Roadrunner94 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) hei. som overskriften forklarer så sliter jeg med konflikt med sikkerhetsnøkkelen, hver gang jeg skriver inn passordet på begge av laptopene mine. jeg skriver inn rett passord og kan komme meg inn på ruteren å fjerne passordet via stasjonære pcn min, men så vil jeg ikke dette. har koblet begge laptopene med kabel da funke det. er det noen som vet løsningen? takk for all svar Endret 10. august 2011 av BMWfan15 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Du forklarer for dårlig hva som er problemstillingen. Hva er en "konflikt med sikkerhetsnøkkelen" ? Står det noe sted på maskinen, eller er det noe du selv bare anntar er problemet? Du nevner at det oppstår når du kobler til begge laptoppene på nettverket korrekt? Betyr det at begge maskinene kan koble seg på, men bare èn on gangen? Eller er problemet noe annet? Får du noen feilmelding? Hva står det i så fall (ordrett) på feilmeldingen? Når problemet skjer, blir du faktisk koblet av nettverket, eller ser alt ut som det fungerer men det er bare èn av maskinene som kommer seg på nett? Er det i så fall noe mønster i hvilken maskin som fungerer? -Stigma Endret 10. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Du forklarer for dårlig hva som er problemstillingen. Hva er en "konflikt med sikkerhetsnøkkelen" ? Står det noe sted på maskinen, eller er det noe du selv bare anntar er problemet? Du nevner at det oppstår når du kobler til begge laptoppene på nettverket korrekt? Betyr det at begge maskinene kan koble seg på, men bare èn on gangen? Eller er problemet noe annet? Får du noen feilmelding? Hva står det i så fall (ordrett) på feilmeldingen? Når problemet skjer, blir du faktisk koblet av nettverket, eller ser alt ut som det fungerer men det er bare èn av maskinene som kommer seg på nett? Er det i så fall noe mønster i hvilken maskin som fungerer? -Stigma jeg får opp denne feilmeldingen(konflikt med sikkerhetsnøkkelen) etter jeg har skrevet inn passordet, dette gjelds begge laptopene, å ikke stasjonære pcen siden den bruke kabel. jeg kommer meg ikke på nettet med laptopene. har prøvd å reset ruteren uten at det funker. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Du forklarer for dårlig hva som er problemstillingen. Hva er en "konflikt med sikkerhetsnøkkelen" ? Står det noe sted på maskinen, eller er det noe du selv bare anntar er problemet? Du nevner at det oppstår når du kobler til begge laptoppene på nettverket korrekt? Betyr det at begge maskinene kan koble seg på, men bare èn on gangen? Eller er problemet noe annet? Får du noen feilmelding? Hva står det i så fall (ordrett) på feilmeldingen? Når problemet skjer, blir du faktisk koblet av nettverket, eller ser alt ut som det fungerer men det er bare èn av maskinene som kommer seg på nett? Er det i så fall noe mønster i hvilken maskin som fungerer? -Stigma jeg får opp denne feilmeldingen(konflikt med sikkerhetsnøkkelen) etter jeg har skrevet inn passordet, dette gjelds begge laptopene, å ikke stasjonære pcen siden den bruke kabel. jeg kommer meg ikke på nettet med laptopene. har prøvd å reset ruteren uten at det funker. Jeg har aldri hørt om en slik feilmelding før (med den anntagelse at du bruker windows), men det må jo i så fall henge sammen med den krypteringtypen du har satt opp. Jeg ville annebfalt at du logger inn på ruterne via maskinen som bruker kabel og gir oss et screenshot på forumet av hvilke instillinger du bruker - slik at vi kan foreslå noen alternative isntillinger du kan bruke. De aller fleste rutere har alternative krypteringsmetoder man kan velge, og forhåpentlgivis vil en av de andre ikke provosere frem samme problemet. -Stigma Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Du forklarer for dårlig hva som er problemstillingen. Hva er en "konflikt med sikkerhetsnøkkelen" ? Står det noe sted på maskinen, eller er det noe du selv bare anntar er problemet? Du nevner at det oppstår når du kobler til begge laptoppene på nettverket korrekt? Betyr det at begge maskinene kan koble seg på, men bare èn on gangen? Eller er problemet noe annet? Får du noen feilmelding? Hva står det i så fall (ordrett) på feilmeldingen? Når problemet skjer, blir du faktisk koblet av nettverket, eller ser alt ut som det fungerer men det er bare èn av maskinene som kommer seg på nett? Er det i så fall noe mønster i hvilken maskin som fungerer? -Stigma jeg får opp denne feilmeldingen(konflikt med sikkerhetsnøkkelen) etter jeg har skrevet inn passordet, dette gjelds begge laptopene, å ikke stasjonære pcen siden den bruke kabel. jeg kommer meg ikke på nettet med laptopene. har prøvd å reset ruteren uten at det funker. Jeg har aldri hørt om en slik feilmelding før (med den anntagelse at du bruker windows), men det må jo i så fall henge sammen med den krypteringtypen du har satt opp. Jeg ville annebfalt at du logger inn på ruterne via maskinen som bruker kabel og gir oss et screenshot på forumet av hvilke instillinger du bruker - slik at vi kan foreslå noen alternative isntillinger du kan bruke. De aller fleste rutere har alternative krypteringsmetoder man kan velge, og forhåpentlgivis vil en av de andre ikke provosere frem samme problemet. -Stigma ja jeg bruker windows 7. her har du et screenshot. Endret 11. august 2011 av BMWfan15 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Har du mange spesialtegn i nøkkelen (som #¤%& etc)? Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Evt pass på å skrive riktig passord på nettet ved å velge riktig av 0 og O Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Har du mange spesialtegn i nøkkelen (som #¤%& etc)? ingen spesialtegn i nøkkelen, bare bokstaver og tall Evt pass på å skrive riktig passord på nettet ved å velge riktig av 0 og O skriv inn rett passord men får opp samme feilmeldingen. Lenke til kommentar
QqdwQRhv Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Prøv med den hexadesimale versjonen av passordet... Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Prøv med den hexadesimale versjonen av passordet... kan du forklare det litt bedre ? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Prøv med den hexadesimale versjonen av passordet... kan du forklare det litt bedre ? Det han mener er at du kan forsøke å konvertere streng-passordet ditt til hexadesimal format (en kode bestående av kun bokstaver A-tilogmed-F og 1-tilogmed-9). Det finnes dusinvis av slike konvertorer på google om du vil forsøke. Ruterene gjør dette internt når de tar imot passordet ditt uanestt men mange rutere vil også kunne ta imot passordet direkte i hexadesimal format. Jeg ville dog som første steg bare forsøkt å endre krypteringsmetoden fra WPA2 til WPA. DU kan også prøve WPA2, men med TKIP/AES modus i stedet for bare AES modus. Prøvd de to først du. test gjerne også med et alternativt passord (men jeg tror ikke det blir nødvendig så lange det ikke er spesialtegn i det). -Stigma Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Prøv med den hexadesimale versjonen av passordet... kan du forklare det litt bedre ? Det han mener er at du kan forsøke å konvertere streng-passordet ditt til hexadesimal format (en kode bestående av kun bokstaver A-tilogmed-F og 1-tilogmed-9). Det finnes dusinvis av slike konvertorer på google om du vil forsøke. Ruterene gjør dette internt når de tar imot passordet ditt uanestt men mange rutere vil også kunne ta imot passordet direkte i hexadesimal format. Jeg ville dog som første steg bare forsøkt å endre krypteringsmetoden fra WPA2 til WPA. DU kan også prøve WPA2, men med TKIP/AES modus i stedet for bare AES modus. Prøvd de to først du. test gjerne også med et alternativt passord (men jeg tror ikke det blir nødvendig så lange det ikke er spesialtegn i det). -Stigma fant synderen måtte skifte den ene bokstaven fra å til a men takk for all hjelp :!: hvorfor jeg ikke tenkte på det først va dumt av meg Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 ah ja, sånt vil nok lage trøbbel. På engelsk så går "å" under spesialtegn vettu Fint at du fikk orden på det -Stigma Lenke til kommentar
mazz95 Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 ah ja, sånt vil nok lage trøbbel. På engelsk så går "å" under spesialtegn vettu Fint at du fikk orden på det -Stigma men jeg har jo helt normal passord men samme problem kan du hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå