mungo Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har et Sapphire R9700 Pro. I 3d-spill fryser hele maskinen, lyd looper og bildet blir helt psyko eller så restarter den av seg selv. Jeg har tatt av sidedøra på kabinettet mitt for å kjenne på kjøleribba til skjermkortet like etter en sånn episode og brenner fingrene av meg. Vifta går rundt hele tida når maskinen er på så den er ok. Men hva kan det komme av at skjermkortet er så utrolig varmt? Er det bare den generelt høye tempen nå om sommeren? Er det bare jeg som har dette problemet? Noe forslag til hva jeg kan gjøre? Har fra før av 3 kabinettvifter (1 inn - 2 ut) og har også prøvd med å ha av kabinettdøra. Har også installert siste Catalyst-drivere. Kortet er ikke overklokket. Ingen forbedring. Å se film på maskinen går helt greit. Alle andre ting enn 3D-spill går fint. På forhånd takk for svar. ¤Mungo¤ Lenke til kommentar
ennyen Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Har akkurat samme problemet som du.. Prøv det som står her: http://www.freewebs.com/squeak/v1_1/fixes.htm Hvilket hovedkort, psu har du? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Nå viste det seg at det var ei ny RAM-brikke som var problemet. Når jeg tok ut den ble maskinen sitt gamle stabile jeg. Vet enda ikke om brikka er ødelagt eller inkompatibel med resten av rammen. Eneste måten å finne ut av det er vel å nappe ut den gamle rammen og bare la den nye stå i. Hvis den da driver å restarter så "Return to sender", aka Komplett. Trodde Crucial ram skulle være bra jeg. Epox 8KHA+ AMD XP2400+@2GHz (orig) @52 grader C under load Chieftech 340W DVD 16/40 slut-in :wink: Lite-On 52x-brenner Seagate BarracudaIV 80GB WD 120GB 8MB cache og allerede nevnte skjermkort. Vurderer å kjøpe 1GB med ram og selge den gamle. Ny ram som er beregnet på 166/200 MGHz buss er som jeg har forstått det fullt i stand til å kjøre på 133MHz buss? Mao bakoverkompatibel. Stemmer det? Lenke til kommentar
Mr-JT Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Mungo : jeg bygde ny pc med 3 minnebrikker! jeg klarte ikke å starte opp med alle brikkene. Selvom de funket en og en. Finn navnet på hovedkortet ditt, og sjekk om du kan oppdatere biosen. Det gjorde jeg, og nå funker alt helt fint. hvilken minne er det? pc 3200 400 mhz ? var dem jeg hadde problemer med.. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hmm jeg har selv Saphire R9700Pro og to stk PC3200 på tilsammen 1gig. Kjører Intel P4 2.8Ghz med 800mhz på Asus P4P800 Deluxe. Maskinen min rebooter helt av seg selv avogtil og jeg får bluescreen når jeg tar shut down. 3dMark2003 hang seg også Noen som vet hva dette skyldes eller? Høres det ut som RAM, CPU, Skjermkort eller hva? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Minnebrikkene mine er forresten Geil PC3200 og, Mr-JT Lenke til kommentar
mungo Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Har allerede oppdatert biosen for å kunne kjøre XP2400+. I følge manualen skal det ikke være noe problemer med 2*256+1*512. Jeg har lett mix av minnebrikker. En er Apacer 256, den andre 256en er "uoriginal" og den siste er Crucial 512MB. Kan jo være at den ikke liker forskjellig ramtype. Har prøvd med CL2 og CL2,5 på alle brikkene med samme resultat. Alle er PC2100. Raskere buss enn det er ikke tilgjengelig på det gamle hovedkortet mitt. Med dagens rampriser venter jeg før jeg kjøper noe mer ram. Håper prisene synker snart. Takk for alle svar. ¤Mungo¤ Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Kanskje du finner noe her http://www.rage3d.com/board/showthread.php...20&pagenumber=1 Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Låner et Ati 9700 Pro kort.. dette fryser også i litt krevende spill, og 3dmark.. utrolig plagsomt.. Gf4 ti kortet som er mitt virker kjempeflott, så det er ikke minne eller noe.. Tror jeg.. Har bare en Samsung PC2700 512mb brikke Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 I situasjoner der bildet vrenger seg i alle regnbuens farger og ser ut som Picasso på ein dårlig dag er det ofte RAMen som er problemet. Har personlig erfart dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå