Gå til innhold

xfx hd 6850

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt xfx HD6850 for helgens anledning, men jeg sliter med å få kortet til å "oppføre seg". Kortet viser gode resulteter i CIV V, men i AOC og generelt i Win7 lagger det. Systemet oppfører seg tregt. I tillegg så virker det som om HD-filmer lagger i WMP.

Jeg har lastet ned nyeste drivere til kortet. Kjører 8GB ram og en av de raske i5 dual core CPUene.

Før installasjonen av skjermkortet kjørte jeg intern gpu, noe som hovedkortet hadde en spesiell chipsetstøtte for sammen med bestemte cpu'er. Husker ikke detaljene da jeg er på jobb nå. Fint om dere kan gi meg noen tips. Jeg har ikke forsøkt å installere eldre drivere, men har avinstallert både interngpu'en samt reinstallert radeondriverne en gang. Ifølge tester skal kortet klare 25 fps med høy oppløsning i aoc. Jeg klarer kun 4-6fps.

Btw. Jeg bruker kun HDMI utgangen og kjører signalet på en fullHDplasma TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket hovedkort har du?

Har du skrudd av integrert grafikk?

Du har plugget skjermkabelen i grafikkortet?

Har du satt inn grafikkortet i et PCIex16-spor? Det er det lengste sporet, og sannsynligvis det nest-øverste.

Har du plugger inn strømkabler på skjermkortet?

AOC er nok veldig CPU-avhengig, men en rask titt innom forumet vil nok løse flere problemer enn å lete her.

Lenke til kommentar

Jeg er litt flau over å informere om hva feilen er, men i mitt hode var den likevel vaskelig å oppdage.

Da jeg hentet frem PCI-E strømmen øverst i kabinettet og plugget denne i skjermkortet presterte jeg å blokkere viften med en annen strømkabel. PC'en har faktisk stått på i ca 48 timer uten CPU-vifte! Hovedkortet har overclockgenie, og har antageligvis klokket den ned for å hindre nedsmelting. Det var altså CPU'en som forårsaket hele problemet. Nå har jeg 50'ish fps i AOC ved 1080p, noe som gjør meg særdeles fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...