Gå til innhold

BK: Sommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.....men synes allikevel at det ikke ble så ille:-)

Jo, dette ble nesten ille. Hva er det som er motivet her? Er det insektet eller er det blomsten?

Blomsten din er alt for overeksponert - den kan da umulig ha en slik farge. Og her er det altfor mye med om det er insektet som er motivet - blomsten tar jo all oppmerksomheten.

Om du skal forsøke å bruke det slik det er så må det kuttes slik at insektet kommer mere i førersetet - samt at hele bildet må lages en del mørkere. Tror kanskje det hadde blitt noe av det da.

RAK-foto :no:

Endret av RAK-foto
Lenke til kommentar

Takk for kommentaren RAK-foto :-) Det blir litt smak og behag...for jeg synes faktisk at bildet er ganske fint:-) Selv om det kanskje da ikke er helt etter "læreboka":-) I utgangspunktet er det blomsten som skal ha oppmerksomheten, men synes det var artig at den fikk "besøk" av en veps......og at den også ble såpass klar på bildet. Men tar imot all kritikk med takk....Det er slik en nybegynner som meg lærer:-)

Lenke til kommentar

Takk for kommentaren RAK-foto :-) Det blir litt smak og behag...for jeg synes faktisk at bildet er ganske fint:-) Selv om det kanskje da ikke er helt etter "læreboka":-) I utgangspunktet er det blomsten som skal ha oppmerksomheten, men synes det var artig at den fikk "besøk" av en veps......og at den også ble såpass klar på bildet. Men tar imot all kritikk med takk....Det er slik en nybegynner som meg lærer:-)

Hei igjen

Det var hyggelig å høre at du tar det som lærdom. Det rer jo det man lærer av. Du sier at det ikke er etter boka - nei det er det ikke, men det som er det verste her er at fargene på blomsten er helt brent ut - de har blitt borte fordi det er for lyst når du tok bildet - sol? -

Ta bildet inn i et etterbehandlingsprogram og gjør hele bildet mørkere så vil du se hva jeg mener.

Løp ut for å ta nye bilder. Det blir mye bedre eksponerte bilder i overskyet eller aller helst regnver.

Lykke til videre - dette er en spennende og givende hobby.

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...