olahh Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Eg har winxp home, og har lest på internett om noko som eg må vera innlogga som administrator for å gjera. Eg trykkar ctrl+alt+delete to gonger i oppstartsvindauget, og skriv administrator, men så veit eg ikkje om noko passord. Kva skal eg gjera? Nokon tips? Dette er ein familiepc, som alle i familien har lik tilgang til, så eg tvilar på at nokon har eit passord som eg ikkje veit om. PCen vart kjøpt som eit tilbod til alle tilsette i Hydro. OlaHH Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvis alle har lik tilgang skulle man tro at alle var administrator :-? Det er i hvert fall slik her, at alle brukere som legges til under installasjon automatisk har administratorrettigheter. dette må så endres i windows etterpå.. Hva mener du med at du trykker ctrl-alt-delete i oppstartsvinduet og skriver administrator? Antar du mener innloggingsskjermen der du velger bruker osv. Nå bruker jeg XP pro, men hos meg kommer det ingenting når jeg trykker ctrl-alt-delete i innloggingsskjermen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Er ikke sikker på om Home Edition har denne funksjonen, men gjør følgende for å logge inn som Administrator. - Åpne kontrollpanelet og velg brukere/brukerkontoer - Deretter velger du "velge hvordan brukerene logger seg på... eller nå sånt". - Fjern haken ved "bruk velkomsskjerm" Dette endrer oppstarten slik at du kan skrive inn brukernavnet og passord istede for å trykke på et "bilde". Dersom du ikke vet passordet på Administrator kontoen, bruker det til vanlig å være admin, administrator eller så kan det være et blankt passord (dvs. ingen passord ) Lenke til kommentar
skinner Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 bruker jeg ikke winxp men av erfaring er det login navn administrator og blankt passord med mindre noen har endret det. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Det med XP og velkomstskjermen.. Du får fram "vanleg" innloggings boks (der du kan skrive inn brukernavn) om du trykkjer ctrl+alt+del to ganger raskt etter hverandre medan du står i velkomstskjermen... Veldig praktisk for å hindre "dumme" brukere til å logg inn på administrator kontoen for å lage mer arbeid til oss på service... Lenke til kommentar
havkol Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Prøv denne: http://www.elcomsoft.com/antexp.html Lenke til kommentar
olahh Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Ja, takk for hjelpa, eg såg plutseleg ei anna posting der det stod noko av det same. Eg restarta i sikkermodus, og då fekk eg tilgang til administratoren. Det var ikkje noko passord på han. OlaHH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå