Utvalid Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Eg legg planar for å bygge mi eiga datamaskin når eg får spart opp ein liten kapital. Det eg lurar på er kva for kabinett eg burde kjøpe? Størrelse har ingenting å sei. Lyd har heller eigentleg lite å sei og. Det eg er ute etter er eit stort kabinett med mykje plass og lite varmeutvikling internt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 HAF 932, HAF X, NZXT Phantom, Xigmatek Elysium, Silverstone SST-RV03. Der har du noen å se på, kabinett er ofte mest smakssak, og alle disse er gode fulltower-kabinetter. Hvorfor skal du ha fulltower? Har du planer om å kjøpe et heftig CFX/SLI-oppsett? Hvis du har planer om "bare" et grafikkort er det ingen grunn til å velge fulltower da deres fordeler kommer først frem når man får gitt dem en del varme å takle. Lenke til kommentar
Utvalid Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 (endret) HAF 932, HAF X, NZXT Phantom, Xigmatek Elysium, Silverstone SST-RV03. Der har du noen å se på, kabinett er ofte mest smakssak, og alle disse er gode fulltower-kabinetter. Hvorfor skal du ha fulltower? Har du planer om å kjøpe et heftig CFX/SLI-oppsett? Hvis du har planer om "bare" et grafikkort er det ingen grunn til å velge fulltower da deres fordeler kommer først frem når man får gitt dem en del varme å takle. Blei umiddelbart forelska i utsjånaden på Phantomen, veit du noko om korleis kvaliteten på materialet som er brukt og kor mykje støv den tar inn? Umiddelbart har eg ikkje tenkt over å ha fleire skjermkort, men eg kjennar meg såpass godt at eg likar å ha moglegheiten til å utvide om nødvendig. Endret 10. august 2011 av Utvalid Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Alle disse kabinettene er støvsamlere til en viss grad. Phantom er ganske ille tror jeg, har ikke sett inni maskinen jeg bygde med Phantom på noen måneder. Byggekvaliteten på Phantom er veldig god, det er noe plast foran, men den er solid og pen. Ellers er Phantom meget robust. Silverstone-kabinettet har støvfilter, men det er ikke for alle. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Fractal Deisgn Define R3. Supert kabinett, stilrent og støydempet. Sett inn en ekstra vifte i topp og du har en knall løsning! Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Alle disse kabinettene er støvsamlere til en viss grad. Phantom er ganske ille tror jeg, har ikke sett inni maskinen jeg bygde med Phantom på noen måneder. Trikset er jo å ha flere vifter som blåser luft inn i PC'en enn som trekker den ut, da får du et høytrykk som hindrer støv i å komme inn via andre kanaler enn vifteåpningene. Det neste du gjør så, er å installere filter på viftene som trekker inn luft. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Alle disse kabinettene er støvsamlere til en viss grad. Phantom er ganske ille tror jeg, har ikke sett inni maskinen jeg bygde med Phantom på noen måneder. Trikset er jo å ha flere vifter som blåser luft inn i PC'en enn som trekker den ut, da får du et høytrykk som hindrer støv i å komme inn via andre kanaler enn vifteåpningene. Det neste du gjør så, er å installere filter på viftene som trekker inn luft. Det trikset fungerer kun hvis du har støvfilter. Uten støvfilter blir det verre med overtrykk enn undertrykk. EDIT: Phantom kan man ikke installere støvfilter mange steder. Endret 10. august 2011 av arni90 Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ja, derfor jeg sa "Det neste du gjør så, er å installere filter på viftene som trekker inn luft." Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Alle disse kabinettene er støvsamlere til en viss grad. Phantom er ganske ille tror jeg, har ikke sett inni maskinen jeg bygde med Phantom på noen måneder. Trikset er jo å ha flere vifter som blåser luft inn i PC'en enn som trekker den ut, da får du et høytrykk som hindrer støv i å komme inn via andre kanaler enn vifteåpningene. Det neste du gjør så, er å installere filter på viftene som trekker inn luft. Det trikset fungerer kun hvis du har støvfilter. Uten støvfilter blir det verre med overtrykk enn undertrykk. EDIT: Phantom kan man ikke installere støvfilter mange steder. Vet det er en gammel tråd, men det funker faktisk å tre en bit av en strømpebukse over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå