Ultraztone Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hei! Den 6. juli leverte jeg min 2 år gamle PC inn til reparasjon uten kvittering hos Elkjøp, noe som så ut til å gå helt fint da jeg leverte den inn. Den 12. juli sjekket jeg servicestatusen på nettet, og der stod det følgende: Ditt produkt er til behandling hos Elkjøps PC-klinikk. Der utføres en vurdering av feil og mangler, samt at feil i programvaren rettes opp. Dersom det viser seg at produktet har en maskinvarefeil, sendes det videre til autorisert verksted. Du vil motta en melding fra oss når vi er ferdige med ditt produkt. Den 4. august mottar jeg en melding på min mobil om at produktet er ferdig behandlet, og klart til henting. Ett par dager senere drar jeg for å hente mitt produkt, men da får jeg beskjed om at de ikke har behandlet varen pga. manglende kvittering, samt at de har sendt meg melding om at de trengte kvitteringen for å kunne behandle produktet. Jeg har ikke mottatt noen melding om at de trengte kvitteringen for produktet, så de har altså hatt pc'en min i rundt 1 mnd. uten å gjøre noe som helst. Skal jeg finne meg i dette? Kan jeg gjøre noe med det? Lenke til kommentar
reor Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det er mulig at kompetanse samt service er forskjellig fra butikk til butikk i samme kjede. Men Elkjøp Åsane, Bergen er svært bra så lenge vedkommende jobber der. Etter min oppfatning skal du ikke finne deg i det som har skjedd. Det er det minste at servicefolkene makter å formidle rett beskjed til rette vedkommende. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hvordan betalte du? Hvis du valgte timepris bør du få noe prisavslag i så fall, værtfall forsøke å kreve det. Hvis du forhåndsbetalte 12 support månedsavtale syns jeg det er god grunn å kanselere den avtalen hvis mulig. Men generielt sett bruk heller forum, å vente 1-2 uker på elkjøp sin support er noe jeg ikke ville gjort. Da ville jeg heller betalt for at problemet ble fikset på stedet. Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Elkjøp er sansynligvis den mest rævva kjeden i landet. Jeg kjenner ingen med gode erfaringer fra support på varer fra dem. Alle som er fornøyde har bare kjøpt og betalt varen uten noe mer kontakt med Ekjøp angående varen. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Samme hvor hardt jeg forsøker finner jeg ingenting godt å si om den kjeden. Det beste er nok å holde seg unna. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Skal jeg finne meg i dette? Kan jeg gjøre noe med det? Vel, den bortkastede måneden får du aldri igjen ... Dette er et klassisk eksempel på kommunikasjonssvikt. Hvis du velger å fortsette å bruke Elkjøp's PC-service i denne saken, så bør du i det minste få rabatt eller bli kompensert på annen måte. Hvis det derimot viser seg at Elkjøp har forsøkt å kontakte deg men meldingen (emailen?) har forsvunnet i din ende (spamfilter?), så stiller saken seg annerledes. At Elkjøp har mange misfornøyde kunder er vel forlengst opplest og vedtatt, men det samme kan man si om alle forhandlere av PC'er og PC-materiell .... Lenke til kommentar
Ultraztone Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Jeg betalte ingenting, det hele går på reklamasjonen. Og PC'en har vært inne til reparasjon for samme feil én gang før. Hadde jeg betalt noe for "reparasjonen" ville jeg nok krevd pengene tilbake, men siden det ikke er et alternativ lurer jeg på om jeg kan stille andre krav? Det er utrolig irriterende hvis Elkjøp kan slippe unna med slik elendig service. Lenke til kommentar
hewkings Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Eneste du kan gjøre er og klage til forbrukerrådet. Dette hadde jeg gjort. Så de får enda en klage på seg. Elkjøp/lefdal er samme ulla. Handler alderi der lenger. De har min mobil på service enda som jeg leverte for 2 år siden. Ingen veit hvor den har blitt av. Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 De har min mobil på service enda som jeg leverte for 2 år siden. Ingen veit hvor den har blitt av. Godt mulig de har solgt den som ny Kjenner jo flere som har kjøpt nye telefoner på Elkjøp og har fått brukte Lenke til kommentar
hewkings Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 De har min mobil på service enda som jeg leverte for 2 år siden. Ingen veit hvor den har blitt av. Godt mulig de har solgt den som ny Kjenner jo flere som har kjøpt nye telefoner på Elkjøp og har fått brukte *ler* Ja det er meget mulig. Ikke bra butikk uansett. Når jeg kommer med kvittering på at jeg skal hente den så sier de at kviterringen er ugyldig. Hva er det for noe liksom. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det vil alltid være misfornøyde kunder, dette gjelder absolutt alle kjeder/butikker, men des større man er, des flere misfornøyde kunder får man også. Selv har jeg relativt god erfaring med Elkjøp, men Expert deriomot, det er ett helt annet kapittel. Men det er hva JEG har opplevd. Om de har prøvd å kontakte deg, kan jeg ikke si noe på, men de kan f.eks ha kommet til opptatt/avskrudd telefon, epost som har havnet i spam-filter o.l. Dette har jeg opplevd selv, at epost har kommet i spam-filter. At de derimot sier at kvitteringen er ugyldig, har jeg stor tvil på, sålenge den er orginal. - Mortis Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Det vil alltid være misfornøyde kunder, dette gjelder absolutt alle kjeder/butikker, men des større man er, des flere misfornøyde kunder får man også. Selv har jeg relativt god erfaring med Elkjøp, men Expert deriomot, det er ett helt annet kapittel. Men det er hva JEG har opplevd. Om de har prøvd å kontakte deg, kan jeg ikke si noe på, men de kan f.eks ha kommet til opptatt/avskrudd telefon, epost som har havnet i spam-filter o.l. Dette har jeg opplevd selv, at epost har kommet i spam-filter. At de derimot sier at kvitteringen er ugyldig, har jeg stor tvil på, sålenge den er orginal. - Mortis Du har forsåvidt rett i det du skriver, men du glemmer en viktig ting: Når omtrent ALLE som skal ha reklamasjon på noe på Elkjøp, blir missfornøyde, er det noe alvorlig galt... (Legg merke til omtrent alle, altså ikke alle) Elkjøp vet ikke hva kundebehandling er... I tillegg hjelper det ikke at de stapper inn hardware fra ifjor/2 år siden... Jeg handler ALLTID hos Komplett! OT: Her ville jeg klaget til betjeningen som betjener deg i Elkjøp-butikken din, og høre om de vill stille hardt mot hardt, eller om du vill få noen form for kompenasjon... Klag til Forbrukerrådet/ombudet om de ikke fikser det ! Endret 20. august 2011 av NeBlix Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Du har forsåvidt rett i det du skriver, men du glemmer en viktig ting: Når omtrent ALLE som skal ha reklamasjon på noe på Elkjøp, blir missfornøyde, er det noe alvorlig galt... (Legg merke til omtrent alle, altså ikke alle) Elkjøp vet ikke hva kundebehandling er... I tillegg hjelper det ikke at de stapper inn hardware fra ifjor/2 år siden... Kilde på disse påstandene? Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Du har forsåvidt rett i det du skriver, men du glemmer en viktig ting: Når omtrent ALLE som skal ha reklamasjon på noe på Elkjøp, blir missfornøyde, er det noe alvorlig galt... (Legg merke til omtrent alle, altså ikke alle) Elkjøp vet ikke hva kundebehandling er... I tillegg hjelper det ikke at de stapper inn hardware fra ifjor/2 år siden... Kilde på disse påstandene? Nei, jeg har ikke ett spesielt nettsted, en graf el.. Men en ting jeg har, er forum, og spørr du meg, taler alle postene på diverse forum om kundeservicen dems for seg selv... Disse er bare fra diskusjon.no Mens disse er fra alle forum... Det ang. kundebehandling har vell jeg og kammeratene mine lært oss, ikke gå på Elkjøp hvis ikke du vet hva du skal ha, for betjeningen (ihvertfall i vår lokale butikk her, og flere andre i område her) er totalt blåst på alt som heter datautstyr... Endret 21. august 2011 av NeBlix Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Eg opplever kundeservicen i Elkjøp butikker som veldig god. Kunnskapen om produktfelter varierer dog i fra butikk til butikk. Hos noen er kunnskapen fraværende i PC-avdelingen, mens hos andre sitter det kompetente folk der. Senest sist uke var eg innom en Elkjøp butikk og returnerte et produkt eg ikke ville ha. Eksemplarisk opplevelse. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Jeg har aldri opplevd noe dårlig hos Elkjøp, og du må i tillegg huske at de som har dårlige erfaringer også skriker høyest. Å gi kildehensynet til Google med søkeordene: "elkjøp dårlig kundeservice", så er det totalt idioti. Det er fryktelig mange som forventer ting langt over hva som faktisk er reelt. Prisene på nettbutikk og lokal butikk er forskjellige, det er noe mange av klagene på søkeordet: "elkjøp dårlig kundeservice" har som fellestegn. De som har dårlig opplevelse skriver alltid høyest, tenker ikke rasjonelt og skriver gjerne i fult sinne, uten å tenke seg om hva som de faktisk kan kreve. Dessuten kommer det opp flere treff på Expert i søkeordene dine. - Mortis Endret 21. august 2011 av Mortis Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg har aldri opplevd noe dårlig hos Elkjøp, og du må i tillegg huske at de som har dårlige erfaringer også skriker høyest. Å gi kildehensynet til Google med søkeordene: "elkjøp dårlig kundeservice", så er det totalt idioti. Det er fryktelig mange som forventer ting langt over hva som faktisk er reelt. Prisene på nettbutikk og lokal butikk er forskjellige, det er noe mange av klagene på søkeordet: "elkjøp dårlig kundeservice" har som fellestegn. De som har dårlig opplevelse skriver alltid høyest, tenker ikke rasjonelt og skriver gjerne i fult sinne, uten å tenke seg om hva som de faktisk kan kreve. Dessuten kommer det opp flere treff på Expert i søkeordene dine. - Mortis Der har du nok helt rett, de med dårlige erfaringer skriker høyest. Sånn er det over alle butikker, både nettbutikker og lokale butikker. Jepp, det er mange som forventer ALT for mye av butikken, helt enig. Men samtidig; hvis man skal kjøpe en PC i en butikk, antar man at de som jobber der faktisk har peiling på hva de snakker om... Det jeg søkte på var bare noe jeg tok rett ut av hodet, etter elkjøp og kundeservice, bare for å vise at det er en god del som ikke er fornøyd når de har returnert et produkt el. At det kom opp flere treff på Expert, var jeg fult klar over, men jeg kunne vell ikke på noen måte fjerne di?? Jaja, bra at noen har gode opplevelser på Elkjøp! Kommer til å kjøpe et par småting der nå, så får vi se hva de kan tilby av service! Og for ordens skyld; Jeg har absolutt ikke noe imot Elkjøp som kjede eller noe, det bare irriterer meg så grenseløst da jeg kjenner flere som har skullet levere inn ting som reklamasjon osv, og det har ikke blitt gjort noe med... I tillegg har jeg erfart at de for det meste setter pene blondiner i PC-avdelingen... () Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det jeg søkte på var bare noe jeg tok rett ut av hodet, etter elkjøp og kundeservice, bare for å vise at det er en god del som ikke er fornøyd når de har returnert et produkt el. At det kom opp flere treff på Expert, var jeg fult klar over, men jeg kunne vell ikke på noen måte fjerne di?? Joda. Men at "omtrent alle" opplever dårlig kundeservice på Elkjøp kan ikke dokumenteres ved et Google-søk alene. Dette søket vil bare bekrefte at Elkjøp har flere misfornøyde kunder, men sier ikke noe om hvor stor andel av den totale kundemassen som er misfornøyde. Dette er langt mer vesentlig. Dessuten har man jo dem som tross sine egne dårlige erfaringer fortsetter å handle hos dem. Opplevelsen var ille nok til å fraråde andre fra å handle der, men ikke til å slutte å handle der selv? I tillegg reagerte jeg på påstanden om at de stapper inn "hardware fra ifjor/2 år siden". For det første stapper ikke Elkjøp inn noe som helst, de bare fører sortimentet til produsentene. Om Elkjøp selger en Acer-maskin med C2D-prosessor er det ikke Elkjøp som har valgt å sette inn denne prosessoren. Og så lenge folk ønsker å kjøpe maskinen ser jeg ingen grunn til at de skal la være å selge den. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) I tillegg reagerte jeg på påstanden om at de stapper inn "hardware fra ifjor/2 år siden". For det første stapper ikke Elkjøp inn noe som helst, de bare fører sortimentet til produsentene. Om Elkjøp selger en Acer-maskin med C2D-prosessor er det ikke Elkjøp som har valgt å sette inn denne prosessoren. Og så lenge folk ønsker å kjøpe maskinen ser jeg ingen grunn til at de skal la være å selge den. Nei, det kan ikke dokumenteres med et enkelt google søk, men det viser jo at man har mange missfornøyde kunder... Derfor brukte jeg heller ikke google-søket som kilde, bare henviste til at de har mange missfornøyde kunder. For all del, Elkjøp bygger ikke PCer, det er det produsentene som gjør. Men det er da Elkjøp som tar det inn og selger det svindyrt... Det funker nok på mange ja, så det er ikke noen grunn til å slutte, men hvis de vill nå enda en bruker-masse (De med litt peiling), må de forbedre seg kraftig ang. det meste, ihvertfall på Elkjøp her jeg bor... Edit: Så man kan fjerne f.eks Expert! Takk, da lærte jeg det til neste gang. Endret 21. august 2011 av NeBlix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå