Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Telles Yrkesfaglig karakterer på vitnemålet ved høyere utdanning?

Anbefalte innlegg

Hei. Mitt løp er 1 vgs Helse Og Sosial. 2 vgs. Helsefagarbeider. 3 vgs. Almenn påbygg. Folkehøgskole. Telles karakterene min fra helsefag når jeg søker høyere utdanning. Jeg skal som sakt søke medisin. Vil ikke bare Realfag og fellesfag telles, Har bare 6 og 5 fra Yrkesfag, Hadde vært digg om dette kunne ha vært med på å dra opp snittet? Men det er ikke førstegangsvitnemål.

Endret av Skorpionen91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Tull og tøys.

De karakterene som kommer på vitnemålet som Samordna opptak vil se på er følgende fag; avsluttende fellesfag, programfag for yrkesfag (alle år) og valgfrie programfag.

Fellesfag er gjerne matematikk, norsk, naturfag osv. Programfag for yrkesfag er gjerne helsefremmende arbeid, kommunikasjon og samhandling, prosjekt til fordypning osv. Valgfrie programfag er gjerne biologi 1, fysikk 1, kjemi 1 osv.

Det vil bli tatt snitt av disse fagene og eventuelle eksamens karakterer. Gang snittet med 10, da får du konkurranse poengene. Pluss deretter på tilleggspoeng som for eksempel realfagspoeng (maks 4p), alderspoeng (maks 8p), og andre typer tilleggspoeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...