Gå til innhold

Absurd feilvurdering av politiet

Anbefalte innlegg

Ingen visste hvor mange gjerningsmenn det var på akkurat det tidspunktet. Dette er bare nok et eksempel på at du sitter med informasjon fra etter aksjonen og skal være bedreviter basert på dette. Politiet har selv uttalt at de fryktet det kunne være opptil 5-7 gjerningsmenn.

Jo, det visste de. Hadde de trodd det var 5-7 gjerningsmenn, så ville de ikke sendt en gjeng på 10 personer over i en liten jolle.

Nei, de visste faktisk ikke hvor mange det var. De som ringer politiet har ingen forutsetninger for å uttale seg om hvor mange gjerningsmenn det er, siden øya tross alt ikke er liten nok til at man kan se alle som er der på en gang. Dessuten hadde flere av den hørt at opptil flere drapsmenn var på vei over til øya, så du farer beviselig med løgn her.

Du har ikke tenkt på at man kan høre skuddene deres? Hadde det vært fem personer, så ville de lagt merke til det.

Flere drapsmenn var på vei over til øya? Det må da fungere langt bedre å sende alle over med en gang, eller sende dem til et annet sted i Norge, og hvordan skal de komme seg over? Om de hadde en båt, hvorfor kjørte ikke hele gjengen over samtidig i samme båt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen visste hvor mange gjerningsmenn det var på akkurat det tidspunktet. Dette er bare nok et eksempel på at du sitter med informasjon fra etter aksjonen og skal være bedreviter basert på dette. Politiet har selv uttalt at de fryktet det kunne være opptil 5-7 gjerningsmenn.

Jo, det visste de. Hadde de trodd det var 5-7 gjerningsmenn, så ville de ikke sendt en gjeng på 10 personer over i en liten jolle.

fra politiets pressekonferanse 18.08:

"Meldingene som kom var svært sprikende. Det ble etter hvert en oppfatning at vi sto ovenfor 2-5 gjerningsmenn med rifler, muligens også med kikkertsikter, og at det var sprengstoff på øya."

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/ostfold/Vedlegg_1409.pdf

Lenke til kommentar

"Meldingene som kom var svært sprikende. Det ble etter hvert en oppfatning at vi sto ovenfor 2-5 gjerningsmenn med rifler, muligens også med kikkertsikter, og at det var sprengstoff på øya."

De lyver. Ikke forvent at hva som kommer fra politet i ettertid er korrekt, de har sterke insentiver til å lyve for å ikke tape ansikt.

Meldingene var ikke sprikende, jeg hørt ingen si at det var 2-5 gjerningsmenn på øya, mens det skjedde. De fleste kilder snakket om en mann, men noen hadde rapportert 2. Du kan også se fra forberedelsene at de ikke forberedet seg for 2-5 gjerningsmenn. Hvis de trodde det var så mange, ville de ha ventet på en ordentlig båt. Å dra over til øya med den jollen, ville vært et selvmordsoppdrag.

Lenke til kommentar

Det som er absurd er at folk uttaler seg om ting de ikke har peiling på. Båten de bruker er beregnet på ti voksne politifolk, og har vært flittig brukt av politidistriktet. Og jo, det er nettopp slike båter man bruker under f.eks. militære aksjoner. Så å prøve å latterliggjøre den medfører bare at man latterliggjør seg selv.

Kan du vennligst dokumentere disse påstandene dine

Hvilke påstander er det du ikke sitter med kunnskap om allerede og dermed trenger kilder på, til tross for at du faktisk deltar i diskusjoner?

Det som er absurd er at folk uttaler seg om ting de ikke har peiling på. Båten de bruker er beregnet på ti voksne politifolk, og har vært flittig brukt av politidistriktet. Og jo, det er nettopp slike båter man bruker under f.eks. militære aksjoner. Så å prøve å latterliggjøre den medfører bare at man latterliggjør seg selv.

Forsøkene dine på å fornekte virkeligheten når stadig nye høyder.

Snart prøver du vel å overbevise oss om at politet faktisk var på plass allerede da ABB kom til Utøya, og at han ble arrestert før han klarte å gjøre noe skade.

Jeg skjønner at det er kjedelig å bli tatt på fersk gjerning med ren bløff. "Lekebåt"-tullet ditt er virkelig flaut. Det betyr likevel ikke at du trenger å tillegge meg ting som åpenbart ikke er i nærheten av det jeg skriver engang.

Hvilken del av det jeg skrev er det du benekter egentlig?

Lenke til kommentar

Hvilke påstander er det du ikke sitter med kunnskap om allerede og dermed trenger kilder på, til tross for at du faktisk deltar i diskusjoner?

Flaut. Kilder, mann, gi oss kilder. Ikke disse absurde bortforklaringene.

Og kom gjerne med noen bilder av militæroperasjoner der de har brukt tilsvarende lekejoller. Dette blir kostelig.

Det er kanskje dette bildet du har sett?

defence_cuts_boat.jpg

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar

Dette er båten de faktisk brukte

bilde-2181.png?w=469&h=286

Dette er båten Pjassop trodde de brukte.

800px-US_Navy_RHIB_SWCC.jpg

Nei, Camlon, nå er du så desperat at du tyr til løgn, eller så vet du ufattelig lite til tross for at du hele tiden uttaler deg svært bastant. RIB er en betegnelse for en gruppe båter.

Nei, de visste faktisk ikke hvor mange det var. De som ringer politiet har ingen forutsetninger for å uttale seg om hvor mange gjerningsmenn det er, siden øya tross alt ikke er liten nok til at man kan se alle som er der på en gang. Dessuten hadde flere av den hørt at opptil flere drapsmenn var på vei over til øya, så du farer beviselig med løgn her.

Du har ikke tenkt på at man kan høre skuddene deres? Hadde det vært fem personer, så ville de lagt merke til det.

Flere drapsmenn var på vei over til øya? Det må da fungere langt bedre å sende alle over med en gang, eller sende dem til et annet sted i Norge, og hvordan skal de komme seg over? Om de hadde en båt, hvorfor kjørte ikke hele gjengen over samtidig i samme båt?

Du vet nå at politiet brukte en RIB, men likevel kaller du det "en liten jolle". Hvorfor driver du med denne bløffingen hele tiden?

Hvordan politiet skal sende mannskaper over er en vurdering de må ta. Du har ikke greie på hva som ligger bak slike vurderinger, så å bastant slå fast at "dersom dette, så hadde de gjort dette" blir for dumt.

Som vanlig sitter du i etterpåklokskapens tåke og rakker ned på politiet med ekstremt bastante påstander som du åpenbart ikke har noen saklig, rasjonell, logisk eller faktabasert bakgrunn for.

De lyver. Ikke forvent at hva som kommer fra politet i ettertid er korrekt, de har sterke insentiver til å lyve for å ikke tape ansikt.

Meldingene var ikke sprikende, jeg hørt ingen si at det var 2-5 gjerningsmenn på øya, mens det skjedde. De fleste kilder snakket om en mann, men noen hadde rapportert 2. Du kan også se fra forberedelsene at de ikke forberedet seg for 2-5 gjerningsmenn. Hvis de trodde det var så mange, ville de ha ventet på en ordentlig båt. Å dra over til øya med den jollen, ville vært et selvmordsoppdrag.

Her kommer Camlon med flere bastante påstander. De lyver, faktisk! Slik ser det ut når man har bestemt seg for å se bort ifra fakta. Det blir som å diskutere med kreasjonister!

Det morsomste er når Camlon klarer å komme med noe som tafatt som "jeg har ikke hørt om dette, derfor er det løgn"...

Og så fortsetter løgnen om "jollen". Hvorfor alle disse løgnene, Camlon? Du vet jo nå at det var snakk om en RIB. Men dette velger du tydeligvis bevisst å se bort ifra.

Lenke til kommentar

Flaut. Kilder, mann, gi oss kilder. Ikke disse absurde bortforklaringene.

Og kom gjerne med noen bilder av militæroperasjoner der de har brukt tilsvarende lekejoller. Dette blir kostelig.

Hva, helt konkret, er det du trenger kilde på? Hvilke deler av det jeg skriver er det du mener ikke er korrekt?

Lekejoller? RIBer er ikke lekejoller. Men det er klart, når fakta ikke stemmer overens med overtro, gjenta bare overtroen i det uendelige.

Du la jo selv ut et bilde av en RIB brukt av bevæpnet militært personell i innlegg 282. Har du så kort hukommelse?

Lenke til kommentar

[Og så fortsetter løgnen om "jollen". Hvorfor alle disse løgnene, Camlon? Du vet jo nå at det var snakk om en RIB. Men dette velger du tydeligvis bevisst å se bort ifra.

Det er rimelig spesielt at selv om det faktisk er bilder av situasjonen og båten de brukte, så sitter du her og dikter så du tror det selv.

Jeg begynner å lure på om det er noe alvorlig galt med deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

[Og så fortsetter løgnen om "jollen". Hvorfor alle disse løgnene, Camlon? Du vet jo nå at det var snakk om en RIB. Men dette velger du tydeligvis bevisst å se bort ifra.

Det er rimelig spesielt at selv om det faktisk er bilder av situasjonen og båten de brukte, så sitter du her og dikter så du tror det selv.

Benekter du at de brukte en RIB?

Lenke til kommentar

Benekter du at de brukte en RIB?

OK, jeg trekker tilbake at de ikke brukte en RIB. Teknisk sett gjorde de det.

Men det har uansett ikke noe med saken å gjøre.

Vil du se en annen rib?

Small-RIB-Inflatable-Boat-SXV-230-.jpg

Poenget er at de brukte en lekebåt som er totalt uegnet for operasjonen - enten det teknisk sett kan kalles en rib eller ikke.

Endret av 2xjohn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Nei jeg spør nå bare om dokumentasjon på påstandene dine, ser ikke helt hvorfor det skal være så problematisk. Du kan jo f.eks begynne med den konkrete båtmodellen som ble brukt av delta.

Du virker tilsynelatende å være svært opptatt av at båtvalget ikke var feil ene og alene fordi man bruker RIB (men vidt forskjellige modeller) i militære operasjoner. Det er en interessant innfallsvinkel mtp at båten var overbelastet og at delta satt som sild i tønne.

Lenke til kommentar

Nei jeg spør nå bare om dokumentasjon på påstandene dine, ser ikke helt hvorfor det skal være så problematisk. Du kan jo f.eks begynne med den konkrete båtmodellen som ble brukt av delta.

Du virker tilsynelatende å være svært opptatt av at båtvalget ikke var feil ene og alene fordi man bruker RIB (men vidt forskjellige modeller) i militære operasjoner. Det er en interessant innfallsvinkel mtp at båten var overbelastet og at delta satt som sild i tønne.

"Politibåten er av merke Zodiak pro 2 500, 1998 modell registrert for 10 personer. I

2005 ble båten oppgradert slik at den nå har 75 HK. Båten en 4,9 lang og 2,08 bred"

Lenke til kommentar

Nei, Camlon, nå er du så desperat at du tyr til løgn, eller så vet du ufattelig lite til tross for at du hele tiden uttaler deg svært bastant. RIB er en betegnelse for en gruppe båter.

Vil jeg minne deg på hva du skrev. Du skrev at denne båten, var perfekt for slike oppdrag. Ja, noen RIB båter er det, men ikke alle er det fordi RIB er bare en båttype.

Den båten de brukte var en jolle.

Her kommer Camlon med flere bastante påstander. De lyver, faktisk! Slik ser det ut når man har bestemt seg for å se bort ifra fakta. Det blir som å diskutere med kreasjonister!

Det morsomste er når Camlon klarer å komme med noe som tafatt som "jeg har ikke hørt om dette, derfor er det løgn"...

Stoler du på alt Breivik sier også eller? Det er langt ifra uvanlig at folk lyver for å ikke miste ansikt, og jeg stoler ikke blindt på hva politet sier når de prøver å renvaske seg selv.

Grunnen til at jeg vet de lyver er fordi handlingene deres ikke gir mening. Du drar ikke over i en overfylt jolle, om du tror det er fem mann der som er villige til å skyte mot båten. For det andre vet jeg hva slags beskjed vi fikk i media. Mye av den informasjonen fikk vi fra politet.

Lenke til kommentar

Okay, du kan få diktere sannheten når kildene ikke passer deg. I mellomtiden velger jeg å forholde meg til det som blir sagt av politiet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

"Politibåten er av merke Zodiak pro 2 500, 1998 modell registrert for 10 personer. I

2005 ble båten oppgradert slik at den nå har 75 HK. Båten en 4,9 lang og 2,08 bred"

Takk

Det går jo forholdsvis klart frem at båtvalget var alt annet enn ideelt.

Lenke til kommentar

Okay, du kan få diktere sannheten når kildene ikke passer deg. I mellomtiden velger jeg å forholde meg til det som blir sagt av politiet.

Så du stoler på alt Breivik sier også? Det er elementær kildekritikk at man ikke stoler blindt på involverte som prøver å renvaske seg selv.

Jeg har også forklart hvorfor det gir ingen mening at de trodde det var fem personer. Du drar ikke over i en overfylt jolle, om du tror det er fem mann der som er villige til å skyte mot båten. For det andre vet jeg hva slags beskjed vi fikk i media. Mye av den informasjonen fikk vi fra politet.

Lenke til kommentar
Mener du alvorlig at båten politet brukte, som det er flere bilder av i denne tråden, er en rib?

I så fall oppfordrer jeg deg til det sterkeste å søke hjelp. Du er da gått inn i en psykose. Jeg tuller ikke. Du kan skade både deg selv og andre.

Ja, det er en RIB, som både vist til av politiet selv (se innlegget til traveldag), og som omtalt i media.

Men det du altså sier er at du nok en gang benekter fakta, og mener til og med at de som forholder seg til fakta er gått inn i en psykose?

Ja, nå har du fått kilde på at det er en RIB. Var det greit da? Har du fått svarene du lengter etter? Føler du at du faktisk sitter igjen med en liten smule reell kunnskap og fakta i saken?

Jeg er bare opptatt av å avsløre propaganda forkledd som "kritikk". Når det hele tiden påstås at det var en "lekejolle", altså inndirekte at det er en båt som er så lite egnet for slikt at det er direkte latterlig, og dette blir et "bevis" på hvor elendig politiet gjorde det, så er det faktisk på sin plass å påpeke fakta, nemlig at dette er en båttype som er svært vanlig i bruk av både politi og militære styrker, samt at den faktisk er beregnet på å kunne frakte ti mann.

Det går jo forholdsvis klart frem at båtvalget var alt annet enn ideelt.

Kan du være litt mer konkret her?

Lenke til kommentar

Vil jeg minne deg på hva du skrev. Du skrev at denne båten, var perfekt for slike oppdrag. Ja, noen RIB båter er det, men ikke alle er det fordi RIB er bare en båttype.

Den båten de brukte var en jolle.

Stoler du på alt Breivik sier også eller? Det er langt ifra uvanlig at folk lyver for å ikke miste ansikt, og jeg stoler ikke blindt på hva politet sier når de prøver å renvaske seg selv.

Grunnen til at jeg vet de lyver er fordi handlingene deres ikke gir mening. Du drar ikke over i en overfylt jolle, om du tror det er fem mann der som er villige til å skyte mot båten. For det andre vet jeg hva slags beskjed vi fikk i media. Mye av den informasjonen fikk vi fra politet.

Båten de brukte var en RIB som er laget for å kunne frakte ti personer. RIBer er i bruk av politi og militære styrker over hele verden. Denne konkrete båten hører hjemme i området, og brukes flittig av lokalpolitiet. Det var altså utstyr de var svært godt vant med å bruke.

Det er hysterisk morsomt at når alle fakta viser at du tar feil, så er det "løgn". Helt utrolig. Du baserer deg på din Mor-Nille-logikk, og forkaster jo alle fakta.

Selv etter at du nå har fått opplyst at det er en RIB, så benekter du dette.

Er det mulig?

Så du stoler på alt Breivik sier også? Det er elementær kildekritikk at man ikke stoler blindt på involverte som prøver å renvaske seg selv.

Jeg har også forklart hvorfor det gir ingen mening at de trodde det var fem personer. Du drar ikke over i en overfylt jolle, om du tror det er fem mann der som er villige til å skyte mot båten. For det andre vet jeg hva slags beskjed vi fikk i media. Mye av den informasjonen fikk vi fra politet.

Du har ikke forklart noe som helst. Du har sittet i etterpåklokskapens tåke og fordømt politiet ut ifra informasjon du har i dag, men som de ikke hadde da ting faktisk skjedde. Det er dette jeg har påpekt hele tiden. Og det verste er at når fakta ikke stemmer overens med din forhåndsmening, så er det liksom løgn!

Ikke bare mener du politiet burde hatt spåkone og spådd fremtiden, men du mener også at du selv vet bedre enn politiet hvilke vurderinger de faktisk gjorde.

Helt utrolig.

Lenke til kommentar

Jeg er bare opptatt av å avsløre propaganda forkledd som "kritikk". Når det hele tiden påstås at det var en "lekejolle", altså inndirekte at det er en båt som er så lite egnet for slikt at det er direkte latterlig, og dette blir et "bevis" på hvor elendig politiet gjorde det, så er det faktisk på sin plass å påpeke fakta, nemlig at dette er en båttype som er svært vanlig i bruk av både politi og militære styrker, samt at den faktisk er beregnet på å kunne frakte ti mann.

Du driver bare desperat å forsvare politet for enhver pris.

Som sagt mange ganger til seg. RIB er en båtype, noen RIB båter er egnet for militæroperasjoner. Andre er ikke det. Det finnes ikke en RIB båt her i verden. Dette er en RIB, passer den også for militæroperasjoner?

Small-RIB-Inflatable-Boat-SXV-230-.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...