LMH1 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Vet noen om denne ruteren klarer: Opp til 1 gigabit fiberlinje (gjennom TP kabelen) eller Netcom 4G adapter gjennom USB2 porten? Hva tror dere om det, er det fysisk mulig? det sto bare i brukanvisningen at denne skulle klare 1 gigabit wan men jeg tror det er usansylig med tanke på hvis NAT står på. Cisco eller andre tilbyr vel neppe så raskt så jeg tror selv en 300 mbit er praksis mulig men mere en det har jeg selv vanskelighet å tro. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Tidligere tester på DIR-655 ga max 266Mbit nedlastingshastighet via WAN. Når det gjelder støtte til 4G-adapter så tror jeg ikke det. Stort sett så støtter den bare D-links egne 3G-adaptre og de som har samme chipset. Smallnetbuilder.com har testet mange av de mest kjente routerne og de beste ligger vel rundt 800Mbit via WAN. Har link i signaturen min. Personlig ville jeg ventet til Asus RT-N66U kommer i høst og skaffet meg den. Det finnes alt firmware tilgjengelig for den og DD-WRT holder på å utvikle firmware til den også nå. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Nå er kanskje dette ikke så bra hvis man tenker på hva produsentene oppgir. Men ja max 266Mbit = 33,25 MB/s hastighet er jo ikke så ille det heller. Holder mere nok til mitt behov i vertfall. Men hvis ruteren kortslutter/blir overopphetet etter 1 år så bytter jeg sikkert til noe annet. Vet noen om sikkerheten på D-Link DIR-655? Er den så sikker til privat bruk, at hvis jeg både har skjult nettverket + brukt WPA2 kryptering så burde den være sikker nok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå