nightzirch Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Heihei Jeg tenker det sånn at alle nye fancy ting er alltid svindyrt i starten i forhold til faktisk ytelse/glede (f.eks. SSD, DDR3 da det var nytt, osv). Det samme går vel forsåvidt for 3D. Med nVidia Vision ble det mye mer 'allmannseie'. Jeg kjøpte nylig et par ATI 6970 mener jeg det var (pinlig jeg ikke husker det helt..), og det står på pakken de støtter 3D. Det var også store nyheter fra ATI at de nå støttet 3D. Men som forbruker, hva mer trengs det for å få 3D opplevelsen? 120hz skjerm og aktive 3D-briller, men hvis jeg forstår det rett, er det kun noen typer skjermer som støttes. Føler det er mer "stress" med ATI vs nVidia som har komplette pakker for nettopp dette. Eller er jeg bare uviten? Og evt. om det er vits å se etter dette i det hele tatt, med tanke på at flere og flere 3D-skjermer er på vei, samt brilleløse 3D-skjermer. Takk for svar! Endret 10. august 2011 av nightzirch Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 jeg hiver meg med her og spør om det er mulig å få til 3D med eldre skjermkort ? Hva trenger man for å få 3D totalen til å gå opp ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Alt dere trenger å vite står på AMDs nettsider Videre er det ikke ATI, men AMD nå. AMDs HD3D var lansert for å si at AMD kan også tilby 3D, på samme måte som Nvidia sier at de kan tilby trippelskjermgaming. Jeg hadde heller spilt over tre skjermer enn å betale 1500 kr for å sitte med 3D-briller i enkelte spill. Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Alt dere trenger å vite står på AMDs nettsider Videre er det ikke ATI, men AMD nå. AMDs HD3D var lansert for å si at AMD kan også tilby 3D, på samme måte som Nvidia sier at de kan tilby trippelskjermgaming. Jeg hadde heller spilt over tre skjermer enn å betale 1500 kr for å sitte med 3D-briller i enkelte spill. Takk for svar! Jeg undersøkte litt, og kom over en artikkel på hw.no hvor undersøkelser viser at 3D ikke hjelper opplevelsen noe spesielt. Jeg er nå forsåvidt uenig med tanke på at jeg elsker å se 3D-filmer, men kan godt hende jeg går lei etterhvert. Tror jeg venter og ser hvordan brilleløs 3D blir, og hvordan det utvikler seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå