alessia Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg har for tiden kun en mini-pc uten cd-rom og trenger å installere noe via en cd på denne. Hvilke muligheter har jeg da? Finnes det eksterne cd rom eller noen annen måte jeg kan ordne det på? Takker for svar Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det er mange muligheter, du kan kopiere programmet rett over på en minnepinne, kjøpe USB-CD/DVD-ROM, lage en iso-fil av cden for så å legge den på USB for så å montere den på PCen. Så det som betyr mest er hva slags program du skal innstallere? Lenke til kommentar
alessia Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Jeg skal både installere CD-en som fulgte med det nye webkameraet og et spill. Det første og siste du nevnte, er dette vanskelig å gjøre? Går det ann å installere noe på PC-en via en minnepinne uten å ha CD i? Er også ganske grønn på PC sånn egentlig, så en iso-fil vet ikke jeg hva er for noe Og hvor kan jeg eventuelt få tak i USB-CD/DVD-ROM? Har funnet mange som selger CD/DVD-ROM, men kun slike som monteres i en stasjonær PC, ikke med USB. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Spill er verre, programmer som følger med ting er som regel mye enklere. Men jeg antar at det letteste ut i fra det du sier om ditt nivå på pcbruken er å skaffe en cd-rom Jeg vet ingenting om merket, men den er helt sikkert ok og ganske billig DVD-brenner for USB (299,-): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645225 Hvis du ønsker noe mer fancy så kan du få for BD (999,-): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645208 Jeg har ikke sjekket prisjakt eller lignende for priser. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hvis du ønsker å installere en driver, bør du gå på produsentens hjemmeside og laste ned driveren. Da får du en nyere driver, og du slipper å forholde deg til CD-plater. Eksterne DVD-spillere får du over alt. Min heter Samsung, og ble kjøpt hos en databutikk. De trenger en, eller to USB-porter. Hvis den trenger to USB-porter, er det pga. strømforbruk. Hver USB-port har begrenset kapasitet. _Dertil egnet kabel medfølger uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå