theb0rre Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Heisann,oppdaget tilfeldigvis i BIOS at SATA diskene mine kjører IDE, istedenfor AHCI. Derfor har jeg tenkt til å bytte til AHCI i BIOS og legge inn win7 på nytt. (Vet at det finnes løsninger for å fikse dette uten å måtte formatere, men PCen trenger alikevel en formatering;) Det jeg lurer på er om det å bytte fra IDE til AHCI i BIOS vil ha konsekvenser for det jeg har liggende på mine nåværende disker? Har dere noen erfaringer her?På forhånd takk Endret 15. mars 2019 av Hårek Gjenoppretter Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Skjedde ingenting med mine disker når jeg gjorde dette, så vil ikke tro at det er noen fare. Lenke til kommentar
theb0rre Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Ok, da får jeg teste imorgen. Tar backup av det jeg ikke kan miste:) Endret 15. mars 2019 av Hårek Gjenoppretter Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ingen ekspert her, men det skulle ikke være noe problem. Ja så sant det ikke er snakk om det som ligger på disken du har tenkt til og formatere da^^ men det regner jeg med du nok vet like godt som meg. Jeg har selv formatert flere ganger og byttet mellom IDE\AHCI\RAID i bios, skal ikke ha noe og si det for det som ligger lagret såklart. Alltid kjekt med backup uansett da. Lenke til kommentar
theb0rre Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Ok, takk for rask respons:) Etter hva jeg har lest så virker dette trygt å gjøre. Jupp, backup er alltid kjekt. Jeg burde vel bli flinkere til å gjøre det:P Endret 15. mars 2019 av Hårek Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Ingen ekspert her, men det skulle ikke være noe problem. Ja så sant det ikke er snakk om det som ligger på disken du har tenkt til og formatere da^^ men det regner jeg med du nok vet like godt som meg. Jeg har selv formatert flere ganger og byttet mellom IDE\AHCI\RAID i bios, skal ikke ha noe og si det for det som ligger lagret såklart. Alltid kjekt med backup uansett da. Ok, takk for rask respons:) Etter hva jeg har lest så virker dette trygt å gjøre. Jupp, backup er alltid kjekt. Jeg burde vel bli flinkere til å gjøre det:P Jeg også Begynte med backup omtrent for første gang bare få dager siden! Endret 10. august 2011 av AllColor Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det går greit, om du bytter FØR du installerer OS. Bytter du etterpå kan du få en pen blåskjerm å se på, er mulig å hacke inn AHCI drivere selv om du har gjort dette dog. Men er en "rotete" prosess kontra å gjøre det rett fra starten av. 1 Lenke til kommentar
theb0rre Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Prosessen gikk knirkefritt:) Takk folkens! Endret 15. mars 2019 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå