Gå til innhold

Hvor får jeg tak i rimelig A3+ fotopapir

Anbefalte innlegg

Hei,

Har endelig fått kjøpt meg en Canon A3+ skriver, men sliter med å finne en plass som selger fotopapir til OK pris. Få lokale butikker har A3+ på lager og er i så fall dyre. Prisene var bra på Amazon.com men de sender jo ikke til Norge. Amazon.co.uk blir for dyrt igjen slik at jeg overstiger 200 kroners grensen.

Noen som vet om noen butikker som selger rimelig fotopapir i A3+ størrelse, helst Canon papir?

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som med det meste innen photo får du hva du betaler for. Du vil bli overrasket over hvor mye bildene kan se ut på litt dyrere papir. Fordrer selvsagt at bildene er gode ellers også og at du har en printer som kan utnytte papiret.

Samtidig kommer det også an på hva bildene skal brukes til. Har skrevet ut en del bilder for salg i det siste og brukt Ilfords Gold Fibre Silk og er kanonfornøyd med reultatet.

Kanskje ikke akkurat hva du var ute etter av svar, men et innspill på at det kan være noe å hente på å ikke handle det aller billigste papiret...

Lenke til kommentar

Takk for svar Espen!

Som sagt så vil jeg helst ha Canon papir, som jeg vil tro har god kvalitet og passer bra til skriveren. Men jeg ønsker uansett ikke å betale mer enn jeg må for det ;)

Kommer til å eksperimentere litt nå i starten og vil derfor ikke hoppe på det dyreste valget av papir.

Lenke til kommentar

Er det en IX6550 du har kjøpt? Jeg kjøpte en slik for en måneds tid siden, og har testet ut litt papir.

Foreløpig konklusjon er å bruke Canon papir. Det er desverre dyrt, og det er få som har A3+. Var på FotoVideo, og de hadde en del A3, men lite A3+ - kun Platinum papiret.

Lenke til kommentar

Jepp jeg kjøpte meg en IX6550, syntes det var på tide å kjøpe noe som kan skrive ut noe større enn A4 når prisen var så bra.

Takk for tipset om yaha.no Hvis jeg kjøper litt om gangen så sparer jeg kanskje noen kroner på å handle der.

Litt usikker på hvilket Canon papir jeg skal velge. Foretrekker ofte noe mellom matt og glossy, har dere noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Det er en stund siden jeg hadde Canon-printer, men skriver noen ord likevel.

Til å starte med så vil jeg anbefale å bruke "merke-papir" først, for å så utforske 3.-parts papir senere. Det er absolutt verdt å legge noen få ekstra kroner i å få best mulig papir. Glossy papir kan nok være flott for noen, matt papir fungerer godt for noen bilder, men jeg tror du i utgangspunktet vil få ett godt "allround"-papir med et semi-glossy papir.

Som sagt så har jeg liten erfaring med Canons papir, men jeg vil tippe på at det er relativt likt "Satin-matt" som jeg brukte på min ex-HP skriver (A3+) og "Premium Semigloss" som jeg bruker på nåværende Epson (A3+). Dette er papirtyper som har en svak glans uten skinne så mye som det vanlige glossy papiret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp jeg kjøpte meg en IX6550

Jeg kjøpte den samme printeren tidligere denne uken, og har hatt gode erfaringer så langt med både HP-, Ilford- og Brother-papir.

Jeg fant A3+ av typen HP Advanced Photo Paper Glossy hos Datakjeden for i underkant av 300 kroner.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Er det en IX6550 du har kjøpt? Jeg kjøpte en slik for en måneds tid siden, og har testet ut litt papir.

Foreløpig konklusjon er å bruke Canon papir. Det er desverre dyrt, og det er få som har A3+. Var på FotoVideo, og de hadde en del A3, men lite A3+ - kun Platinum papiret.

Gammel tråd men...

Hvordan er kvaliteten på utskriftene dine, og har du skrevet ut noe i S/H? Er på utkikk etter en ny printer men vil prioritere de som er best på S/H.

Lenke til kommentar

Sort/hvit er nok ikke denne skriverens sterkeste side. Blir greie nok; men printene har gjerne litt fargestikk før de har tørket skikkelig. Fargen varierer i forhold til papir og fargetemperatur på innelyset virker det som.

Da er det bare å lete videre. Vil ha best mulig kvalitet på S/H printere til ca 2-2500,- men det er ikke lett å finne noen som skiller seg ut. Vil ikke ha multifunksjon... men hvis det ikke er dedikerte photoprintere til den prisen må man vel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...