Gå til innhold

Mye islamofobi og rasisme i forumet og samfunnet ellers?

Anbefalte innlegg

Hahahaha.. folkesviker ja.

Jepp. Våre døtre og kvinner voldtas på våre gater om nettene og våre eldre ranet og skambanket i sine egne hjem fordi veikinger som deg ikke tør å stå opp for vårt folks trygghet og velstand. Endret av 793
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ikke sant. Forresten, hvor var du da en venninne av meg ble overfallsvoldtatt med kniv av en etnisk norsk mann? Oslo er ikke eneste byen her i landet.

For et saklig spørsmål... Jeg er klar over at vi har nok av drit og problemer her til lands fra før utlendingene kom på banen (desto mindre grunn til å importere enda fler), og jeg ville ikke nølt ett sekund med å fjerne slikt avskum for godt (gitt at det ikke var ulovlig) - nordmann eller ikke nordmann.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fordi dét er den eneste seriøse løsningen på problemet i sin helhet. Multikulturalisme fører uungåelig til splid, og splid fører alltid til konflikt. Jeg sier ikke at ALLE ikke-vestlige er voldtektsmenn eller ranere. Det jeg sier er at om vi fjerner de ikke-vestlige fra landet vårt, vil våre kvinner, unge og eldre være tryggere, det er det ingen tvil om. Og derfor mener jeg dét burde være hovedprioriteten, ikke om vi "diskriminerer" og er "fordomsfulle" mot andre folkegrupper. Det er meg likegyldig.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Er jo motbydelig å insinuere at de som ikke vil sette flyktning/asylsøker kvote til 0, indirekte er medansvarlig for voldtekt :thumbdown:

Tja, jeg har aldri sagt vi burde sette flyktningskvota vår til '0'. Man kunne til dømes sette opp lukkede flyktningsleire/asylmottak, slik man har gjort i Danmark, og problemet har på magisk vis forsvunnet. Endret av 793
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Paragraf §135a (rasismeparagraf)

Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat,forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering.

Retningslinjene og VVP forplikter oss til denne paragrafen, mye slettes og/eller redigeres om vi ser noe som kan bli rammet av Paragraf §135a.

Men det er verd å merke seg, diskusjoner og meninger om fremmedfrykt eller saklig kritikk mot innvandring kommer (som oftest) under ytringsfrihet og skal følgelig tillates i forumet.

Mvh

Admin :)

Lenke til kommentar

Ha litt håp og tiltro... ;)

Kall det hva du vil, men såvidt jeg vet er Frp eneste parti som vil sperre inne alle asylsøkere inkl. barn. Såfremt de ikke får med andre partier på noe slikt, er det dermed ikke realistisk å se for seg skjer.

Lenke til kommentar

Jeg vil nødig at du skal miste noen av fingrene dine.

Hva er det å vite som du mener er så viktig da?

Langt mer enn du åpenbart vet. Et eksempel: svært mange av dere liker å tro at dere vet hva slags intensjoner andre har. Det snakkes om å islamisere Norge, osv. Hvordan kan folk med samvittigheten i god behold påstå at en rekke innvandrere kommer hit for å overta landet vårt og presse oss ut (med forsett!).

Men, på hvilket måte har du tilegnet deg kunnskapen som gjør at du tror du kan ta gode beslutninger om innvandring?

Vel, jeg er villig til å vedde alle mine fingre på at du vet svært lite om ande folk og kulturer. Men, du må gjerne forklare meg hvor omfattende kunnskapen din er.

Med ande folk mener du Donald Duck & co da eller?

Takk for at du bekrefter mine mistanker. Ikke at jeg er overrasket - folk elsker å tro at de vet nok om et tema til å komme med bastante uttalelser. Men, for all del, dere har jo full rett til å diskutere. Bare vær så snill å ikke gjør noe dumt, og ikke forsøk å presse deres syn på andre før dere kan garantere at dere har rett. Det er nemlig skadelig for vårt samfunn at folk agerer på informasjon som er mangelfull eller manipulert.

taliban_665.jpgtorture.jpgal-qaeda-torture-1.jpg

Også: http://quran.com/

Jeg må le.. Et par latterlige bilder - sannsynligvis laget av en pubertal 16-åring. Litt av en kilde du oppgav også.

Lenke til kommentar

De undersøkelsene jeg tenkte på, snakket om asylpolitikken. 50% ønsker å stramme inn, 40% ønsker dagens nivå og 10% ønsker et liberalisering.

Vel, de undersøkelse jeg har hørt om på radion, refererer til om folk er "for eller imot mer innvandring" Jeg har ikke fått med meg at noen har poengtert asyl/flyktning/

Men det du sier er altså at folk også vil stramme inn opphold på humanitært grunnlag?

At du ikke har fått de med deg, betyr ikke at de ikke eksisterer. Her er undersøkelsene jeg snakket om- http://www.ssb.no/emner/00/01/30/innvhold/tab-2010-12-13-03.html

Jeg tror ikke folk kjenner systemet særlig godt, men vil stramme inn. Jeg sa at det vil være null problem å stramme inn på humanitært grunnlag og for henteekteskap. vi har full mulighet til å kunne bestemme hvor mange som kommer inn til Norge.

Saken er vel kanskje at media ikke vil diskutere på det nivået som bla. Frp legger opp til?

Det famøse forslaget om å lage et "innvandrer-regnskap" er noe de fleste tar avstand fra. Ingen har påstått at vi slipper inn asyl/flyktninger for å tjene penger. Tvertimot skjønner de fleste at det generellt medfører økonomisk utgift.

Apropo å "hive ut folk tilbake til der de kom fra" det kan jo bli vanskelig hvis Frp noengang gjennomfører > dette

For er vel ikke lov å hive ut noen som er i medisinsk behandling? :p

Om media er interesert i å være seriøse og ordentlige, kan de ikke diskutere innvandringen seriøst? Det er mulig å ta avstand fra FRPs generaliseringer, men forsatt være for å stramme inn asylpolitikken. Jeg tror ikke det er er seriøsitet, som er årsaken til at de er liberale iforholdtil innvandring. Uansett, manglen på innvandrerskeptisk media, er årsaken til at det finnes så mye alternativ media.

Vet du grunnen til at man krever et innvandrerregnskap? Det er fordi innvandringsforkjempere hevder at innvandre er en ressuss for samfunnet. De som kan inrømme at innvandringen vil bidra negativt økonomisk er i klart mindretall. Om de hadde innrømmet det, så kunne vi begynt å diskutere om å ta imot asylsøkere er den beste måten å hjelpe fattige mennesker her i verden og om det er verdt prisen. En slik diskusjon ønsker ikke innvandringsforkjempere å ha. De vil heller legge lokk på debatten og kalle alle som er uenig med dem rasister.

Poenget mitt er. Du ber innvandringsketiske til å være realistiske, men du sitter blandt folk som nekter å debatere og som har få problemer med å lyve for politisk vinning.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Man frykter det man ikke kjenner.

Du er ca 25 år for sen. Kanskje dette ga noen form for mening tilbake på 80-tallet, men i dag kan en hver nordmann bli kjent med din fantasiverden i Oslo, hvor multikulturismen råder for fullt og bieffektene allerede vises svart på hvit på kriminalitets -og voldtektsstatistikken. Folk har begynt å skjønne dette, og fiendtligheten vokser i takt med observasjonene som blir gjort til innvandring og alle elendighetene som følger med. At du stikker fingrene i ørene og prøver å ro deg bort med alle mulige bortforklaring vil ikke stoppe dette, det vil bare få deg til å se ut som en idiot.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tragisk det som skjer rund om i verden i dag, da mener jeg helst Afrika der det er sultkatastrofe. Nordmenns moral er jo fra gammelt av at vi skal hjelpe folk i nød og det er vond å se på at ressursmangel fører til konflikter og gjerne grupperinger som tar kontroll over vannresursene. Disse grupperingene driver folk på flykt internt i landet FN anslår at det er rundt 30 millioner på flukt internt i sine egne land. Disse blir av FN ikke regnet som flyktninger selv om de har det lika vond og dør som de som har komet seg ut av landet. De som har kommet seg ut av landet blir regnet som flyktninger (rundt 10 millioner mennesker).

Selv om det er tragisk det som skjer tror jeg vi må se på det som skjer som en naturlig begrensning av folk i et område som er utarma av vann ressurser (røde kors borer mange nye brønner men grunnvannet klarer ikke å fornye seg overalt). Burde heller se på om det er mulig å hjelpe de med barnebegrensning.

http://en.wikipedia..../Fertility_rate Er fødseltallet over 2 betyr det at befolkningen over tid vil øke. I Norge er dette talet mindre enn 2 dette betyr at det over tid vil det være innvandringen som driver befolkningsveksten opp i landete viss vi ikke kan få fødseltallet opp på 2 igjen. Ifølge yr.no ser ikke langtidsvarslet så veldig bra ut og med så mange nye barn som blir født sier det seg selv at mange vil bli drevet på flukt http://www.yr.no/nyheter/1.7756601

Her i Norge prøver mange unge folk å komme seg inn på boligmarkedet, men det er alt for lite boliger i forhold til befolkningsveksten og jeg syns at staten skal stoppe eller sterkt begrense innvandringen til landet enten det gjelder asyl eller annen innvandring inntil vi får boligmarkedet under kontroll sånn at boligene følger vanlig inflasjon over tid (2,5% i Norge). Jeg syns ikke det er rettferdig at vi som skal inn på boligmarkedet skal ta hele kostnaden med den enorme innvandringen til landet som regjeringen har bestemt at vi skal ta inn.

Hva er ytterpunktet til rasisme og kan du vise til eksempler det?

Å være en antirasist høres bare bra ut synes jeg.

Du spør hva som er ytterpunktet til rasisme. Jeg har blitt kalt rasistiske etter å ha kommet med dette synspunktet og at de ikke vil diskutere dette videre med meg (her ute i det virkelige livet :)). Du syns det er bare er positivt med antirasisme men rasisme er et begrep som tydeligvis er veldig forskjellig fra person til person. Mener du at jeg er rasistiske med disse meiningene?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@autmek

Du bommer litt her. Grunnen til at Afrika sliter er ikke pga for mange mennesker. Selv Europa har høyere befolkningstetthet enn Afrika. Problemet til Afrika er at de er fattige, sliter med korrupsjon og masse kriger. De har ikke infrastruktur til å tåle tørke, lagring av mat, skikkelige veier. Er mange steder i nærheten av sultkatastrofen der det er nok mat men pga mangel på veier, biler så klarer man ikke å frakte varene bort dit. Man har ikke rør til å frakte vann. Afrika ligger nær ekvator som burde tilsi at de har ett mye bedre grunnlag for å kunne fø befolkningen sin.

Ang Norge, det er ikke boligproblematikk. Alle får tak under hodet men det er ikke plass til alle dem i Oslo sentrum. Dessuten så er det så masse regler om maks antall etasjer, må ha garasje, universiell utforming som gjør boliger så dyrt. Å skylde på høye boligpriser på innvandrere faller på sin urimelighet da de ikke har råd til å bo på dyre steder.

Lenke til kommentar

@autmek

Å skylde på høye boligpriser på innvandrere faller på sin urimelighet da de ikke har råd til å bo på dyre steder.

Nesten ingen har råd til bolig, men må låne i banken. Et innvandrer par har samme mulighet til å få lån i banken og kanskje bedre enn en person som er singel og ska ha lån i banken. Boligpresset er så stort i Oslo/Stavanger og andre store byer at mange ser på de samme boligene som er relative små i størrelse. Jeg vett at jeg konkurrere med innvandrere når jeg går og ser på boliger, fordi jeg møter på de når jeg er på visning.

Du bommer litt her. Grunnen til at Afrika sliter er ikke pga for mange mennesker.

De har ikke infrastruktur til å tåle tørke, lagring av mat, skikkelige veier.

Det er derfor det er problematisk med befolkningsvekst i disse landa. Hvor skal de hente vann? Kan godt hende jeg bommer, men jeg tror det vil ha store problemer i disse landene pga sterk befolkningsvekst. Dette er riktig nokk den verste tørken på 60 år, men jeg tror ikke det endre noe på lang sikt. I Afghanistan var det i 1979: 13 051 358 og det er ventet at det vi være 82 millioner mennesker der i 2050 http://no.wikipedia....istan#Demografi. Viss dette ikke er bærekraftig så blir det konflikter for å sikre seg ressurser og noen vil tape den kampen. Skal Norge ta i mot folk då og?

Vil bare si at jeg ikke har noe i mot folk fra andre steder, men innvandring er med på å lage boligmangel i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

svært mange av dere liker å tro at dere vet hva slags intensjoner andre har. Det snakkes om å islamisere Norge, osv. Hvordan kan folk med samvittigheten i god behold påstå at en rekke innvandrere kommer hit for å overta landet vårt og presse oss ut (med forsett!).

Så vidt jeg har sett så er det ingen som har påstått at en rekke innvandrere kommer hit for å overta landet vårt og presse oss ut, det er dine ord, som kommer fra dine egne fordommer.

De fleste kommer nok i god tro, og vet ikke at de blir utnyttet som brikker i et spill.

Det flere av oss har påstått er at islam vil ta over, og det er fordi muslimske ledere sier det.

Og det er også fordi vi har kunnskap om islam, noe som hverken du eller flesteparten av de naive godfjottene som omfavner islam har.

Og de innlærte kriteriene for "kildekritikk" hindrer deg også å ta til deg slik kunnskap.

islam vil ta over, og det vil være til skade både for oss og for innvandrerne. For når islam tar over så vil muslimene i Norge gradvis bli mer ekstreme og koran-tro, ikke nødvendigvis fordi de vil det selv, men fordi de blir tvunget til det av mer ekstreme og religiøse muslimer. De vil da få valget mellom å bli mer ekstreme, eller bli regnet som en frafallen muslim og bli drept eller få dødsdom over seg. Hva de da vil velge er ganske enkelt å forstå.

Da vil det også bli slutt på å praktisere de forholdsvis fredelige mekka-surene i koranen, og de krigerske medina-surene vil ta over.

Det vil da bli ganske utrygt både for dem som ikke er muslimer og de muslimene som blir ansett som frafalne fordi de ikke er villige til å sloss og dø for allah.

Denne utviklingen vil forsterke seg og skyte fart nå når muslimsk brorskap har overtatt Libya med NATO og FN-støtte.

Den Norske regjering og kongehuset ønsker også en slik utvikling, fordi de støtter de mest ekstreme av de muslimene som allerede er i Norge, og gir dem inlytelse i politikken og i regjeringen.

Regjeringen sendte jo også fly for å hjelpe muslimsk brorskap å overta i Libya, sli at de har en fremskutt base for å infiltrere Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...