Gå til innhold

Bytte ut eller kjøpe ny

Anbefalte innlegg

Tenker på å skaffe litt bedre ytelse til bf3, men lurer på om det er verdt og skifte ut deler eller å kjøpe alt nytt. Kanskje er det noen deler som er verdt og ta vare på`?

Budsjettet kommer ann på, men satser på rundt 5-7 tusen om jeg kjøper nytt.

Her er oppsettet mitt nå:

Silver Power SP-ss500 500W

XFX Radeon 5750 512mb

Intel Q8300 Quad 2,5Ghz

2x Cprsair 2gb 667MHz

asis p5qåø-amk, g41, sOCKET 775

Cooler Master Elite 310

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noenlunde samme problem som deg, med to middels socket 775 systemer.

Endte selv opp med å bytte alt, ettersom det ble veldig vanskelig å rettferdiggjøre prisen på 775 CPU ( som var vanskelige nok å finne ) som hadde minimal økning i ytelse fra den jeg allerede hadde.

Regner med det er DDR2 ram (667mhz) du kjører.. Prosessoren kan vel neppe oppgraderes særlig (Quad 8300) uten at det koster mye mer enn det smaker..

Jeg satte sammen et 1366 system med AMD X6 Cpu, 8gb DDR3 ram, HD6850 1gb og ASUS Formula IV. Prisen totalt ( hadde kabinett og PSU ) ble på ca. 6000 ( dette er ca. 1/2 år siden ) inkl. Noctua tårnkjøler med 2x 120 vifter..

Mitt råd er å selge unna og kjøpe noe som er litt mer fremtidsrettet som kan oppgraderes.

Nøyer du deg med ett skjermkort, kan du kanskje bruke PSU. Jeg benytter fortsatt en 450w - men det er litt i snaueste laget om man skal ha flere skjermkort, harddisker, optiske drev etc.

Endret av Star
Lenke til kommentar

For salg: bruktmarked.no, men delene er såpass gamle at det ikke er stort å hente.

Du kan beholde PSU og kabinett og oppgradere med følgende (ca. 5 tusen):

ASUS P8Z68-V Z68 S-1155 ATX

ASUS RADEON HD6870 DIRECTCU 1GB GDDR5

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHz

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

Totalt: 5 284,00 (hos Dustin)

I tillegg kan du legge til en liten SSD til OS og noen programmer.

Evt. også overføre DVD-ROM og din gamle snurredisk og kun kjøpe inn en sprek ny SSD.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Jeg hadde forsøkt meg på bruktmarkedet og sjekket hvorvidt det er marked for å selge maskinen som reservedeler til andre som allerede har 775 systemer, men av ulike grunner mangler komponenter.

Ellers er vel beste tipset å markedsføre den på Finn.no som en grei allrounder som duger til kontor og lett spilling. Burde jo absolutt være marked for å få solgt den ganske kjapt dersom du kommer opp med en rimelig pris.

edit: C64C kom meg i forkjøpet, men er forøvrig enig i det vedkommende skriver. Selv hadde jeg nok gått for en AMD løsning, som ofte blir litt billigere - men dette er mest en smaksak. Forskjellene mellom de ulike produsentene er vel neppe like markant som det var for et par år siden...

Endret av Star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...