Marlos Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg har et litt snodig problem med min Multicom Kunshan som jeg fikk for et par uker siden. Det kommer nemlig et helt tilfeldig pip fra maskinen. Av den typen som ofte kommer fra stasjonære hvis det er noe galt med maskinvare under oppstart av maskinen. Et "datalyd"-pip, liksom. Det er ikke noe mønster i pipinga, såvidt jeg kan se. Maskinen kan stå på i flere timer uten at jeg hører noe som helst, men den kan også finne på å pipe to ganger på 10 minutter. Bortsett fra dette fungerer alt sammen utmerket. Ingen frysing, ingen bluescreens, ingen plutselige krasj eller annet som kan indikere at noe er feil. Bare dette irriterende pipet. Jeg snakket med kundeservice hos Multicom som ikke hadde hørt om feilen før, men som gjettet på at det kanskje kunne være maskinen som sa ifra om at den var iferd med å bli for varm. Jeg gikk til innkjøp av et kjølebrett (som fungerer så-som-så, men CPU gikk fra 60C til 50C). Pipinga fortsatte. SpeedFan viser en grønn hake når man går under 50C, så maskinen kan vel ikke akkurat regnes som overopphetet? Er kundeservice hos Multicom allikevel inne på noe? Her følger litt annen teknisk info: HDD: Seagate Momentus XT 7200.1 Hybrid 250GB 7200 RPM CPU: Intel i7 2720QM RAM: 2x Samsung 4GB DDR3 PC1060 1333MHz GPU: Intel HD Graphics & NVIDIA GeForce GT 555M Er det andre som har vært borti liknende før og veit hva som kan gjøres? Jeg har ikke tid til å sende inn maskinen på service hos Multicom da jeg hører det vil ta 4-5 uker og skolen begynner om 2. Dessuten fungerer jo maskinen optimalt, den lager bare denne lille ulyden... Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hei. Har en dell xps 1550 som lager samme type lyd med helt ujevne intervaller. Etter en lengre søken på internett fant jeg ut at det var en horde av brukere der ute med samme problemet. Syndebukken var harddisken, som jeg i farten ikke husker hva heter for noe. Pipet førte til at hvis man presset dell litt så fikk man ny harddisk, men mange gadd ikke å gjøre dette. Har hatt min xps i 3 år og den piper sjeldnere og sjeldnere. Maskinen oppfører seg også fint ellers. Lenke til kommentar
Marlos Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Kan godt hende du er inne på noe her. Jeg har en Hybrid HDD, altså en "vanlig disk" pluss 4GB SSD. Kan det hende at det har skjedd noe galt med SSD-delen og at den sier ifra om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå