AnteNils Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) God dag! I forrige uke tok jeg teoriprøven for femte gang og det gikk dårlig. Skal ta prøven igjen om noen uker og før det skal jeg gå gjennom dette forumet og lære mer. Jeg husker noen spørsmål fra prøven og vil ha hjelp å løse de. Legger svar alternativene som jeg husker under spørsmålene. Er det tillatt å parkere på forkjørsveg? -Ja, når fartsgrensen er 50 km/t eller lavere Hvor mange meter kjører du i sekundet om farten er 60 km/t? -13 -17 -23 -28 Høyest tillatt fart i tettbygd område når det ikke er skiltet? -Gangfart -20 km/t -30 km/t -50 km/t Du kjører på en forkjørsveg hvor fartsgrensen er 70 km/t, kan du parkere i en busslomme? -Ja, hvis det er plass for bussen bak deg -Ja, 5 meter etter skiltet -Du kan bare slippe av passasjer(er) -Ja om du ikke står lenger enn 10 minutt Hvordan vil du merke en lang last på en tilhenger? -Rund ting med hvit lys -Trekant med rødt lys Når er det mest vanlig å feilberegne farten? -Utkjørsel fra motorvei -Forbikjøring av en annen bil Hvor mange ganger lengre blir bremselengden på vått enn på tørr asfalt? -To -Tre -Fire -Fem Endret 10. august 2011 av AnteNils Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Har du lest?! Dette var da helt kurante spørsmål... Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Uten å være en alt for stor dust, om du ikke kan svar på disse spørsmålene bør du ikke vurdere teoriprøven i det hele tatt. Du må lese mye mer. Ett av spørsmålene inneholder noe så grunnleggende som hvilke hovedfartsgrenser vi har i landet. Det du må huske på prøven er at mange af spm. er utrolig dårlig formulert. Les dem gjerne 4-5 ganger for å være sikker. 1 Lenke til kommentar
cfg Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ser at jeg sikkert hadde strykt på teorien skulle jeg tatt den nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå