som en liten avsporing rundt hvor "fantastiske" privatiserte skoler er for å gi alle samfunnslag like muligheter:

Det kostet meg rundt 360 kroner semesteret å gå på NTNU, som er rangert på 116. plass blant verdens beste universitet. 117. plass er University of Illinois, og der koster det ca. 36.000 kroner semesteret.

Så vidt jeg har forstått er det utbredt blant fattigere familier i USA at ungdom som ønsker høyere utdanning gjerne må tjene opp til studieavgiftene ved å verve seg i militæret og kjempe i oljekrigene noen år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, mange folk her ser jeg som ikke har lest masse i Frp sitt partiprogram!

Sitter selv i kommunestyre for FRP, og nei, er ikke flau over det! Min mann stemmer og FRP og han tjener langt over millionen, samme gjelder svigerfar og andre jeg kjenner, så synes det er rart at mange av dere tror at høyt utdannede flinke mennesker ikke stemmer FRP, for det er feil!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at FrP har så stor andel velgere som er uvitne er fordi de uttaler seg kort og enkelt om alt, og de sier ja til alt.

Eneste grunnen til at de har så mange tilhørere som de har er fordi' date=' de er et medgangs parti.

Indirekte kaller du flertallet av FRP velgere for idioter, du vet det?

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Indirekte kaller du flertallet av FRP velgere for idioter, du vet det?

Har ikke sakt at noen i FRP er idioter. Du får tro og mene akkurat hva du vil.

Jeg sitter i kommune styret her jeg bor og har alderi sett at noen ifra FRP har vært enig i noen ting vi andre har vært enig i.( Sjeldent de er det) Så fort det er et oppslag i Avisa om noe. Da er de plutselig snudd helt om i løpet av et par dager, hvis det er til noe godt for partiet og de kan få media oppslag om det.

Lenke til kommentar
Jeg sitter i kommune styret her jeg bor og har alderi sett at noen ifra FRP har vært enig i noen ting vi andre har vært enig i.( Sjeldent de er det) Så fort det er et oppslag i Avisa om noe. Da er de plutselig snudd helt om i løpet av et par dager, hvis det er til noe godt for partiet og de kan få media oppslag om det.

Unnskyld at jeg sier det, men med så mange orddelings-feil, skrivefeil, kaller andre for idioter og uvitende, sammen med mye annet som er usaklig, så virker det ikke som det er rette person som uttaler seg på andre partis vegne. (ja, skrivefeil er helt ok egentlig, men totalbilde av din seriøsitet er litt fraværende syns jeg - var det ikke du som nevnte (mulig jeg tar feil) at det var grunner for at du ikke tar FRP seriøst - hvordan mener du de da skal ta deg seriøst når det er et slikt bilde du lager av deg selv?)

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg sier det, men med så mange orddelings-feil, skrivefeil, kaller andre for idioter og uvitende, sammen med mye annet som er usaklig, så virker det ikke som det er rette person som uttaler seg på andre partis vegne. (ja, skrivefeil er helt ok egentlig, men totalbilde av din seriøsitet er litt fraværende syns jeg - var det ikke du som nevnte (mulig jeg tar feil) at det var grunner for at du ikke tar FRP seriøst - hvordan mener du de da skal ta deg seriøst når det er et slikt bilde du lager av deg selv?)

Dette er vel en diskusjon om hva vi syntes om FRP ikke hva vi syntes om hverandre.

Bare sier at FRP for meg er useriøst parti.

Diskutere politikk blir man alderi ferdig med uansett.

Alle har forskjellige meninger og forskjellige bilder av ting.

Dette er mitt bilde av FRP som et parti.

Mine inntrykk jeg har fått.

Jeg har heller alderi sakt hvordan parti jeg representerer så jeg kan vel si akkurat hva jeg vil her.

Lenke til kommentar

Slapp av, det var jeg som kalte FrP-velgere uvitne og idioter.

Hvis FrP styrer landet slik de sier de har tenkt til å styre landet, altså kaste rundt seg med penger til alt og alle i den tro at folk kommer til å bli fornøyd, så går landet veien Hellas har tatt.

Endret av FishMassacre
Lenke til kommentar
Dette er vel en diskusjon om hva vi syntes om FRP ikke hva vi syntes om hverandre.

Jeg har heller alderi sakt hvordan parti jeg representerer så jeg kan vel si akkurat hva jeg vil her.

Var ikke ment som personangrep, bare for å illustrere at det er viktig å framstå seriøs og konstruktiv selv for at andre skal ta en seriøst selv - spesielt i kommunestyret. Vi 'kjenner' deg bare utifra hva du skriver her og tok litt feil av deg og en annen - beklager det.

Lenke til kommentar

Var ikke ment som personangrep, bare for å illustrere at det er viktig å framstå seriøs og konstruktiv selv for at andre skal ta en seriøst selv - spesielt i kommunestyret. Vi 'kjenner' deg bare utifra hva du skriver her og tok litt feil av deg og en annen - beklager det.

Det går helt fint det veit du.

Ingen skadde skjedd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...