TelCon Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Urgelol: Har apple patent på runde hjørner? Det var isåfall nytt for meg? Nei de er desperate og det de bedriver er kvalmt. På grensen til nazisme... http://geekcomforts.com/2010/03/apple-nazis-in-disguise/ Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 I EU kan man få en beskyttet et produkt via en Community Design, så det er ikke noe Apple har funnet på for seg selv. I USA heter det tilsvarende konseptet "Trade Dress". Takk for linken! Dette er tydeligvis for innviklet for enkelte her å forstå, men det er jo lov å håpe de ihvertfall prøver. 1 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Ta 5 LED TVèr fra Sharp, Samsung, Sony, Toshiba og LG, fjern produsentens navn på dem, så ta en haug med folk fra gata, og be dem om å finne ut hvem som produserer hvilket TV. De er så godt som helt like, ingen av oss forbrukere kan fortelle hvem som produserer hva. Vi kunder vil ikke ha en grønn TV, vi ønsker en svart tynn lekker TV. Vi vil ikke ha en sirkulær TV, vi ønsker en rektangulær TV. Tror dere virkelig at en tykk oransje tablett med spisse rektangulære hjørner vil selge? Varemerke-bygging oppstår når en produsent implementerer en funksjon som gir de en unik fordel, et perfekt eksempel kan være den innebygde magnetlåsen i iPad2. Hadde det vært noe slikt Samsung hadde kopiert skulle jeg ikke sagt noe. Men farge, tykkelse osv. er ikke å kopierer, det vil jeg si er og konkurrere... Endret 10. august 2011 av DroidOle Lenke til kommentar
Newton Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Eksempel på registrert Community Design for en bærbar PC: http://esearch.oami.europa.eu/copla/design/data/001178719-0001 Ser vel ut som omtrent hvilken som helst bærbar PC fra 2009... Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Apple kommer til å ta patent på .. ""trommevirvel"" patenter til slutt Lenke til kommentar
teitur Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Skulle jeg gjettet ut fra tegningen, ville jeg trodd det var en Dell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå