atomgutt Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hei. Er nå i en sitasjon, der jeg må ta stilling til hvordan resten av livet mitt skal bli, noe som jeg har utsatt i det lengste. Pr nå, så er jeg i et samboerforhold som fungerer greit på et økonomisk og velorganisert vis, men, og her kommer det store men'et. Jeg bor med en dame som ikke tenner meg. Hun er ikke slik jeg så for meg at min kommende kone og livspartner skulle være. I årevis har det dratt seg ut, og vi har etablert oss med hus, og bil, og felles lån. Samboeren har nå begynte å få lyst på barn, og jeg føler da at nå har tiden kommet hvor jeg virkelig må ta oppgjør med meg selv. Jeg har latt dette skure å gå i 8-9 år, mest pga alt det praktiske o.l. Hva nå? 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 At hun ikke er slik som du så for deg at din kommende livspartner skulle være er jo mildt sagt uinteressant ut i fra det faktum at livet rimelig sjelden blir slik vi planlegger at det skal være... Men du sier du ikke tenner på henne, som i at dere aldri har sex selv om hun maser eller som i at du har sex med henne, men det er relativt kjedelig? Elsker du henne? Som mer enn en venn? Du må selv gjøre en vurdering av om det dere har sammen, og da tenker jeg ikke på huset og bilen, er verdt det at hun ikke er drømmedama? Men for guds skyld finn det ut før dere får barn... 5 Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Hei mister. Japp dette må du finne ut av før dere får barn. Det kan virke som du kanskje bør trekke deg tilbake. Grunnen til at jeg skriver det er følgende: hvis dette innlegget var skrevet at din samboer, ogmdu kom over det og skjønte hun skrev dette om deg, ville ikke du da fått litt sjokk og så gått i fra henne? I hennes verden har hun en samboer hun elsker, og har fått etablert seg med ham. Hun er trygg på at du elsker henne tilbake, og nå ønsker hun seg barn med deg. Det aller første du bør gjøre er å være dønn ærlig med henne, fortelle at du ikke tenner på henne, hvorfor du er sammen med henne, og så skal du bare se at du ikke trenger å ta dettenvalget. Er hun da litt oppegående skal du se at hun velger å flytte ut og så lete etter en ny mann som elsker henne tenner på henne og ikke ønsker noe annet enn å dele livet sitt med henne. Du mener kanskje hun fortjener det også hvis hun er et godt menneske? Altså få dele livet sitt med en som virkelig elsker henne. Endret 10. august 2011 av Solosuper Lenke til kommentar
atomgutt Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 At hun ikke er slik som du så for deg at din kommende livspartner skulle være er jo mildt sagt uinteressant ut i fra det faktum at livet rimelig sjelden blir slik vi planlegger at det skal være... Men du sier du ikke tenner på henne, som i at dere aldri har sex selv om hun maser eller som i at du har sex med henne, men det er relativt kjedelig? Elsker du henne? Som mer enn en venn? Du må selv gjøre en vurdering av om det dere har sammen, og da tenker jeg ikke på huset og bilen, er verdt det at hun ikke er drømmedama? Men for guds skyld finn det ut før dere får barn... Joda, det er ikke det at vi ikke har sex. Hun er veldig aseksuell av natur, men anerkjenner at jeg har sterkere drifter, så vi har endel sex i form av at hun runker meg, og helst ikke vil ha noe tilbake. Så akkurat det kan jeg leve med. Saken er vel mer den at jeg er nokså utseendefiksert, og opptatt av at dama skal ha former. Helst så frodig som mulig, uten å være tykk. Samboeren er den rake motsetning til dette. Ellers er alt annet i livet greit. Blir det tåpelig av meg å si at jeg ikke elsker henne pga dette, er jeg bare en drittsekk, eller er jeg en "moderne mann" som ikke er fornøyd før alt stemmer? Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Du er da ikke en drittsekk, det handler om følelser kjærlighet og det er mange grunner til det. Men tipset er jo å fortelle henne hva du mener og føler. Ikke at hun er stygg og alt det der, men du skjønner. Kanskje det er tøft for deg å gjøre det, men du kommer lenger med det enn å fake, og du ville sikkert at hun hadde fortalt deg det om hun gikk med slike tanker. Det er vel ganske sikkert at hun blir lei seg og kanskje ikke vil være sammen med deg lenger, men bedre at hun får vite det nå enn om mange år når enda førre år er gått av livet hennes. Endret 10. august 2011 av Solosuper Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Bare vent til du får ho gravid du, da skal du få se former 4 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Get out. Ikke la deg begrense livets muligheter bare fordi det er -ok- som det er. Du kan få alt du vil så lenge du går inn for det. 2 Lenke til kommentar
Dignam Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg syntes du skal gå fra henne. Utifra at du faktisk skriver her, tror jeg at du egentlig vil gå fra henne, men bare har lyst på en "confirmation" fra oss her. Det kan være vanskelig å snakke med henne, men du bør absolutt gjøre det. Dere har jo trossalt vært sammen veldig lenge. Men før du får barn med henne bør du ha avklart at det er denne kvinnen du vil dele resten av livet med. 2 Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå