screwed Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hei, sitter med min første SSD og et Asus P8Z68 Deluxe hovedkort. Har en SSD på 120GB, men hørte at grensen for SSD caching var 60GB(?) så la ikke noe mer tanke i det. Men hørte nå at det går an å partisjonere en SSD for å få utnytte av cachingen. Har aldri laget noe i RAID, men lurer på om det er mulig og partisjonere SSD etter OS er installert på den for å bruke caching? Eller om dette i hele tatt utgjør noe stor forskjell? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Bare bruk SSD-en som en OS og program-disk, og bruk en vanlig HDD til resten. Lenke til kommentar
screwed Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Det er den løsningen jeg kjører nå. Og er fornøyd med den, usikker på om jeg noen gang kommer til å bruke SSD caching. Men er ganske ny på hele temaet med SSD så ville bare ha litt info, og om det i hele tatt var mulig. Men takker for svaret, fint å høre at jeg gjorde et godt valg med å kjøre oppsettet slik jeg gjør. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Prøv og se da vel Den enkleste måten å finne svar på er å prøve selv. Lenke til kommentar
screwed Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Aner egentlig ikke hva jeg driver med så derfor jeg spurte. Men, partisjoner i Windows og sette opp RAID i bios? Trenger jeg da et RAID kort eller går det greit via hovedkortet? Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Du trenger ikke raidkort. Lenke til kommentar
mago Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Er ikke SSD til cache disk å be om trøbbel/bluescreen da SSD ikke tåler mange overskrivninge (før data blir korrupte) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Er ikke SSD til cache disk å be om trøbbel/bluescreen da SSD ikke tåler mange overskrivninge (før data blir korrupte) En Crucial M4 64GB tåler over 250 TiB, jeg tror ikke du skal være så veldig bekymret her. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Kjøpte en brukt 80GB SSD fra en kompis som var ca 1 år gammel, og den hadde blitt skrevet 7TB data til. Hvis den tåler 250TB, så kommer den til å holde i 34 år til. Grunnen til å ikke bruke en 120GB SSD som cache er fordi den er stor nok til at du kan velge å putte alle programmene dine osv på den, og legge alt av musikk/filmer o.l. på HDD-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå