Tesio Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg hadde planer om å kjøpe N53SV, men nå ser det ut som at Dustin er utsolgt for dem. Så jeg fortsetter laptop-jakten, og er to som virker litt interessante. Hva tror dere er best? Skal bli brukt til høgskolen + programmering + spill (ikke spill som krever mye) + film + ja, vanlig bruk. Toshiba Satellite P750 Asus U46SV Vet at skjermoppløsningen suger, men finner ikke noe bra til den prisklassen (maks 7000). Er ikke HP-fan heller, ettersom jeg har dårlige erfaringer med dem. Lenke til kommentar
nisak80 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Heihei. Kikker også litt rundt, og kommer nok til å gå for samme Toshibaen tror jeg. Om du skulle gå for den og skal bestille denne uken anbefaler jeg en tur til MPX Er jo ikke snakk om den store besparelsen, men jeg er mer på dette med prinsipp, hvorfor betale mer enn man må. Ikke se på min vurdering av denne som en anbefaling da jeg ikke er noe ekspert, kun kommet frem til denne ut ifra denne Tråden Endret 10. august 2011 av nisak80 Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Takk for svar Retter meg mer mot Toshibaen! Er det noe stor forskjell mellom MPX og Komplett? Service, leveringstid osv. tenker jeg på da.. + Er det verdt å betale nesten 1,7k mer for en i7 prosessor? Endret 10. august 2011 av Tesio Lenke til kommentar
nisak80 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Komplett og MPX er helt likeverdige mtp service og levering. De har også samme eiere selv om de er selvstendige butikker. Har selv nesten utelukkende brukt MPX i det siste og har ikke hatt noen vanskeligheter. Når det kommer til prosessor er jeg ikke sikker på hvorvidt det lønner seg, men utifra det jeg har kommet frem til er det foreløpig ikke så mye og hente på en tregere I7 enn raskere I5, men virker som om de lærde strides her, og i fremtiden vil nok software utnytte disse mulighetene bedre. For å gjøre valget ditt vanskeligere kan jeg jo bringe opp denne som jeg også vurderte ASUS K53SV. Da må du riktignok ha litt tolmodighet da den ikke kommer inn før i midten av neste måned. Er iallefall ganske lik Toshibaen bare med I7 men uten USB3 og Hybriddisk. Akkurat det siste har jeg lest at er en ganske fin løsning som gir merkbart utslag. Test av Hybriddisk Hoved poenget som taler mot for min del er mangelen av USB3, har kanskje ikke så mye og si nå, men husker med gru på den første laptopen jeg kjøpte med USB1, holdt på å klikke i vinkel etter at jeg så hastigheten på USB2. Ikke skal det være lett. Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Komplett og MPX er helt likeverdige mtp service og levering. De har også samme eiere selv om de er selvstendige butikker. Har selv nesten utelukkende brukt MPX i det siste og har ikke hatt noen vanskeligheter. Når det kommer til prosessor er jeg ikke sikker på hvorvidt det lønner seg, men utifra det jeg har kommet frem til er det foreløpig ikke så mye og hente på en tregere I7 enn raskere I5, men virker som om de lærde strides her, og i fremtiden vil nok software utnytte disse mulighetene bedre. For å gjøre valget ditt vanskeligere kan jeg jo bringe opp denne som jeg også vurderte ASUS K53SV. Da må du riktignok ha litt tolmodighet da den ikke kommer inn før i midten av neste måned. Er iallefall ganske lik Toshibaen bare med I7 men uten USB3 og Hybriddisk. Akkurat det siste har jeg lest at er en ganske fin løsning som gir merkbart utslag. Test av Hybriddisk Hoved poenget som taler mot for min del er mangelen av USB3, har kanskje ikke så mye og si nå, men husker med gru på den første laptopen jeg kjøpte med USB1, holdt på å klikke i vinkel etter at jeg så hastigheten på USB2. Ikke skal det være lett. Og takk igjen for respons! Jeg har sett på Asus K53SV, men den er uaktuell pga. USB 3. Jeg har en ekstern harddisk hvor jeg lagrer alt, så USB 3 er et "must". Mange sier at en i5 prosessor vil være nok, men fortsatt så er jeg usikker på hva fremtiden vil bringe av programvarer, og om det faller for interesse. Jeg har planer om å kjøpe en stasjonær etter neste generasjon med prosessorer, så jeg tror jeg vil overleve med en i5 prosessor frem til da. Hvilke programvare jeg skal bruke, er jeg selv usikker på. Jeg skal gå dataingeniørlinja, og da blir det en del programmering. Hvordan programvare det blir brukt, er jeg usikker på, men tror vel ikke de krever en i7? Vil en i5 prosessor kunne takle Sony Vegas Pro? Lenke til kommentar
nisak80 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Her kan du se en sammenlikning ved de forskjellige prosessorene og det programmet. http://www.legitreviews.com/article/1501/15/ Lenke til kommentar
nisak80 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg bestilte denne toshibaen igår kveld, og var tilfeldigvis innom elkjøp en tur idag og der hadde de samme pc'n riktignok med noen andre specs. Men uansett det og se denne "live"og holde og kjenne på den, gjorde at jeg sporenstreks ringte til MPX og avbestilte før den ble sendt. Det var en skikkelig plastic fantastic pc, som i tillegg ikke så mye stilig ut. Det knirket og knaket og sviktet både her og der. Greit nok at man kanskje ikke kan forvente seg all verden i denne prisklassen, men kjøpte en Lenovo G565 til 3000,- i våres og den både ser og kjennes bedre ut kvalitetsmessig. Nei fra nå av tror jeg jeg utelukkende skal se på asus sine maskiner som alternativer. Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Jeg bestilte denne toshibaen igår kveld, og var tilfeldigvis innom elkjøp en tur idag og der hadde de samme pc'n riktignok med noen andre specs. Men uansett det og se denne "live"og holde og kjenne på den, gjorde at jeg sporenstreks ringte til MPX og avbestilte før den ble sendt. Det var en skikkelig plastic fantastic pc, som i tillegg ikke så mye stilig ut. Det knirket og knaket og sviktet både her og der. Greit nok at man kanskje ikke kan forvente seg all verden i denne prisklassen, men kjøpte en Lenovo G565 til 3000,- i våres og den både ser og kjennes bedre ut kvalitetsmessig. Nei fra nå av tror jeg jeg utelukkende skal se på asus sine maskiner som alternativer. Uff! Jeg som likte PC-en så godt, men da er det vel bare å fortsette PC-jakten. Akkurat nå virker U46SV interessant, eller så må jeg bare vente et par dager, og se om det kommer noe bedre.. Takk for tilbakemelding om pcen, skal sjekke elkjøp imorra, tenker jeg Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Se på denne. Bedre maskin til oppgaven til den prisen får du ikke. i7-2630QM quad prosessor, 1920x1080 oppløsning, plenty RAM. Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Se på denne. Bedre maskin til oppgaven til den prisen får du ikke. i7-2630QM quad prosessor, 1920x1080 oppløsning, plenty RAM. Den har jeg sett på, og den frister. Men jeg tipper på at batterilevetiden er ganske svak (kraftig prosessor, kraftig skjermkort gjør vel at batterilevetiden synker?). Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Bumb! Jeg har enda ikke fått kjøpt en laptop ettersom jeg ikke finner noe jeg liker, eller så er maskinen(e) utsolgt. Er tre maskiner jeg har i sikte nå, og lurte på om dere kunne komme med noen synspunkter om dem. Jeg har tenkt å bruke maskinen til filmtitting, programmering (masse, skal bruke tiden på å lære meg Java ettersom jeg studerer ingeniørfaget data), photoshop og lett video-redigering. Når det gjelder spill, så vil jeg ikke spille noe stort annet enn FM2011(2012), diverse emulatorer (GBA, NDS), CS (eller andre LAN spill som TrackMania.) og et MMORPG som ikke krever mye (Har en 3 år gammel HP som takler spillet fint uten å bråke.) Asus N43SN Asus U46SV Acer Aspire TimelineX 3830TG Jeg vurderer fortsatt N55SF, men ser litt ut som at den blir for tung(Java-boka mi er på 15xx sider, og er tung!). Kommer den ikke til lager innen helga, må jeg finne et annetvalg, noe jeg trenger hjelp til! Og en siste ting! Har disse maskinen Hyper Threading Technology? Endret 19. august 2011 av Tesio Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Og en siste ting! Har disse maskinen Hyper Threading Technology? http://ark.intel.com/products/52224 # of Cores 2 # of Threads 4 Japp. Hadde vel sett nærmere på u46SV for min del, vet ikke mye om den, men den har bra batteritid og er tynn og fin, tastaturet ser bra ut. 3830TG har underdimensjonert kjøleløsning, så om du belaster CPU og grafikkort fullt ut så klokker prosessoren seg ned, ellers er det en fin maskin. N43SN er i en litt annen klasse da den ikke har samme batteritid og heller ikke er så tynn og elegant designet, men bortsett fra det er det nok en helt ok maskin. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 ASUS X53SJ-SX509V Noe svakere skjermkort, men er på lager. Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Og en siste ting! Har disse maskinen Hyper Threading Technology? http://ark.intel.com/products/52224 # of Cores 2 # of Threads 4 Japp. Hadde vel sett nærmere på u46SV for min del, vet ikke mye om den, men den har bra batteritid og er tynn og fin, tastaturet ser bra ut. 3830TG har underdimensjonert kjøleløsning, så om du belaster CPU og grafikkort fullt ut så klokker prosessoren seg ned, ellers er det en fin maskin. N43SN er i en litt annen klasse da den ikke har samme batteritid og heller ikke er så tynn og elegant designet, men bortsett fra det er det nok en helt ok maskin. Tusen takk! Skal ta en nærmere titt på U46SV. Synd at den til 6999,- er utsolgt. Er det mulig å sette inn SSD på denne? ASUS X53SJ-SX509V Noe svakere skjermkort, men er på lager. Ganske fin den. Om den hadde USB 3, hadde jeg gått for den.. Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Hva synes dere om denne maskinen? http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=153412 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå