Carlgutt Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Jeg har da bestemt meg for å studere engelsk ett års studie. Men jeg er litt usikker på om engelsk kunnskapene mine er gode nok. Anbefalte forkunnskaper er: Engelskkunnskaper utover minstekravet (vg1) i studieforberedende utdanningsprogram i videregående skole. Jeg har gått 2år på yrkesfag og det siste året mitt på allmenn påbygg. Det andre året mitt(vg2) så var jeg utvekslingsstudent i England, men det er vel egentlig alt jeg har av forkunnskaper. Det er jo så klart en fordel og ha hatt et år i utlandet, men jeg føler ikke at jeg ble noe engelsk ekspert av det. Jeg er god på å forstå engelsk og jeg klarer veldig greit å skru på "Engelsk bryteren", altså sånn at jeg bytter over til Engelsk fra norsk ganske raskt uten den "nølingen". Ellers så er ikke uttalen min så veldig fin og jeg tror grammatikken kan bli en smule vanskelig. Jeg har jo ikke hatt ordentlig engelsk eksamen siden ungdomsskolen, og det begynner jo å bli en stund siden. Når jeg tenker på at enkelte elever som har gått på allmenn har hatt mulighet til å ha engelsk undervisning i opp til 3 år, så føler jeg at de ligger veldig mye bedre ann til å studere enn meg. For å sammenligne Norsk, så brukte jeg hele året på vg3 for å karakteren min fra 3 til 5. Siden norsk også er et språkfag så jeg er litt redd for at jeg ikke skal ha rask nok utvikling i engelsk studie... Noen innspill? Kanskje noen som har studert engelsk? Endret 10. august 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
Catnipz Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 http://www.ntnu.no/studier/beng Engelskstudiet på NTNU. Egentlig bare dette jeg kan uttale meg om Undervisninga foregår på engelsk og er første året sentrert hovedsaklig rundt lingvistikk (grammatikk o.l), fonetikk (uttale) og litteratur. Ingen av de jeg kjenner som går engelsk var spesielt geniale når det kom til grammatikk, det kommer man lett inn i hvis man gjør en skikkelig innsats. Grammatikken vi har i tysk er mye vanskeligere enn det jeg så de jobbet med på engelsk. Ex.Fac i første semester gir deg et godt innblikk i den grunnleggende lingvistikken. Du bør være glad i å lese, det står flere romaner på pensum. Det er mange på forelesning, så jeg vil tro at du absolutt ikke trenger å prate engelsk i timene hvis du ikke ønsker det. Lenke til kommentar
cfg Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Du gjorde meg bare enda mer spent på studiet mitt nå Catnipz! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå