Gå til innhold

Absurd feilvurdering av politiet

Anbefalte innlegg

Ambulansepersonellet ville ikke hjelpe til fordi området ikke var "sikret". Og politiet ville ikke sikre området fordi de ventet på delta.

Ambulansepersonellet ville hjelpe, med da de ble beskutt fra øya ble de beordret bort av politiet fordi det var usikkert.

Nå du kan så klart klage på at "er jo ikke utrygt bare fordi det flyger litt kuler" men det er faktisk en gyldig grunn tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ambulansepersonellet ville ikke hjelpe til fordi området ikke var "sikret". Og politiet ville ikke sikre området fordi de ventet på delta.

Ambulansepersonellet ville hjelpe, med da de ble beskutt fra øya ble de beordret bort av politiet fordi det var usikkert.

Nå du kan så klart klage på at "er jo ikke utrygt bare fordi det flyger litt kuler" men det er faktisk en gyldig grunn tror jeg.

Det var bra at de sivile campinggjestene ikke tok hensyn til dette da, og faktisk risikerte litt fare for å hjelpe.

Men ambulansepersonellet og politiet måtte jo følge sine dyrebare prosedyrer.

Og poenget ditt er?

Og poenget er at du spurte hvorfor de ikke hjalp til. Jeg ga deg grunnen.

Lenke til kommentar

Og poenget er at du spurte hvorfor de ikke hjalp til. Jeg ga deg grunnen.

Nei, jeg spurte om du hadde kilde på din påstand om at ambulansepersonell og politi bare sto og så på. :)

De sivile som rodde/kjørte ut i båtene sine visste vel ikke helt hva de bega seg ut på, gjorde de vel? Jeg tror heller ikke ambulansepersonell er opplært til å risikere å ofre livene sine for å redde andre.

Lenke til kommentar

Ikke at anklager noen, men jeg vil bare påpeke at flere hundre liv kunne ha blitt reddet om bare alle politidistriktene i Norge var utstyrt med WaterCar som hoved patruljebil.

Pics_Road_and_Water_Car_2.jpg

http://www.tensionnot.com/pictures/Automobile/Exotic/Road_and_Water_Car

Delta kunne ha kjøpt brukte Patria Pasi's fra forsvaret og brukt disse som utrykningsbiler isteden for de svarte pansrede bilene sine som ikke kan svømme for fem flate øre.

medium_Sisu_XA_185_Amph.jpg

Oppfordrer at alle skriver til myndighetene og krever at de innfører WaterCar/Patria Pasi slik at hendelser som dette aldri skjer igjen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

De sivile som rodde/kjørte ut i båtene sine visste vel ikke helt hva de bega seg ut på, gjorde de vel? Jeg tror heller ikke ambulansepersonell er opplært til å risikere å ofre livene sine for å redde andre.

Nei, det hadde helt klart vært bedre om alle hadde holdt seg langt unna utøya. Det hadde vært det enkleste og tryggeste.

Litt kjipt for de hundrevis av ungdommer som hadde dødd, men man må jo følge prosedyrer.

Endret av 2xjohn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at anklager noen, men jeg vil bare påpeke at flere hundre liv kunne ha blitt reddet om bare alle politidistriktene i Norge var utstyrt med WaterCar som hoved patruljebil.

Pics_Road_and_Water_Car_2.jpg

http://www.tensionnot.com/pictures/Automobile/Exotic/Road_and_Water_Car

Delta kunne ha kjøpt brukte Patria Pasi's fra forsvaret og brukt disse som utrykningsbiler isteden for de svarte pansrede bilene sine som ikke kan svømme for fem flate øre.

medium_Sisu_XA_185_Amph.jpg

Oppfordrer at alle skriver til myndighetene og krever at de innfører WaterCar/Patria Pasi slik at hendelser som dette aldri skjer igjen!

Man kan i det minste forvente at politet ikke skal bruke slike båter som dette under utrykning:

Bilde_bnr316_400_800x.jpg

Lenke til kommentar
På hvilken måte gjorde Delta en utmerket jobb? Ja, de gjorde en god jobb når de kom på øyen å tok han, men alt før den tid var barnehage.

Hva mener du at det var "barnehage" før det?

Hvordan kan du si at de gjorde en utmerket jobb etter å sette 10 tungt bevæpnet menn i en gummijolle og måtte få hjelp av sivil for å komme seg til øyen? Det har jeg veldig lyst til å vite. EDIT: TA å se videoen som er postet over meg og svar (ops det var nok bare et skjermbilde, men ta å se den videoen).

Så du mener at Delta magisk skulle tryllet frem en annen båt?

En lekejolle, faktisk. Ja, det er tydelig at du har bestemt deg for å se bort ifra fakta og konkludere med dine egne fabuleringer uansett hva som skjer. Jeg, derimot, mener at det må en objektiv vurdering til.

Jeg trenger ikke å ha så veldig peiling på dette. Jeg forholder meg til sakens fakta, samt hva de med peiling har uttalt seg om i saken.

Hodeløse, idiotiske handlinger? Når det kommer fra noen som ikke vet hva han snakker om, er det vel snarere som ros å regne.

bilde-2181.png?w=469&h=286

Du har helt rett. Det blir feil å kalle dette en lekejolle. Det er jo en slagkrysser, perfekt optimalisert for denne type operasjon.

Stikk hodet i sanden igjen du.

Dette er noe som går igjen med deg hele veien. Når du innser at du har sagt noe dumt, overdriver du andre veien for å prøve å latterliggjøre andres argumenter. Jeg har aldri påstått noe i nærheten av det du skriver her, men likevel prøver du å gi inntrykk av det.

Ble båten på skjermbildet forresten kjøpt i en lekebutikk? Er det det du sier?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, det hadde helt klart vært bedre om alle hadde holdt seg langt unna utøya. Det hadde vært det enkleste og tryggeste.

Litt kjipt for de hundrevis av ungdommer som hadde dødd, men man må jo følge prosedyrer.

Faktum er at det kunne gått forferdelig galt med campingturistene som kastet seg ut i det uten å egentlig vite hva de gikk til. Det er bare flaks at det ikke gikk verre. De ante sannsynligvis ikke hvor ekstrem faren var.

Man kan i det minste forvente at politet ikke skal bruke slike båter som dette under utrykning:

Bilde_bnr316_400_800x.jpg

Brukte de slike båter?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, hvor skulle de fått en båt fra i en sjø det det krydde av campingturister med speedbåter? Si det.

Nei, de selger lekejoller andre steder også. Jeg har ikke sett kvitteringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faktum er at det kunne gått forferdelig galt med campingturistene som kastet seg ut i det uten å egentlig vite hva de gikk til. Det er bare flaks at det ikke gikk verre. De ante sannsynligvis ikke hvor ekstrem faren var

Helt enig, vi skulle latt ungdommene drukne istedenfor.

Det gikk fryktelig galt. Hva er du tror kunne ha skjedd?

Lenke til kommentar

Nye opplysninger til prosedyre-fanatikerne her inne.

Politiet brøt sannsynligvis sine egne prosedyrer:

http://www.dagbladet.no/2011/08/17/nyheter/politikk/politi/innenriks/17708951/

Hva skal dere skylde på da?

http://www.dagbladet.no/2011/08/17/nyheter/innenriks/anders_behring_breivik/terror/utoya/17708289/

Blir bare værre. Litt som lokale navkontorer f.eks, "å ja, du trenger støtte på 1000,-, det må til Oslo for godkjenning, så du må nok vente 6 måneder".

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar
Faktum er at det kunne gått forferdelig galt med campingturistene som kastet seg ut i det uten å egentlig vite hva de gikk til. Det er bare flaks at det ikke gikk verre. De ante sannsynligvis ikke hvor ekstrem faren var

Helt enig, vi skulle latt ungdommene drukne istedenfor.

Det gikk fryktelig galt. Hva er du tror kunne ha skjedd?

Hva som helst kunne skjedd. Ingen visste hva som egentlig foregikk, hvor mange terrorister det var, hva som var planlagt, osv. Det som kunne skjedd var i tillegg til at ungdommene døde, ville også mange campingturister dødd. Det vet man ingenting om før situasjonen er avklart. Og igjen er vi tilbake til det at du og andre baserer dere på informasjon vi har nå, men som de ikke hadde da det faktisk skjedde.

Lenke til kommentar

Ja, hvor skulle de fått en båt fra i en sjø det det krydde av campingturister med speedbåter? Si det.

Nei, de selger lekejoller andre steder også. Jeg har ikke sett kvitteringen.

Så påstår du at det er samme båt eller ikke? Påstår du at det faktisk er en lekebåt eller ikke?

Og hva vet du om situasjonen på stedet politiet var? Hvorfor uttaler du deg hele tiden så bastant om ting du åpenbart ikke har peiling på?

Nye opplysninger til prosedyre-fanatikerne her inne.

Politiet brøt sannsynligvis sine egne prosedyrer:

http://www.dagbladet.no/2011/08/17/nyheter/politikk/politi/innenriks/17708951/

Hva skal dere skylde på da?

Det er kun en tom påstand fra media at prosedyrer ble brutt. "Skyting pågår" innebærer ikke selvmordsoppdrag. Men nok en gang viser det seg at du og dine meningsfeller er ekstremt bastante om ting dere ikke har peiling på.

Lenke til kommentar

Så påstår du at det er samme båt eller ikke? Påstår du at det faktisk er en lekebåt eller ikke?

Og hva vet du om situasjonen på stedet politiet var? Hvorfor uttaler du deg hele tiden så bastant om ting du åpenbart ikke har peiling på?

Nei, det er nok ikke den nøyaktig samme båten på begge bildene. Renger med at det finnes mer enn et eksemplar. Med en lekejolle mener jeg en båt som er uegnet til annet enn barnelek. Og det var åpenbart den politibåten.

Jeg vet om situasjonen på stedet politet var basert på et utall bilder, videoer og vitnebeskrivelser.

Det er kun en tom påstand fra media at prosedyrer ble brutt. "Skyting pågår" innebærer ikke selvmordsoppdrag. Men nok en gang viser det seg at du og dine meningsfeller er ekstremt bastante om ting dere ikke har peiling på.

Så Delta utførte et selvmordsoppdrag? Hvor mange av dem ble drept eller skadet?

Det er FAKTISK politiets jobb å beskytte sivile. Tro det eller ei. Det innebærer også å utsette seg for risikosituasjoner.

Det fanatiske forsvaret ditt av politiet blir mer og mer patetisk...

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar

Det er FAKTISK politiets jobb å beskytte sivile. Tro det eller ei. Det innebærer også å utsette seg for risikosituasjoner.

Politiet må jo tross alt veie egen risiko opp mot formålet med operasjonen, nemlig å stoppe terroristen(e) på øya. Det er sikkert ærefylt å ofre livet i et forsøk på å forsvare så mange ungdommer som mulig på Utøya, men det er tross alt bedre å lykkes i å stoppe terroristen(e). På hvilken bakgrunn de ulike beslutningene ble tatt der og da er det ingen av oss som har noen fullgod oversikt over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...