Gå til innhold

Passord til administrator i winxp (!)

Anbefalte innlegg

Eg har winxp home, og har lest på internett om noko som eg må vera innlogga som administrator for å gjera. Eg trykkar ctrl+alt+delete to gonger i oppstartsvindauget, og skriv administrator, men så veit eg ikkje om noko passord. Kva skal eg gjera? Nokon tips?

Dette er ein familiepc, som alle i familien har lik tilgang til, så eg tvilar på at nokon har eit passord som eg ikkje veit om. PCen vart kjøpt som eit tilbod til alle tilsette i Hydro.

OlaHH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis alle har lik tilgang skulle man tro at alle var administrator :-?

Det er i hvert fall slik her, at alle brukere som legges til under installasjon automatisk har administratorrettigheter. dette må så endres i windows etterpå..

Hva mener du med at du trykker ctrl-alt-delete i oppstartsvinduet og skriver administrator? Antar du mener innloggingsskjermen der du velger bruker osv. Nå bruker jeg XP pro, men hos meg kommer det ingenting når jeg trykker ctrl-alt-delete i innloggingsskjermen :shrug:

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om Home Edition har denne funksjonen, men gjør følgende for å logge inn som Administrator.

- Åpne kontrollpanelet og velg brukere/brukerkontoer

- Deretter velger du "velge hvordan brukerene logger seg på... eller nå sånt".

- Fjern haken ved "bruk velkomsskjerm"

Dette endrer oppstarten slik at du kan skrive inn brukernavnet og passord istede for å trykke på et "bilde".

Dersom du ikke vet passordet på Administrator kontoen, bruker det til vanlig å være admin, administrator eller så kan det være et blankt passord (dvs. ingen passord ;))

Lenke til kommentar

Det med XP og velkomstskjermen.. Du får fram "vanleg" innloggings boks (der du kan skrive inn brukernavn) om du trykkjer ctrl+alt+del to ganger raskt etter hverandre medan du står i velkomstskjermen... Veldig praktisk for å hindre "dumme" brukere til å logg inn på administrator kontoen for å lage mer arbeid til oss på service...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...