Latias Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Norge - Tsjekkia Privatlandskamp 10-08-2011 Kl. 20:00 Ullevaal Stadion Vises på: ---------------------------------------------------- For landslagssjef Egil Olsen er fokuset kun rettet mot privatkampen mot Tsjekkia i morgen. Kampen blir generalprøven før hjemmemøtet med Island 2. september. "Det blir jo en test på hva vi står for. Man rekker ikke utvikle så mye på bare én skikkelig trening på to dager, men håpet er jo at vi skal skape mer fremover. Så langt i 2011 har vi skapt for lite", mener Drillo. I Brede Hangelands skadefravær blir John Arne Riise Norges kaptein mot Tsjekkia. "Det blir et stort øyeblikk. Jeg har vært det før, men er veldig stolt over å få ansvaret", sier Riise som kommer til å spille sin 97. landskamp. Lagene møtte hverandre i playoffkampene i 2005. Tsjekkia vant 1-0 på Ullevaal i den første kampen. Norge måtte dermed vinne på Generali Arena, men tsjekkerne ville det annerledes. Etter 35 minutter scoret de målet som i realiteten knuste Norges drøm om VM-spill i Tyskland. Tsjekkia vant også returkampen 1-0, og sikret seg dermed billett til sluttspillet året etter. Tsjekkia ligger som nummer 38 på FIFA-rankingen. Norge er for øyeblikket på 12. plass. Mulig lagoppstilling - Norge: Jarstein Høgli - Wæhler - Demidov - JA Riise Huseklepp - Tettey - Hauger - Grindheim - Gamst Pedersen Abdellaoue Mulig lagoppstilling - Tsjekkia: Cech Pospech - Sivok - Rajnoch - Kadlec Rosicky - Gecov - Hübschman - Plasil Baros - Peckhart Tips: 1-2 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Gratz med 30k! Lekestue med Drillo som trener? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Mine innlegg. Lenge siden landskamp nå. Blir morro Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Det blir umåtelig spennende i morgen. Jeg tror på 3.2 Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Jeg tror vi vinner rimelig lett imorgen fordi: Sist gang vi møtte Tsjekkia, så var det i playoffen til VM i 2006. Som de fleste sikkert husker så spilte stjerner som Galasek, Koller, Nedved, Grygera, Ujfalusi, Poborsky, Jankulovski og Rosicky fast på den tiden. Dagens lag er en skygge av deres gamle stolte og hypergode lag. Mens Norge derimot siden den gang har gått i en positiv rettning, den gang var det vel kun J.A Riise, Carew, Gamsten og T. Myhre som var utenlandsproffer som spilte på landslaget. Nå er det kun en eller to i startoppstillingen til Norge som spiller i Norge, dette mener jeg er en styrke for Norge, men ikke for norsk fotball som har mistet litt piffen etter stjernene sin flukt til utlandet (nå går det mot utlandet for R.Y Jenssen også visstnok) Jeg tipper vi vinner på grunn av defensiv Drillofotball 2-0. Endret 9. august 2011 av Sameboe Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Gleder meg. Men det blir 1-1. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 NEI FAEN?! Hva ble min 30k? Skulle jo ta en feeet post. Lenke til kommentar
D a n i e l Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Blir nok 2-0 til Norge med ihvertfall 1 scoring av Moa Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Da er det ikke lenge til vi begynner! Selv om det bare er en privatkamp gleder jeg meg noe forferdelig, som vanlig Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Cech alene er god nok til å stoppe de latterlige avslutningene til Norge. Lenke til kommentar
""" Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Tettey starter? Herlig! Første gang på lenge at jeg da håper at Norge vinner. Heia Tettey! 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 det lyser av Rekdal at han vil bli landslagstrener... Ellers så regner jeg med at Semb ikke har det som krav at den neste landslagssjefen må fortsette med spillestilen til han gamle sulliken. Får vi en brukbar trener fra utlandet så kan vi jo spille god fotball langs bakken. Og da med mange støttepasninger(ett veldig viktig verktøy i fotball). Da gjelder det bare å spille på styrkene til våre spillere...Så enkelt er det... Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 1-1 , har iallefall 200kr på uavgjort. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Cech alene er god nok til å stoppe de latterlige avslutningene til Norge. Hvilke latterlige avslutninger? Du er god som klarer å si at skuddene til Norge blir dårlige på forhånd... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Langpasninger mot Moa i kveld? Håper virkelig ikke det. Fungerer ikke. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg håper vi kan spille mer langs bakken, men blir nok en del langt uansett.. Drillo er tro mot stilen Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 KOM IGJEN NORGE! VINN!!!!!!! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Heldige der. Var ikke offside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå