EirikYeah Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hei! Er det noen som har tips til bær/frukt/grønnsaker som er sunt? Jeg trenger noe som passer til middag og noe som kan spises som snacks. Helst uten å måtte tilberedes! Per i dag spiser jeg en god del mais og gulrøtter. Har hørt mye forskjellig om begge, men kan umulig forestille meg at de kan være spesielt usunne. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg pleier å knaske på rå poteter, blomkål og vanlig kål. Syns det er drit digg Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Til middag er avokado ganske nice. Snacks kan fort være nøtter, tenker da på mandler, valnøtter og hasselnøtter. Disse sammens med tørket frukt er digg Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Blomkål skal kjøpes inn . Avokado har jeg ikke spist mye av, så det skal prøves. Avokado og nøtter bør vel spises i litt mindre mengder, grunnet høyt innhold av fett? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Om du moser avokadoen og har i litt sitronsaft, salt, hvitløk, oregano og pepper så har du guacamole hjemmelaga Du KAN ha i rømme for å gjøre den tykkere, eller mager kesam for mere proteiner og mindre fett... Det er himmelsk Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Bruker som oftest sånn frossen-blanding med blomkål, brokkoli og gulrøtter til kjøtt-og-ris/bulgur/quinoa-middager, og det synes jeg funker ganske bra. Men damp dem i stedet for å koke, da blir de mye bedre. Om de er lavere på næringsstoffer enn ikke frossen, aner jeg ikke. Mener å ha lest en plass at frosne grønnsaker ikke er så gale. Ganske billig er det også. Snacksing på bær og sånn trenger jeg også tips til. Er ikke noe spesielt glad i bær, så blir som oftest nøtter. Men har lest... en plass... at smoothies kan være veien å gå. Hmmm, smoothie og nøtter høres ikke så dumt ut, det må prøves. Noen som har noen gode oppskrifter på smoothies? Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 OMG! Glemte agurk Den beste grønnsaken som finnes. Kan bare spise og spise og spise agurk Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Ananas er jo ålreit! Betennelsesdempende og om du har dame skal det sette smak på sæden i tillegg. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Takk for alle svar så langt . Skal handle etter trening i morgen og da skal følgende kjøpes inn: - Avokado (kan disse spises rå?) - Blomkål - Smoothies er helt. Skal se etter en ferdig smoothie-blanding-pose, disse har jeg prøvd før. - Agurk! Rart jeg ikke har tenkt på dette før; jeg elsker agurk. Ananas tar jeg ofte som dessert i helgene . Hvilke smoothier er gode, enkle og sunne? Helst uten banan, liker ikke banan. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Avokado kan spises rå ja, bare litt smaksløs da Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg DIGGER de små smakstomatene, de er superlave på kalorier men smaker bare....mmm.... Smaker ikke sånn som store tomater man bruker på brødskiva, verdt et forsøk Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Blomkål skal kjøpes inn . Avokado har jeg ikke spist mye av, så det skal prøves. Avokado og nøtter bør vel spises i litt mindre mengder, grunnet høyt innhold av fett? Du har helt rett i at avocado har et høyt innhold av fett, men flere og flere har i dag sluttet seg til lavkarbo-teorien og mener fett ikke er farlig. Jeg kjenner flere som har diabetes og etter de begynte på lavkarbo SLUTTET de med insulin! Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Jeg DIGGER de små smakstomatene, de er superlave på kalorier men smaker bare....mmm.... Smaker ikke sånn som store tomater man bruker på brødskiva, verdt et forsøk Hvis du mener cherrytomater, så er de kjempegode! Har de alltid i salat, men å knaske dem som snacks er også godt! Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg synes det er ganske så godt å strimle paprika og knaske på det, samme med gulrøtter. Jeg selv hater selleri, men vet at en god del folk liker å strimle dette også, og knaske på det. Druer er jo ganske konge (16g karbo, og ca. ingenting annet, per 100g vare, i følge Mat på Data (awesome program)). Ellers er jo alt av bær ganske ok, men litt dyrt. Anbefaler deg å google etter Mat på Data, om du ikke har det, og laste dette ned. Der finner du næringsinnhold på veldig mange varer, så ser du hva du selv føler blir sunnest. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Du har helt rett i at avocado har et høyt innhold av fett, men flere og flere har i dag sluttet seg til lavkarbo-teorien og mener fett ikke er farlig. Jeg kjenner flere som har diabetes og etter de begynte på lavkarbo SLUTTET de med insulin! Tror han sa det han sa pga. høyt innhold av fett = kaloriinnholdet skyter i været, selv om det såklart er den sunne typen fett Var cherrytomater jeg mente, ja! Endret 17. august 2011 av Juliess Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Om dere liker cherrytomater bør dere sjekke ut piccolotomater og andre varianter også. Noen av disse er søtere igjen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Kan avocado spises i andre tilstander enn rå med hell? Avocado er digg. Kan ha det til mye slags mat, eller bruke som dipp, guacomale. Og det er en god fettkilde. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Har sett oppskrifter der man bruker den i suppe, men vil tro at om man prøver å steke eller bake den så er det kanskje ikke det enkleste? Er godt å bruke sammen med andre ting da, men blir mer som tilbehør til f. eks kylling og sånt. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Kan med hell grille den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå