Paphex Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hvorfor lever vi? Overlevelse og reproduksjon Hvorfor er vi her i dag? Evolusjon Hvorfor ble du akkurat den du er, og hvorfor i helvete ble jeg meg? Evolusjon Ei på 160 cm, mørkbrunt langt hår, store og brune øyne. Sweet Det må jo være en grunn til at vi lever? Ingen svar som tilfredsstiller den antatte metafysiske vinklingen på spørsmålet vil bli gitt, for svaret du søker er utelukkende ditt. Den sanne meningen med livet vil du ikke finne med mindre du besudler sinnet og blir en religiøs kvinne. Nei, jeg mener ikke det på den måten, men at hver enkelt person styrer seg selv, og ble akkurat den de er? Du er et resultat av arv og miljø. Fri vilje eksisterer ikke. Men det kan du alltids velge om du vil tro på eller ikke. Sjel? WHAAAAAAT? Ikke-eksisterende. Bevissthet/sjel er kun et resultat av bio-kjemiske prossesser. Har jo hørt at folk som har ligget død på sykehuset i noen sek/min. og som har blitt "vekket" ignen til livet - de alle hadde en ting til felles der og da; "gjenferdet"/personen svevde og så seg selv død i sykesengen ELLER at de gikk inn i en svart tunnel og det lyssste hvitt enden av tunnelen Alle disse tilfellene kan fint forklares utifra viten om nevrologi og hjernens oppbygning; ved ekstrem overbelastning og potensiell død vil hjernen frigjøre en kjemisk coctail som ofte fører til hallusinasjoner, ut-av-kroppen sensasjoner og endret virkelighetsoppfatning. Faen, for en syk verden vi lever i. Håper jeg blir fugl i neste liv. Kommer ikke til å skje. Du vil dø, men rekker sannsynligvis ikke å bli skuffet over at du ikke blir reinkarnert fordi du da er død og dermed ikke er istand til å reflektere rundt slike ting ettersom det å reflektere krever en vel-fungerende hjerne - altså en levende hjerne. Enda jeg ikke enset et snev av seriøsitet i TS sitt innlegg svarte jeg allikevel siden jeg ikke har noe bedre å gjøre. 4 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) "Hvorfor lever vi?" Hva tror du? Jeg er mer intressert i din mening. Endret 14. august 2011 av amir90 Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Jeg har sett gjennom min levetid på denne jord at de fleste kjenner ikke Gud/Jesus/DHÅ. Nr 1 pga stahet eller nr 2 fordi de har blitt matet evolusjon med teskje hele veien fra de var små. Jeg vet at evolusjonsteorien blir trodd på av VELDIG mange. Men det mest ironiske er at evolusjonsteorien av de største teorier har mest hull. Er det ikke noen enkel måte å forklare denne vranglæren på så går det ikke an å tro på, spør du meg. Da jeg var yngre, så så jeg rart på læreren når han sa vi stammet fra apene. EDIT: Vi lever fordi Gud skapte oss. Nuff said. Endret 14. august 2011 av Grønås 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 "Hvorfor lever vi?" Hva tror du? Jeg er mer intressert i din mening. Det er helt vilt. Jeg aner ikke hvorfor jeg eksisterer. Jeg mener... hvorfor ble JEG til et menneske da? Og dyrene til dyr... når jeg tenker mere på dette, så syntes jeg det er enda mere sykt. det må jo være noe dypere enn som så, som vi ikke mennesker forstår og mest sannsynlig aldri kommer til forstå. Jeg tror jeg begynner å bli gal, for jeg begynner nesten å tro at det er noen som styrer den jeg er, eller at det egenetlig kun JEG som eksisterer, og ikke dere. Det er vilt at jeg har øyne som ser ut av kroppen. Noe ala sims kanskje, lol. Nei, seriøst, jeg aner ikke. Postet av anonym: d3d83a0ecea288f14f4f9fb5b3441bb9 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg har sett gjennom min levetid på denne jord at de fleste kjenner ikke Gud/Jesus/DHÅ. Nr 1 pga stahet eller nr 2 fordi de har blitt matet evolusjon med teskje hele veien fra de var små. Jeg vet at evolusjonsteorien blir trodd på av VELDIG mange. Men det mest ironiske er at evolusjonsteorien av de største teorier har mest hull. Er det ikke noen enkel måte å forklare denne vranglæren på så går det ikke an å tro på, spør du meg. Da jeg var yngre, så så jeg rart på læreren når han sa vi stammet fra apene. EDIT: Vi lever fordi Gud skapte oss. Nuff said. Du bør ta deg to min og åpne en naturfag bok, i det hele tatt driver du med vranglære! Jeg venter i spenning på argumentene at Gud eksisterer og bevis for at at man kan gjenoppstå fra graven (Jesus), jeg er en rimelig mann, jeg aksepterer Jesus når jeg har blitt overbevist, vennligst ikke referer meg til bibelen, som mer eller mindre overbeviste meg om hvor BS religion er. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 "Hvorfor lever vi?" Hva tror du? Jeg er mer intressert i din mening. Det er helt vilt. Jeg aner ikke hvorfor jeg eksisterer. Jeg mener... hvorfor ble JEG til et menneske da? Og dyrene til dyr... når jeg tenker mere på dette, så syntes jeg det er enda mere sykt. det må jo være noe dypere enn som så, som vi ikke mennesker forstår og mest sannsynlig aldri kommer til forstå. Jeg tror jeg begynner å bli gal, for jeg begynner nesten å tro at det er noen som styrer den jeg er, eller at det egenetlig kun JEG som eksisterer, og ikke dere. Det er vilt at jeg har øyne som ser ut av kroppen. Noe ala sims kanskje, lol. Nei, seriøst, jeg aner ikke. Postet av anonym: d3d83a0ecea288f14f4f9fb5b3441bb9 Hmm, føles som du er paranoid, men hvis vi blir styrt som sims, vel. Jeg kan ikke fortelle deg hvordan ting er, for det vet jeg ikke, jeg kan anbefale å lese filosofi og lære grunnleggende naturlover. Ikke tenk for hardt på ting, bruk tid på kunnskap og for ha det gøy, finn din egen fornuftig sannhet, jeg personlig fraråder deg fra å gå til religion. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Vi er alle løgn, GIF PICTURE Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Men seriøst. Syntes dere ikke at det er rart at akkurat dere ble den dere akkruat er, og at dere faktisk lever? Postet av anonym: d3d83a0ecea288f14f4f9fb5b3441bb9 Nei, det er ikke rart. Det er utrolig mange ting som måtte klaffe for at jeg skulle bli født. Men hvis de tingene ikke hadde klaffet, så hadde jeg jo ikke merka det. Jeg ville jo ikke eksistert. Det er ikke så utrolig. Du er et resultat av arv og miljø. Fri vilje eksisterer ikke. Men det kan du alltids velge om du vil tro på eller ikke. Er enig i at man ikke har kontroll over det som har med arv å gjøre, selv om man kan komme langt bort fra ens utgangspunkt. Jeg er enig i at man blir påvirket av miljø, men jeg er fri til å velge hvilket miljø jeg skal befinne meg i. Endret 14. august 2011 av ikkespisgress Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Men seriøst. Syntes dere ikke at det er rart at akkurat dere ble den dere akkruat er, og at dere faktisk lever? Postet av anonym: d3d83a0ecea288f14f4f9fb5b3441bb9 Nei, det er ikke rart. Det er utrolig mange ting som måtte klaffe for at jeg skulle bli født. Men hvis de tingene ikke hadde klaffet, så hadde jeg jo ikke merka det. Jeg ville jo ikke eksistert. Det er ikke så utrolig. Eg trur eg kan fortelle deg omtrent ka som må "klaffe" Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Men seriøst. Syntes dere ikke at det er rart at akkurat dere ble den dere akkruat er, og at dere faktisk lever? Postet av anonym: d3d83a0ecea288f14f4f9fb5b3441bb9 Nei, det er ikke rart. Det er utrolig mange ting som måtte klaffe for at jeg skulle bli født. Men hvis de tingene ikke hadde klaffet, så hadde jeg jo ikke merka det. Jeg ville jo ikke eksistert. Det er ikke så utrolig. Eg trur eg kan fortelle deg omtrent ka som må "klaffe" ' Kjør på? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Men seriøst. Syntes dere ikke at det er rart at akkurat dere ble den dere akkruat er, og at dere faktisk lever? Postet av anonym: d3d83a0ecea288f14f4f9fb5b3441bb9 Nei, det er ikke rart. Det er utrolig mange ting som måtte klaffe for at jeg skulle bli født. Men hvis de tingene ikke hadde klaffet, så hadde jeg jo ikke merka det. Jeg ville jo ikke eksistert. Det er ikke så utrolig. Eg trur eg kan fortelle deg omtrent ka som må "klaffe" ' Kjør på? Under et hjåsvæve gjør punkt A en manns penis ei ejakulering i punkt B ei dames vagina, vi tar utgangspunktet at det var din mor og far som utførte ejakuleringen med mindre der va en doktor som spytta deg inn med et rør. Etter at ejakuleringen er fullbyrda kan hjåsvæve opphøre og den lille veskedannelsen som var resultatet av ejakuleringen i frå punkt A bevega seg mot Punkt C inn i punkt B. på veg mot punkt c er det en uviss reise som ikkje alle klarer, men survival of the fittest sørger for at du kom deg først opp til punkt C, det har med F=m*a og gjøre. Er usikker på varmedanelsen i forhold til farten så vi reknar ikkje på den. Etter 9 måndar så har du blitt litt større og er klar for å ta turen ut igjen. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Ok, nå får jeg faktisk lyst til å spørre evolusjonistene her noen spørsmål: Når dyr evolverte/muterte, hvordan kan både hunn og hann ha utviklet samtidig? Hvor er missing link? Hva gjør det så vanskelig å finne denne organismen? Hvis vi ble utviklet for å klare oss selv for om å gjøre å være sterkest (survival of the fittest) hvorfor kommer da kjærlighet og omsorg inn slik at MANGE svake også overlever? Hvordan i alle dager kan vi i det hele tatt leve bevisst som en levende person og ikke programmert hvis vi er av evolusjon? Her vil jeg gjerne ha et klart svar. Hvor ligger genet som prossesserer evolusjon i DNAet vårt? Hvis vi er utviklet for å overleve, hvorfor tar da folk selvmord pga depressivitet? Og hvor spiller følelser inn i evolusjonen og hvordan? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Ok, nå får jeg faktisk lyst til å spørre evolusjonistene her noen spørsmål: Når dyr evolverte/muterte, hvordan kan både hunn og hann ha utviklet samtidig? Hvor er missing link? Hva gjør det så vanskelig å finne denne organismen? Hvis vi ble utviklet for å klare oss selv for om å gjøre å være sterkest (survival of the fittest) hvorfor kommer da kjærlighet og omsorg inn slik at MANGE svake også overlever? Hvordan i alle dager kan vi i det hele tatt leve bevisst som en levende person og ikke programmert hvis vi er av evolusjon? Her vil jeg gjerne ha et klart svar. Hvor ligger genet som prossesserer evolusjon i DNAet vårt? Hvis vi er utviklet for å overleve, hvorfor tar da folk selvmord pga depressivitet? Og hvor spiller følelser inn i evolusjonen og hvordan? Feil tråd. Jeg bare reagerte på at "Gud fins, fordi jeg sa, eller bibelen sa det" type argument. Tror vi har en tråd for evolusjonsteorien. Vi stammer forresten ikke fra aper, vi ER aper, vi har samme forfedrer som sjimpansene. Igjen, feil tråd ^^ Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Ok, jeg legger ut en egen tråd. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg har sett gjennom min levetid på denne jord at de fleste kjenner ikke Gud/Jesus/DHÅ. Nr 1 pga stahet eller nr 2 fordi de har blitt matet evolusjon med teskje hele veien fra de var små. Jeg vet at evolusjonsteorien blir trodd på av VELDIG mange. Men det mest ironiske er at evolusjonsteorien av de største teorier har mest hull. Er det ikke noen enkel måte å forklare denne vranglæren på så går det ikke an å tro på, spør du meg. Da jeg var yngre, så så jeg rart på læreren når han sa vi stammet fra apene. EDIT: Vi lever fordi Gud skapte oss. Nuff said. Du bør ta deg to min og åpne en naturfag bok, i det hele tatt driver du med vranglære! Jeg venter i spenning på argumentene at Gud eksisterer og bevis for at at man kan gjenoppstå fra graven (Jesus), jeg er en rimelig mann, jeg aksepterer Jesus når jeg har blitt overbevist, vennligst ikke referer meg til bibelen, som mer eller mindre overbeviste meg om hvor BS religion er. motbevis at Gud eksisterer da? Kristendommen gir mer mening det enn at en liten klumt plutselig skal eksplodere å bli the big bang! Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Jeg har sett gjennom min levetid på denne jord at de fleste kjenner ikke Gud/Jesus/DHÅ. Nr 1 pga stahet eller nr 2 fordi de har blitt matet evolusjon med teskje hele veien fra de var små. Jeg vet at evolusjonsteorien blir trodd på av VELDIG mange. Men det mest ironiske er at evolusjonsteorien av de største teorier har mest hull. Er det ikke noen enkel måte å forklare denne vranglæren på så går det ikke an å tro på, spør du meg. Da jeg var yngre, så så jeg rart på læreren når han sa vi stammet fra apene. EDIT: Vi lever fordi Gud skapte oss. Nuff said. Du bør ta deg to min og åpne en naturfag bok, i det hele tatt driver du med vranglære! Jeg venter i spenning på argumentene at Gud eksisterer og bevis for at at man kan gjenoppstå fra graven (Jesus), jeg er en rimelig mann, jeg aksepterer Jesus når jeg har blitt overbevist, vennligst ikke referer meg til bibelen, som mer eller mindre overbeviste meg om hvor BS religion er. motbevis at Gud eksisterer da? Kristendommen gir mer mening det enn at en liten klumt plutselig skal eksplodere å bli the big bang! Evolusjonsteorien har ingenting med big bang å gjøre, så der dreit du deg ut. Jeg kan ikke bevise en negativ, kan du bevise at det ikke var en rød nisse på taket mitt 24 desember 1990, det året jeg var født? Hva som kan virke mer riktig, er ikke nødvendigvis sant, hvorfor tror du mange trodde at jorda flat? Igjen, helt feil tråd! Hvis du vil insistere på å råde trådstarter om Gud/religion, så si det, ikke begynn å spy ut ignorante setninger! Jeg kan gjøre det for deg: "Les bibelen, overgi deg til Jesus, da finner du ut hva slags verden vi lever i, og den er herlig, skapt etter Guds plan". Endret 15. august 2011 av amir90 Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg har sett gjennom min levetid på denne jord at de fleste kjenner ikke Gud/Jesus/DHÅ. Nr 1 pga stahet eller nr 2 fordi de har blitt matet evolusjon med teskje hele veien fra de var små. Jeg vet at evolusjonsteorien blir trodd på av VELDIG mange. Men det mest ironiske er at evolusjonsteorien av de største teorier har mest hull. Er det ikke noen enkel måte å forklare denne vranglæren på så går det ikke an å tro på, spør du meg. Da jeg var yngre, så så jeg rart på læreren når han sa vi stammet fra apene. EDIT: Vi lever fordi Gud skapte oss. Nuff said. Du bør ta deg to min og åpne en naturfag bok, i det hele tatt driver du med vranglære! Jeg venter i spenning på argumentene at Gud eksisterer og bevis for at at man kan gjenoppstå fra graven (Jesus), jeg er en rimelig mann, jeg aksepterer Jesus når jeg har blitt overbevist, vennligst ikke referer meg til bibelen, som mer eller mindre overbeviste meg om hvor BS religion er. motbevis at Gud eksisterer da? Kristendommen gir mer mening det enn at en liten klumt plutselig skal eksplodere å bli the big bang! Evolusjonsteorien har ingenting med big bang å gjøre, så der dreit du deg ut. Jeg kan ikke bevise en negativ, kan du bevise at det ikke var en rød nisse på taket mitt 24 desember 1990, det året jeg var født? Hva som kan virke mer riktig, er ikke nødvendigvis sant, hvorfor tror du mange trodde at jorda flat? Igjen, helt feil tråd! Hvis du vil insistere på å råde trådstarter om Gud/religion, så si det, ikke begynn å spy ut ignorante setninger! Jeg kan gjøre det for deg: "Les bibelen, overgi deg til Jesus, da finner du ut hva slags verden vi lever i, og den er herlig, skapt etter Guds plan". hele tråden handler om hvor vi kommer i fra, da er vel skapelsesberetningen et logisk svar. Angående nissen er det teoretisk mulig å få bevist/motbevist, det er derimot ikke Guds eksistens! Uansett så handler religion om tro, man tror, er ikke sikker. Vis ikke kunne man ikke kaldt det for tro. Just for the record: De som tror, gjør det fordi de mener det er mest logisk, og er blitt overbevist av andre mennesker eller hendelser som gir mening om man setter Gud bak lyset! Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg har sett gjennom min levetid på denne jord at de fleste kjenner ikke Gud/Jesus/DHÅ. Nr 1 pga stahet eller nr 2 fordi de har blitt matet evolusjon med teskje hele veien fra de var små. Jeg vet at evolusjonsteorien blir trodd på av VELDIG mange. Men det mest ironiske er at evolusjonsteorien av de største teorier har mest hull. Er det ikke noen enkel måte å forklare denne vranglæren på så går det ikke an å tro på, spør du meg. Da jeg var yngre, så så jeg rart på læreren når han sa vi stammet fra apene. EDIT: Vi lever fordi Gud skapte oss. Nuff said. Du bør ta deg to min og åpne en naturfag bok, i det hele tatt driver du med vranglære! Jeg venter i spenning på argumentene at Gud eksisterer og bevis for at at man kan gjenoppstå fra graven (Jesus), jeg er en rimelig mann, jeg aksepterer Jesus når jeg har blitt overbevist, vennligst ikke referer meg til bibelen, som mer eller mindre overbeviste meg om hvor BS religion er. motbevis at Gud eksisterer da? Kristendommen gir mer mening det enn at en liten klumt plutselig skal eksplodere å bli the big bang! Evolusjonsteorien har ingenting med big bang å gjøre, så der dreit du deg ut. Jeg kan ikke bevise en negativ, kan du bevise at det ikke var en rød nisse på taket mitt 24 desember 1990, det året jeg var født? Hva som kan virke mer riktig, er ikke nødvendigvis sant, hvorfor tror du mange trodde at jorda flat? Igjen, helt feil tråd! Hvis du vil insistere på å råde trådstarter om Gud/religion, så si det, ikke begynn å spy ut ignorante setninger! Jeg kan gjøre det for deg: "Les bibelen, overgi deg til Jesus, da finner du ut hva slags verden vi lever i, og den er herlig, skapt etter Guds plan". hele tråden handler om hvor vi kommer i fra, da er vel skapelsesberetningen et logisk svar. Angående nissen er det teoretisk mulig å få bevist/motbevist, det er derimot ikke Guds eksistens! Uansett så handler religion om tro, man tror, er ikke sikker. Vis ikke kunne man ikke kaldt det for tro. Just for the record: De som tror, gjør det fordi de mener det er mest logisk, og er blitt overbevist av andre mennesker eller hendelser som gir mening om man setter Gud bak lyset! Hvordan kan du være overbevisst når det er så mange andre Guder? Og så mange forskjellige måter å tolke han på? Vi kan teoretisk sett usannsynligjøre religion og Gud, men nei, jeg kan aldri bevise at Gud ikke eksisterer. Men det du sier henger forsatt ikke sammen. Det er ikke logisk å tro på Gud. Det er følelser, hendelser og hvor man er født hen som avgjør om man tror på Gud, Guder. Man må være et spesielt type menneske hvis man leser bibelen og sier: Nei dette er sannheten, dette er logisk, dette er logisk verdenssyn. Hvorfor er det mer logisk at en skaper skapte oss, enn at universet var skapt av en eksplosjon, for å si det litt kleint? 1 Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 arv og miljø spiller vel en stor rolle her. Hadde jeg blitt født i pakkistan hadde jeg og blitt selvmordsbomber. Ble født i en kristen famile, så ble utfallet noe annet. Hva mener du med at man må være et spesielt menneske for å lese bibelen?? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 arv og miljø spiller vel en stor rolle her. Hadde jeg blitt født i pakkistan hadde jeg og blitt selvmordsbomber. Ble født i en kristen famile, så ble utfallet noe annet. Hva mener du med at man må være et spesielt menneske for å lese bibelen?? Du er et veldig trangsynt menneske som tror noe sånt. Mer svar fortjener du ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå