Gå til innhold

Mye islamofobi og rasisme i forumet og samfunnet ellers?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hater tråder om dette temaet

Men rasisme er en heller personlig syn på utlendinger og innvandring noe som kan være vanskelig og endre noe på

dette vil på samme måte være som og få deg til og bli kristen om du er ateist . det er utrolig vanskelig og endre noen sin tro og mening på dette temaet

Jeg mener selv at rasisme burde ( noe det er ) hvere ulovelig på nett og forum men jeg har ingenting imot at andre mensker er dette for det er en helt egen personlig mening . Selv har jeg ingen mening om utlendinger og eller innvandring så lenge det ikke ødelegger noe som har med meg og gjøre .

Vennligst ikke flame min komentar her , dette er kun det jeg mener .

• Liker 3
Lenke til kommentar

Å ikke innse at overfallsvoldtektene i Oslo de 5 siste årene ikke er takket være politikken som er ført. Det fins ingen offer for politikken som er ført. Det er enkelte som ikke kan og vil se at dette ikke er utført av etnisk norske. Det kan virke som de tror de fortsatt hadde blitt voldtatt selv om gjerningsmennene hadde vært i sitt eget land.

Virker som de ser bare de gode tingene med innvandringen og ikke noe negativt og vil ikke forholde seg til det negative. (rasistene klarer ikke å se de positive tingene igjen)

Hvis noen er kritiske, så blir de kjapt kalt rasister og fremmedfrykt er et yndet ord også - istedet for å prøve å få fram fakta og argumentere utifra det, så prøver de å 'kvele' diskusjonen med kraftig stempling av ytrings motstandere.

Rasister er blinde og vil ikke se fakta, samme med 'den andre siden' - (anti-rasist er vel de som er imot rasister og det snakker jeg ikke om, for rasister er vi fleste imot, eller?)

Endret av kandasa
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det er masse grums i folkedypet som ikke får utløp på andre måter. Det er trygt å være anonym, derfor kommer det mye rart på nett.

Men statistikken viser at flertallet heldigvis har et mer nyansert syn på saken. Oppslutningen om de forskjellige politiske partiene kan også tyde på det samme.

Det er lett å lage et fiendebilde (les muslimer) som kan få skylda for det meste som er dårlig i samfunnet. Det er også vanskelig å diskutere med folk som har ekstreme meninger. Derfor blir ekstreme påstander ofte gjentatt til det kjedsommelige uten særlig motstand.

Men det er lov å svare. Dersom vi ønsker et samfunn med mindre islamofobi og rasisme, må vi være villige til å diskutere. Med respekt, saklighet og fakta. Informasjon og kunnskap.

Mer demokrati og åpenhet, men ikke naivitet. Jeg liker det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De eneste her som virkelig er rasister er dem som ukritisk bruker dette ordet mot alle som ikke er enige med dem selv når det gjelder islam og innvandrere.

Ukritisk er du når du svelger anti-islam fakta helt, og tror at løsningen til alle problemer er å trekke opp treet med roten.

• Liker 5
Lenke til kommentar

De eneste her som virkelig er rasister er dem som ukritisk bruker dette ordet mot alle som ikke er enige med dem selv når det gjelder islam og innvandrere.

Ukritisk er du når du svelger anti-islam fakta helt, og tror at løsningen til alle problemer er å trekke opp treet med roten.

freespeechislam1-vi.gif

Eg ser absolutt ingenting galt i det bildet illustrerer. Islam og ytringsfrihet er ikke kompatibel. Ikke med den Islamen eg har lest om, direkte fra koranen.

"As to those who reject faith, I will punish them with terrible agony in this world and in the Hereafter, nor will they have anyone to help."

Hvor blir det av religionsfriheten?

Endret av Thitorkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man frykter det man ikke kjenner. På andre siden av kloden sitter sikkert uopplyste idioter og forteller sine medborgere om hvor livsfarlige nordmenn og kristne er.

Skam dere. Dere er faktisk menneskehetens fiende nummer én: dere uopplyste og urasjonelle mennesker som trekker forhastede konklusjoner og skaper unødvendige konflikter. Folk er rett og slett ikke veldig smarte, og derfor har vi krig, faenskap, fattigdom, osv.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...