Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Tsjekkia (Privatlandskamp)

Latias

Anbefalte innlegg

Mange sier "Barcelona fotball" til lag som spiller fotball veldig mye langs bakken. Ikke alltid må det være så ekstrem som Barcelona gjør det irl, men du skjønner.

Det jeg mente med det var at endelig har Norge sluttet å skyte ballen opp og håpet på det beste. Selvfølgelig har dette noe med at Moa passer til det, men allikevel spilte vi veldig bra. Til og med over pari i forhold til hva vi har prestert tidligere.

Barcelona spiller en helt annen type fotball enn det Norge gjør. Filosofien er helt annerledes, skal du dra sammenligning til Barcelona for at de spiller mye langs bakken, og Norge slo en del pasninger langs bakken i går blir det alt for simplistisk etter min mening.

Vi prøvde på mye det samme mot Latvia, da gikk det ikke bra, det å spille ballen mere langs bakken, har vi prøvd tidligere uten at det alltid har vært ubetinget suksess. Hvor var jubelen da? Bare fordi vi slår Tsjekkia 3-0, betyr ikke det nødvendigvis at Drillo endelig har "skjønt" det. Sannsynligvis betyr det at spillerne har blitt såpass trygge på hverandre og systemet at man klarer å til en viss grad utspille annenrangs motstand.

Da jeg sier at Drillo har lært tenker jeg på det han var i mot og hvordan hans filosofi har vært de siste årene. Det har vært flo-pasningen og kjedelig fotball, noe kampen mot Tsjekkia ikke var. Den var relativt "lav-spilt" og var morsom, spesielt 1.omg. Forstår du ikke hva jeg mener når gir jeg opp. Virker som du kun er ute etter å kverulere.

Nei, det har ikke vært "flo pasning" i hans andre run som trener. Vi har spillt høyt på Carew, men Flo pasning er en ekstrem avart som vi ikke har brukt i noen grad jeg har merket. Om det har vært kjedelig er opp til vær enkelt å vurdere.

Jeg skjønner at du liker å tro at mot Tsjekkia har Norge plutselig forandret seg og funnet en suksessoppskrift, men jeg er uenig med det. Drillo har ikke hatt noen åpenbaring mellom Latvia og Tsjekkia som gjør at nå kan vi plutselig spille morsom fotball. Laget har rett og slett begynt å satt seg skikkelig, spillere er blitt vant med hverandre og systemet, og Tettey og Moa viste oss at vi har fullgode (om ikke bedre) alternativer til BH Riise og Carew.

Mener du langpasninger er en god filosofi så lykke til. Det vil enda med at vi vil slite mot ballsikre lag som Spania etc. De vil rett og slett rævkjøre oss til de grader når de setter på 6 gir. Langpasninger burde dø ut, dagens fotball er ballsikker.

Akkurat. Det hjelper ikke det grann å spille ballsikker fotball hvis spillerne ikke er ballsikre nok. Norge ligger bak hva angår teknikk til spillere, og det blir etter min mening naivt å spille en fotball som lag som er enda mer ballsikre vil slå deg ned i støvlene med. Som sagt, så prøvde Hareide seg med dette, uten at det var noen videre suksess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...