DontTouchMyPhone Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Hei! Jeg har en stasjonær Pacard Bell-pc, som nå ikke klarer å komme seg på nett. Eneste det står er "Uidentifisert nettverkt (mitt nettverksnavn i parentes)", og "Tilgang: Bare lokal". Nå jeg så kobler opp denne laptopen går alt greit, og jeg kommer på nett. Hva er feilen på den stasjonære pc`en? Jeg har forøvrig ringt Telenor, og alt er i orden fra den kanten. Og siden jeg kommer på nett med modemet på denne maskinen, så er det vel en eller annen innstilling på den stasjonære som ikke er i orden (bruker forøvrig kabel, ikke trådløst). Noen som veit hva jeg skal gjøre?? Endret 10. august 2011 av Omicron2 Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Fins det noen måte jeg kan resette maskinen til fabrikkinnstillinger på? Jeg har ikke noen cd elno, men maskinen kom med windows. Finner ikke noe recovery-program heller... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Dette høres mest typisk ut som PCen din ikke får tildelt IP. Det kan være pga. feil i instillingene for nettverkkortet - eller pga. en mindre konflikt i typen kryptering du bruker. Jeg ville ikke i utganspunktet annbefale å kjøre factory restore på maskinen. Det er skyte spurv med kanon - og mye ekstraarbeid i tillegg. La oss først bekrete at problemet er mangel på IP. Kjør ipconfig for oss og legg opp screenhot. Her er hvordan du kjører ipconfig http://www.simpson.edu/is/accounts/ipconfig.html For screenshot, bare tykk CTRL+printscreenknappen og så åpne paint (eller annet bildeprogram) og paste (CTRL+V) inn bildet der. Lagre det til en fil og så last det opp på forumet via bildefunksjonen. (ikke meningen her å behandle deg som idiot - jeg vet det er rimeig grunleggende kunnskap. Jeg bare vet ikke hvor erfaren du er på data så jeg tar det med just in case) -Stigma Endret 10. august 2011 av Stigma 1 Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Takk for svar! Te-skje-metoden er absolutt å anbefale i mitt tilfelle, så det er helt ok. Jeg skal prøve å gjøre det du anbefaler, men nå vil ikke maskinen starte skikkelig, får bare opp startbildet til Packard Bell og så snart den skal starte Windows står den bare å surrer ....det var derfor jeg håpet at det kanskje var mulig å rett og slett resette hele skiten. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Takk for svar! Te-skje-metoden er absolutt å anbefale i mitt tilfelle, så det er helt ok. Jeg skal prøve å gjøre det du anbefaler, men nå vil ikke maskinen starte skikkelig, får bare opp startbildet til Packard Bell og så snart den skal starte Windows står den bare å surrer ....det var derfor jeg håpet at det kanskje var mulig å rett og slett resette hele skiten. Ok, vel det høres ut som et ikke-relatert problem i forhold til nettverket, men om jeg skulle gitt et raskt råd i forhol til det også (uten mer informasjon) så ville jeg forsøkt å trykke F8 rett før windows-logo bildet kommer opp (du kan hamre tasten helt fra oppstart om du vil). Da skal du få en startmeny der du kan velge å starte i safe-mode/sikkerhetsmodus. Jeg ville forsøkt å starte med sikkerhetsmodus, og om dette fungerer så løser det ofte problemet og går tilbake til normalt ved en vanlig restart (du starter da inn i normal modus igjen). Hvis det ikke fungerer å restarte fra safemode (altså at du fremdeles stopper opp når denlaster inn windows) så kan du som regel rette de fleste problemer fra safemode. Om ikke safemode en gang fungerer derimot så er ting litt værre. Da må man bruke recovery-console eller tilsvarende. I så tilfelle kan det være et alternativ å factory-resette (eller installere vanlig på nytt). Forøvrig anngående recovery: Dette er som regel noe du før med på en CD. Ikke alle maskiner har dette dog. Det varierer fra produset til produsent. Har du ikke må du installere på vanlig måte i så fall. Så lenge du har produktnøkkelen din burde det la seg gjøre (det er ofte klistret på selve maskinen et sted på HP maskiner). DU kan evt. også hente den ut fra windows med et verktøy dersom du får startet maskinen. Test med å gå inn i safemode og restart derfra først du -Stigma Endret 10. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Takk for svar igjen. Når har dataen stått å surra i 10 minutter. Jeg starta den i sikkerhetsmodus, men ingenting skjer; siste som står er "Lastet inn: \windows\system32\drivers\crcdisk.sys" Sukk sier jeg....noen forslag? Har som sagt ikke noen cd, men vil gjerne prøve recovery uansett; den virker jo ikke slik det er nå. Hvordan går jeg frem? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Takk for svar igjen. Når har dataen stått å surra i 10 minutter. Jeg starta den i sikkerhetsmodus, men ingenting skjer; siste som står er "Lastet inn: \windows\system32\drivers\crcdisk.sys" Sukk sier jeg....noen forslag? Har som sagt ikke noen cd, men vil gjerne prøve recovery uansett; den virker jo ikke slik det er nå. Hvordan går jeg frem? Hvilket OS har du? (hvilken versjon av windows med andre ord) -Stigma Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Jeg har Windows Vista Home Edition (Vista i allefall...). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Jeg har Windows Vista Home Edition (Vista i allefall...). Da hadde jeg annbefalt en "startup repair" før reinstall: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Startup-Repair-frequently-asked-questions Men det krever dog at du har en installasjonsdisk. Det kan være det er mulig å kontakte HP for å få tilsendt en disk, eller Microsoft Norge. Hvis du ikke har recovery-disk, så må du ha installasjonsdisken. Uten det så er det vanskelig å komme stort videre. PS: Sendte deg en PM. -Stigma Endret 10. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Takker for alle råd og hjelp! Det spørs nok om jeg kommer noe videre med denne maskinen, vi får se. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Takker for alle råd og hjelp! Det spørs nok om jeg kommer noe videre med denne maskinen, vi får se. se pm (personlig melding). -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå