Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei,

Min nåværende pc har disse specsa:

Asus P6X58D-E

Intel i7 950 w/ Prolimatech Megahalems cooling.

Sapphire Radeon HD 5870 'Vapor X'

CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX DOMINATOR 1600MHZ (3X2GB)

Corsair AX 850W

2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0

Auzentech X-Fi HomeTheather HD

------

Med spill som Deus Ex, Rage, Batman, BF3 og Skyrim på horisonten vurderer jeg å oppgradere deler av pc'en.

Det jeg tenker mest på er bytte til en Asus GeForce GTX 580 og rammen til 3x4gb mushkin ram. Enten Mushkin Redline Frostbyte eller Redline Ridgeback.

Hva vil dere anbefale? Burde jeg vente med oppgradering, oppgradere bare gpu eller ram eller kjøre på med begge deler? Vet dere også om det er noen nevnbar forskjell på rammen? Kanskje annen ram som er bedre?

Kan det også være lurt å investere i en SSD? Hvis ja, hvilket merke og modell?

Takker for svar,

Xen

Endret av Xenphon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et GTX 580 vil gi deg ca 20% bedre ytelse. Om du kjøper et blir opp til deg. I spill som er tesselation-tunge som Crysis 2 vil du nok se en del mer, men ellers er det rundt 20% du kan forvente så lenge du spiller på 1920x1080.

DDR3 er billig nå og hverken CL eller MHz har noe å si på systemytelsen til LGA1366. Mer enn 6GB RAM ser jeg eforøvrig lite behov for med mindre du driver med tung multitasking.

SSD: Crucial eller Intel er på toppen med minst feil. SSDer er nå såpass raske at raskere SSDer ikke gir noen merkbar forskjell i opplevelse, kjøper du en Intel 320 series eller en Crucial M4 vil du få sjokk fra det RAID0-oppsettet ditt, uansett om du har shortstroked det eller ikke.

Lenke til kommentar
  Xenphon skrev (På 10.8.2011 den 7.10):

Så det er ikke en merkbar forskjell mellom Kingston og Mushkin rammen?

Det er samme timings og hastighet, så nei.

Memory real performance benchmarks

Å bruke penger på minneytelse, og særlig i dette tilfellet når du skulle kjøpe dobbelt så dyrt minne med samme timings, er det siste du burde gjøre for bedre systemytelse. Det er type det du legger penger i etter du har kjøpt i7-990x + 3x GTX 580.

Lenke til kommentar

Stemmer. Takker for kjapt svar. Da går jeg får den rammen til bytte med min nåværende. Det vil ikke være noe problemer med tri-channel?

Edita det forrige innlegget. Vil du anbefale den ssden?

Tror også jeg avventer litt med gpu. Ser hvordan mitt nåværende kort takler BF3.

Endret av Xenphon
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg vurderer å bytte ram er p.g.a. størrelsen. Kunne tenke meg 12 gb, selv om 6 gb egentlig er nok.

Hmm, jeg har hørt og lest at både Vertex 2 og 3 har hatt problemer, så er litt på gjerdet med å kjøpe en OCZ disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...