herman1004 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hei hei, For en stund siden oppgraderte jeg mitt OS fra Vista til Windows 7. Jeg husker ikke nøyaktig hvorfor jeg installerte 32-bit versjonen (kan ha noe med at Vista-versjonen var 32-bit?), men nå har jeg tenkt til å oppgradere litt hardware på PCen, og for å dra nytte av mer RAM vil jeg altså installere 64-bit versjonen av Windows 7. Jeg har lastet ned installasjonsfilene igjen, men først får jeg denne beskjeden: "We are unable to create or save new files in the folder in which this application was downloaded. Please check the folder properties to make sure that you have security permission on the folder to write files and that the folder is not read-only" Jeg søkte opp dette problemet på nettet, og det virket som det bare var å ignorere, og en mappe ble pakket ut uannsett, men da jeg prøver å kjøre setup.exe i mappen som ble pakket ut får jeg en beskjed om at filen ikke er kompitabel med min versjon av Windows. Så mitt spørsmål er: er det i det hele tatt mulig å gå fra Windows 7 32-bit til 64-bit? Mvh, Herman, Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Vet ikke hva du egentlig forsøker på, men det er ingen måte å oppgradere fra 32 bit til 64 bit Windows. Du må kjøre en clean install. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 du må også ha en 64-bits prosessor, noe som gjør at du etter all sansynlighet må bytte ut hovedkortet ditt også. Lenke til kommentar
herman1004 Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Hei hei, Jeg gjorde litt mer research, og fant til slutt ut hvordan jeg installerte OSet fra USB penn, så nå sitter jeg og skriver med 64-bit OS Jeg visste at jeg hadde 64-bit prossessor, men hva mente du med å bytte hovedkort? Herman, Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Det var kun snakk om dersom du ikke hadde en prosessor som støttet 64 bit. Da måtte du ha oppgradert både prosessor og hovedkort. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg visste at jeg hadde 64-bit prossessor, men hva mente du med å bytte hovedkort? hvis du hadde hatt en 32-bits prosessor måtte du ha byttet til et hovedkort som ville hatt støtte for 64 bits prosessor hvis du skulle ha byttet prosessor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå