Potæts Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Leter etter noen gode rpg spill, noen forslag? helst ingen eldre enn 2007. Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 En ide er å bruke søkefunksjonen her på forumet, da dette spørsmålet har blitt stilt utaaallige ganger Meeen ihvertfall: Mass Effect 1/2 Dragon Age 1/2 The Witcher 1/2 Morrowind Oblivion Two Worlds 1/2 Risen Alpha Protocol STALKER Serien (kanskje litt mer Action RPG, men uansett spill du burde prøve) Star Wars: Knights of the old Republic 1/2 Fallout 3/Fallout New Vegas Lenke til kommentar
fmc77899 Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Diablo 2 (action rpg) det er fra 2000, men er et av de beste spillene som noen gang er produsert. Age of Conan: Unchained (mmo), Lord of the rings online (mmo), Never Winter Nights serien og Overlord 1 og 2 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Dungeons of Dreadmor Det er noe av det beste jeg har spillt på mange år, og er et skikkelig RPG! 2 Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Har jo vært ganske tynt med bra RPG'er de siste 5 årene, men noen som er verdt å nevne: Fallout 3 Fallout: New Vegas Risen Går man litt lenger tilbake har man også: Morrowind Fallout 1 & 2 Baldur's Gate 1 & 2 Gothic 1 & 2 (meget spesielt, men genialt kampsystem) Andre spill som er nevneverdige, men ikke helt passer inn i RPG-sjangeren: Mass Effect - mer third-person shooter enn RPG, og veldig tynt på RPG-delen - planet-utforsking blir veldig ensformig i lengden, siden alle planetene er nesten like - men bra historie, og ganske underholdende. Dragon Age: Origins - Alt for lineært og begrenset (går ikke engang an å angripe hvem som helst), og bruker alt for mye "usynlige vegger", men bra dialog-system og rimelig greit kampsystem. Vampire the Masquerade: Bloodlines - Action (first-person shooter-stil) og dialog-orientert RPG. Meget sært, og over gjennomsnittet grafikk og stemmeskuespill. 1 Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Holder selv på med The Witcher 2 nå. Fantastisk spill i alle aspekter! Løpe og kjøp!!! Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Fallout 3 og Fallout: New Vegas er vell de beste jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 De beste RPGs: 1. Gothic 2 (helst Gold edition m/tilleggspakken Night of the Raven) 2. Gothic 3 (må ha community patch pga bugs i orig.spillet) 3. Risen (veldig bra, men litt svakt/kort siste-kapittel og irriterende slutt-boss fight,som er uvant fra Piranha Bytes) 4. Morrowind (ganske bra, men mangler voice-acting, så litt kjedelig å lese alle dialoger fremfor å høre de) Alle disse spillene har stor grad av frihet, de 3 første har veldig bra gameplay, story, musikk, innlevelse!!, stor interaktiv verden med mye å utforske. Spill som the Witcher 2 er ødelagt av for lineær story,for kort, konsoll-herpes, samt idiotisk klønete bare å skulle gå opp en liten hindring, samt åpne dører m.m. Dragon Age er for lineært og begrenset på flere måter, samt fugleperspektiv (som passer bedre for strategispill). Oblivion har for mye "holde i hånden", latterlig level-scaling, kjedelig repeterende datagenerert landskap og huler, mye ser veldig likt ut, samt at du har de irriterende portalene som må lukkes hele tiden og som også er veldig like og repeterende. Fallout 3 har en grå og kjedelig verden og er vel også for lineært og lite utfordrende. Har prøvd mange andre RPGs også, men de 4 førstnevnte er de eneste jeg direkte ville anbefale en som er ute etter virkelige kvalitets-rpg. Ettersom du satte en grense ved 2007 tok jeg ikke med Gothic 1, som for øvrig også er meget bra i likhet med de øvrige (2 og 3) fra Gothic-serien og Risen. Obs! Gothic 4 er latterlig dårlig i forhold til resten av serien, da det er laget av andre utviklere enn Piranha Bytes og ikke er i nærheten av det de leverer. Risen 2 kommer i begynnelsen av 2012 og er mitt mest etterlengtede spill. Kanskje det eneste faktisk, fordi jeg er blitt spillelei ettersom det gis ut så mye dårlige spill for tiden (minimalt med dybde, tilpasset flest mulig mindre kvalitetsbevisste for å selge til flest mulig). 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Cthulhu Saves The World. Ser gammelt ut, men er faktisk ganske nytt og er utrolig morsomt. Dungeons of Dreadmor Det er noe av det beste jeg har spillt på mange år, og er et skikkelig RPG! Takk for tips, laster ned nå. Endret 11. august 2011 av vikingkylling 1 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Men ikke bli for glad i karakteren din... Du kommer til å dø... mye Jeg anbefaler å spille med permadeath uansett hva slags vanskelighetsgrad du spiller på. På den måten tvinges du til å lære deg å spille det skikkelig. Og begynn å pugge skills og symboler. Det er mange av de Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Pft, blir jo ikke glad i en karakter som lever i fem minutter. (andre gangen levde jeg i nesten et kvarter.) Slet en del med å vise hele bildet, og endte opp med å ha lav oppløsning og windowed mode. Alt høyere enn det, og en stor del av bildet ble kuttet bort. (kunne for eksempel ikke velge den nederste Tutorialen.) Men da jeg først kom i gang digget jeg spillet og kommer til å storkose meg med det. Btw Permadeath er en selvfølge. De sier jo at det ikke handler om å klare spillet (selv om det er mulig), men om å komme seg litt lengre enn forrige gang. Endret 12. august 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Leter etter noen gode rpg spill, noen forslag? helst ingen eldre enn 2007. Det finnes vel ingen gode RPG-spill etter 2007. Fallout New Vegas er et okay til bra RPG, da. Dungeons of Dreadmor var vel ikke et gæli svar heller forresten. Kan aldri gå feil med en Rogue-klone. Lenke til kommentar
Maginox Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Oblivion med mods, dette spillet blir deilig til 1000 med mods. Vanilla Oblivion mangler mye, også GOTY. Mods: Unofficial Oblivion Patches dette er flere tusen fixes for bugs nødvendig BTmod One of the first and still the best. The author states in his description that this mod "improve many aspects of the stock Oblivion UI". Understatement! This is the essential mod you need to fix up stock Oblivion's poor menu system and interface. Nødvendig viss du vil ha et spillvennlig menu, interface FCOM: Convergence shatters previous barriers in the Oblivion mod community by letting you play four of the largest Oblivion "overhaul" mods at the same time -- Oscuro's Oblivion Overhaul, Martigen's Monster Mod, Oblivion WarCry, and Francesco's Leveled Creatures-Items. Balancerer spillet gir masse, og gjør det spillbart samt forandrer på mange irriterende sider. Deadly Reflex - Combat Moves is combat enchanincg mod for Oblivion, which adds new dimension, tactics and violent action to the Oblivion Combat by adding new combat moves for both the Player AND the NPCs. Forbedret slossing til de grader Og etter dette, ENJOY 1 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ikke glem shader og grafikk-moddene til Oblivion. Ser grisebra ut, til å være et "gammel" spill Lenke til kommentar
Maginox Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ikke glem shader og grafikk-moddene til Oblivion. Ser grisebra ut, til å være et "gammel" spill Hehe ja, glemte dette men spiller på laptop så trenger ikke forskjellen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå