Gå til innhold

BK: einsam båt i aude topografi med livleg fortøyningstau

Anbefalte innlegg

f/8

8 sekund

ISO 100

tripod

--------------------------

Tidleg tur, før sola stod opp, for å fotografera. Eg liker stemninga eg møtte, og prøvde å formidla denne einsame, tidlege, gråe stemning. Farga versjon og svart/kvit versjon lagt ved.

6025780920_e845ab05e6.jpg

Einsam båt i aude topografi med livleg fortøyningstau by Bokehliciousness-ness, on Flickr

6029691366_5180c6d28e.jpg

Einsam båt i aude topografi med livleg fortøyningstau sk by Bokehliciousness-ness, on Flickr

Takkar for meiningar!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var et spennende bilde! Ikke bare har du funnet et godt motiv, men plasseringen av motivet var også spennende! Med vannhorisinten så høyt oppe i bilde får du virkelig dybde i bildet, og sort hvitt versjonen gjorde det hele litt dramatisk og fikk frem rusten ved tauet veldig godt. Jeg har faktisk ingen kritikk å komme med, et spennende bilde og fototeknisk svært bra :)

Lenke til kommentar

Skal være så ærlig å si at jeg tenkte WTF når jeg så bildetittelen. Men tenkte at jeg måtte inn og se hva dette var for noe.

Og jeg ble mildt sagt overrasket, må si meg enige med de andre her at det var et utrolig flott bilde.

Er dog ikke så sikker på versjonen uten farger, for den synes jeg mangler noe. Men fargeversjonen med fargen på tauet som bryter av mot bagrunnsfagene gjør seg.

Nydelig bilde, og det er noe sånt jeg gjerne kunne hatt hengende på veggen :)

Lenke til kommentar

Nydelig foto, liker farge versjon best. Pullert og båt fint plassert i forhold til hverandre. Horisont skaper dybde. Og "etter boka" med for - mellom - bakgrunn. Synes også "lagene" som speiles gir en fin trinn-effekt.

Det som jeg synes gjør at dette skiller seg ut er faktisk plassering av tau i en bortimot rett linje. Jeg tror nok de fleste ville ha plassert denne mer "rktig" som en diagonal i bildet? Her synes jeg det funker veldig bra, men er usikker på om det hadde blitt "bedre men kjedeligere" med pullert til venstre og tau på skrå innover?

Godt jobba!

Endret av telealf
Lenke til kommentar

Dette bilde indikerer hva jeg liker ved sjøen :)

Er ikke så mye mer og si om bildet, det meste er sagt, kan også nevne at det rettvinklet tauet gjør bildet veldig mye. Det binder sammen bildet uten og bryte/konkurrere med de horisontale linjene i bildet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ganske så morsomt med tauet - tauet sammen med refleksjonen av tauet i den blikkstille overflaten gjør at det ser ut som et tau som er like mange piksler bredt på bildet hele veien opp til båten. Sammen med den åpenbare avstandsforskjellen blir det et paradoks, et lite optisk bedrag som tilføyer bildet mye. Sånn i tillegg til den fine komponeringen, mener jeg.

Bildet sees bedre i den marginalt større versjonen på Flickr.

Liker det veldig godt. :)

Lenke til kommentar

Oisann. Eg takkar for orda!

Einaste måten for meg å ha eit beint tau var å la det gå langs høgrekanten, då det duppar ned i ei U-form sett frå sida. Dette er teken rett ovanfor tauet, kan ein sei. Biletet var teke før sola stod opp, og då står vatnet stillast. Det er nok litt flaks med inne i biletet, og. Eg må ærleg innrømma at å la tauet gå meir eller mindre loddrett var ikkje noko eg tenkte på. Mitt fokus der eg stod var å få med heile knuten nede i ramma, tauet beint som ei ledelinje og båten plassert fint. Eg har kutta ut ein del av biletet, då eg opprinneleg hadde med ein liten del av himmelen, men likte det at einaste innsyn til himmelen er i vatnet. Det gir liksom ein ny dimensjon i biletet, kan ein seia. Åtte sekunds lukkartid er eit prov på kor stille vatnet faktisk var! Eg var nesten redd for å gå nærme for å øydeleggja vasspeilet.

Tittelen var meint å vera litt humoristisk. Eg antar ikkje alle er truffen av dette, eg har sansen for den uansett, hehe. Det beskriv jo biletet ganske nøyaktigt, det kan ein ikkje seia noko på :p

Eg takkar igjen for snille ord. Ein relativt ny hobbyfotograf må vera litt heldig i ny og ne han, óg, hehe :)

Endret av kjikvadrat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...