Gå til innhold

Absurd feilvurdering av politiet

Anbefalte innlegg

Kan vel si at her har også Politi feilvurdert en smule?

En video uten kontekst viser en politibil som kjører forbi en fotgjengerovergang uten å stoppe, ergo gjorde politiet feil ved Utøya?! Fantastisk logikk.

Hvis jeg går ifra huset med ulåst dør, da kan ikke jeg si det til Forsikringsselskapet; Det er kun innbruddstyven sin feil, fordi jeg stolte på at ingen skulle gjøre noe skade hos meg......

Jeg er heller ikke imponert over Politiet og deres innsats.

Likevel er jeg enig i andre som sier at det er litt for lett å være etterpåklok.

Med dette så takker jeg for meg i denne tråden.

For min del handler det ikke om å være etterpå-klok, Jeg har lenge syntes at det har vært skremmende nedprioritering på beredskap når det gjelder katastrofer/ulykker. Til og med etter NOKAS har det blitt enda mer nedpint....

Det er nettopp etterpåklokskap som er saken her. Du kritiserer politiet basert på informasjon de ikke hadde tilgjengelig da det faktisk skjedde. Dette er usaklig og uærlig kritikk som ærlige mennesker vil holde seg for gode til å komme med.

Tenkte meg det ikke. Så at Pjassop har kommentert et innlegg jeg har skrevet, da måtte det jo være noe med at Politi alltid skal forsvares...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Er ganske lei av at alle sitter utfor boksen her og kritiserer alt som kunne vært bedre fra politi, ambulanse, brannvesen og andre instanser 22 Juli. Det er sinsykt lett og sitte og klage, men jeg ser pokker meg ikke at noen av dere gjør noe med det.

Deltagruppen er består av en gruppe mennesker. Trodde alle var innforstått med at mennesker forsatt er mennesker. Disse menneskene sin jobb kan være sinsykt kaotiske og lite oversiktelige. Så beslutninger som blir tatt er som oftest det beste de kan gjøre der og da. Dere kan klage så pokker så mye dere vil, men dere gjør bare vondt verre for de stakkars gutta som var førstemann ut på øya der. De så ting der ute som ikke noen av dem forventet seg. Og det kommer til å plage dem livet ut over beslutningene dem tok.

At det norske politiet ikke har resurser nokk, bla bla bla. Kan heller rettes mot politikerene som gir dem penger og ikke den stakkars lille mannen i gata som prøver å gjøre folket han er så glad i så trygg som mulig.

De som bidrog 22 juli for å redde liv og ikke minst stoppe Breivik er helter i mine øyne. Helter som fortjener skryt, ros og tusenvis av klemmer.

Alt kommer uansett til å bli gjennomgått av denne kommisjonen som skal granske hendelsen. Vent heller med klaginga til da hvert fall!

Skryt, ros og tusenvis av klemmer gir man til en lei seg 9 åring etter at han har sagt unnskyld for en bagatell ikke til ubrukelig politimenn som først nå innser hva jobben deres går ut på.

Dette er jo selvsagt veldig søt og rørende av deg men jeg føler at jeg nesten må knipse febrilsk med fingrene for å vekke deg opp av den dypgående Tornerose søvnen din.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...